Permalänk
Medlem

Problem med 8600GT

Hej.
Jag har lite problem med mitt Nvidia GeForce 8600GT. När jag har spelat några timmar så får skärmen en röd glans. Kan det vara så att grafikkortet är för gammalt?
Jag lät datorn stå i 45min för att kylas ner lite, men när jag satte på den igen hade den samma röda färg. Detta är andra gången det händer, första gången försvann det efter ett par timmar..

Snälla hjälp mig
// Zammy

Permalänk
Medlem

Kan vara att grafikkortet börjar ha sina dagar färdigräknade.

Men det första att kolla är hur varmt det blir och eventuellt lösa det bekymmret, kanske är kylaren full med damråttor eller fläkten slutat fungera, det går ju att åtgärda relativt billigt.

Kablar, kanske kabeln till skärmen är trasig eller glapp, detta kan resultera i rolig/felaktig färgspektra, montera av och tillbaka kan hjälpa med lite tur.

Ett nytt grafikkort i samma prestanda segment hittar du för ~500kr.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ett 6600GT eller 8600GT du har? Står ju olika i trådtiteln och inlägget..

Men som eat_me säger så kan det vara en idé att kolla efter damm i kylaren. Fick själv göra rent mitt gamla 6600GT nyligen då det var en två millimeter tjock matta av damm i skiten som täppte igen helt.. xD

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Är det ett 6600GT eller 8600GT du har? Står ju olika i trådtiteln och inlägget..

Men som eat_me säger så kan det vara en idé att kolla efter damm i kylaren. Fick själv göra rent mitt gamla 6600GT nyligen då det var en två millimeter tjock matta av damm i skiten som täppte igen helt.. xD

Det är ett 8600

Permalänk
Hedersmedlem

* Topic ändrad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag bytte chassi förra veckan, då dammsög jag grafikkorten och moderkortet. Så det kan inte vara att det är massa damm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfzammy
Jag bytte chassi förra veckan, då dammsög jag grafikkorten och moderkortet. Så det kan inte vara att det är massa damm.

Hmm, hoppas att det inte blev någon skada då. Det är ingen bra idé att ta en dammsugare på ett moderkort. Däremot Luft på Burk.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfzammy
Jag bytte chassi förra veckan, då dammsög jag grafikkorten och moderkortet. Så det kan inte vara att det är massa damm.

Dammsugare och datorer går inte bra ihop. Nåt kanske är paj nu med andra ord, bara för att du dammsög delarna.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB