ENTER Intro page. Har du en sån?

Permalänk
Medlem

ENTER Intro page. Har du en sån?

Klicka tumnageln för att se större!

Det här min ENTER page = Rooten på mina webbsidor.
Det är alltså på min personliga Apache port 80 server i min PC.

Man ser också ofta en Flash INTRO på webbplatser.
Där man kan Click to SKIP intro!

Enkät
1. Använder du en sån ENTER page. Tycker du att man bör ha en?
2. Eller tycker du att man ska komma direkt in på index startsidan?
3. Det beror på vad för slags Website,
4. Spelar ingen roll. Vet inte...

/halojoy

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Det är den värsta skiten sen spam uppfanns.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Gräs-Mannen,

Om jag fattar dej rätt ...
så menar du att INTRO sidor är skräp
Att det är 'skit'

OBS!
Klicka Här för att SKIPPA min fantastiska Halojoy FLASH
Intro till detta Inlägg!

/halo

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Inte heller jag kan hitta ett enda vettigt argument ur besökarens perspektiv som talar för en introsida.

Permalänk
Medlem

Jag är väl mer benägen att utföra musgesten för att stänga sidan än att klicka på en länk för att komma vidare till den riktiga sidan i sådana lägen...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Det är den värsta skiten sen spam uppfanns.

Väl talat.

Permalänk

Jag kan inte minnas källa, men tidigare undersökningar har visat att folk faktiskt stänger av sidan om dom inte kan se innehållet direkt. Så du FÖRLORAR besökare på att ha skiten.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte ha en diskret "Klicka här för att se mitt fantastiska flashintro"-länk på huvudsidan istället? Opt-in istället för opt-out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Varför inte ha en diskret "Klicka här för att se mitt fantastiska flashintro"-länk på huvudsidan istället? Opt-in istället för opt-out.

Precis, sen kanske man förhoppningsvis upptäcker att antal klicken på länken går att räkna på en halv hand, jag gillar inte sån skit iaf

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Fyller inget syfte och irriterar mest. Undvik.

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju intron som dessa också Bland det roligaste jag sett på internet faktiskt.

http://www.victoryfullgospel.org/
http://www.iccm-1.org/

och alla andra intron/sidor gjorda av sharper FX. Riktigt riktigt bra

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Nej, aldrig, hata hata hata hata. Kan inte komma på en anledning till att ha en.
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Till TS, jag är nyfiken på vad du väntade dig för resultat av röstningen när du skapade tråden.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Irritationsmoment, undvik. Motverkar syftet med de flesta hemsidor - man vill snabbt hitta information.

Jag har svårt att komma på tillämpningar där en splashpage inte skapar irritation. Om man vill visa en cool flash kan man i så fall ha en länk på själva hemsidan där läsaren själv kan välja att klicka på den. Vill man verkligen att användaren skall se, välj strategisk placering och design på länken.

Visa signatur

Crap.

Permalänk