Permalänk
Medlem

Luard på blocket

Han sålde Raptor-X 150GB 500:-
Samt en 250Gb ide HD.
Och ett ASUS moderkort.

Den killen lurar folk, min bror blev lurad av honom.
Han skickade 545:- till hans konto, för raptor HD.
Efter över en vecka så har inget paket kommit.

Mailade honom sj, då hade han kvar den. Idiot..
SÅ AKTA ER!

Heter Richard, bor i bromma enligt konto nr.. enligt annonsen Borlänge

Först hade han inte skickat den, sen var det posten som krånglade.
Sen skickade han mail och ville få behräftat att jag fått paketet.

Nu har vi polis anmält honom. Och banken, polisen kan inte göra något åt det..
Så klart..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

folk är desperata idag.. helst ska man inte göra affärer idag med folk man inte känner, inte ens 500kr är kul att förlora.

Permalänk
Medlem

borde man inte anat ugglor i mossen när han säljer en raptor för 500 spänn? Kan knappast varit en Velociraptor eller Raptor X i vilket fall..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att man borde satsa på de som tar egan bilder istället för nätbilder.
De verkar mer seriösa men de kan också luras.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Men det står ju att man inte ska skicka pengar i förskott.
Gör man inte det så behöver man inte förlora pengar.

http://www.blocket.se/security/forskott.htm

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Man betalar inte i förskott på blocket, så enkelt är det.

Vill man prompt köpa från blocket och inte kan genomföra köpet öga mot öga så väljer man internetgirot eller liknande. Själv skulle det aldrig falla mig in att handla elektronik från blocket (lr rättare sagt datordelar).

Permalänk
Medlem

Sedan undrar jag vart personuppgifts lagen kommer in i det hela.

Publicera personuppgifter till höger och vänster på forum om folk som du känner har lurat dig ?

Hur vet vi det som läser tråden ? förutom det du skriver ?

Presentera lite konkreta bevis innan du hänger ut folk!!!

Missförstå mig inte, Avskyr skojare, men anser att saker har sin gilla gång och skall göras i rätt ordning.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Bättre med ansikte mot ansikte när man ska handla från folk över internet.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Du har nog blivit lurad för JAG köpte raptor disken av han för ca 2 veckor sedan. Mötte inte han, utan hans flickvän utanför hemköp i Borlänge.

Varför ringer du inte han då? Lita inte på att folk svarar på mail..

Permalänk
Medlem

Det är gött att man bor i en stor stad. Gör alla mina affärer mellan fyra ögon. Trots det så går man inte säker. Skriv avtal på nåt papper när ni köper något om det ingås något avtal eller om något lovas.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det är fan surt vad folk ska blåsa andra dessa ekonomiskt krisande tider! Kan det vara anledningen att folk blir desperata och agerar med låg moral? Ni kan inte undgått de senaste skriverierna som t ex här på Swec.

Det är så jävla lågt, nån finnig liten prick roffar åt sig pengar som rättsligt inte är dennes. Vi borde starta nån samhällsmob som letar upp skojarna och på något sätt ställer dom till rätta. Att gå rättsligt till tar för lång tid vid dessa händelser och slutar oftast inte att köparen får tillbaka pengarna ändå.