Vad lyssnar du på för musik?

Permalänk

Vad lyssnar du på för musik?

Tänkte vi skulle sammanställa Swec's medlemmars musiksmak lite.

Tror inte jag missat något?

Om ni som förmodligen dem flesta lyssnar på flera olika musikstilar, så ta den ni lyssnar mest på.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det finns artister inom de flesta musikstilar som jag gillar undantaget country, dansband, hip hop/RnB och schlager. Jag lyssnar dock till 90% på olika former av hårdrock, crustpunk och electro-industrial.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Främst power metal (Sonata arctica, Blind Guardian, Kamelot etc) och melodeath (In flames, Soilwork), men även lite andra metalsorter.

Jag lyssnar gärna på techno och dance också (men aldrig några längre stunder i streck då jag alltid tröttnar rätt fort ).

Är väl iofs lite smidigare att bara titta in på min last.fm-profil om man vill se lite mer detaljerat: http://www.last.fm/user/Tmihuu

Visa signatur
Permalänk

Innan var det mycket techno men nu är det mest trance, hardstyle, goa och psykadeliskt som gäller.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Röstade på Metal/Punk då det är det jag lyssnar mest på. Men ja lite trance/techno händer väl

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Det är nog enklare att se på last.fm vad jag har för musiksmak, men det kan väl sägas att det är väldigt blandat. Röstade dock på det där första alternativet, blir en del metal och punk osv mellan electronicavarven.

Alternativt rationaliserar man bort hela tråden :): http://www.last.fm/group/SweClockers

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Blanda Metal OCH punk var en märklig kombination

Lysnar mest på Power metal, symfonisk metal och gothic metal.
men kan bli lite från klassisk, dance, Techno, trance, Pop, schlager och vissa typer av jazz också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lyssnar väl egentligen på musik i nästan alla musikstilar men det är framförallt Noise, Industri och Punk i den ordningen.

Permalänk
Medlem

Mestadels black metal bara/death också.

Permalänk
Medlem

>Breakbeat
>Big Beat
>Drum and Bass
>Progressive Trance
>Psychadelic Trance / GOA
>Hardstyle

metal:
>Thrash
>Speed
>Heavy
>Death
>Melodisk Death

hurf durf http://www.lastfm.se/user/Mo0rbid /stämmer inte helt dock eftersom jag lyssnar typ aldrig på musik vid datorn lol, lyssnar bara på ipoden) samt att när jag väl lyssnar vid datorn sitter jag i spotify eller youtube

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
[...] när jag väl lyssnar vid datorn sitter jag i spotify eller youtube

spotify har dock en last.fm-klient inbyggd, så

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Lyssnar mest på metal i olika former, men det går bra med annan sorts musik oxå. Lite av en allätare som gillar musik.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk

just nu är de mycket pagan och folkmetal.. Men i princip all metal slinker ner såklart!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

House och irländsk folkmusik, känns lite 50/50 mellan dem.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Black och Death metal ligger närmast hjärtat. Lyssnar dock mycket på Johnny cash med så det är lite olika...

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att du lade metal och punk i samma kategori.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
spotify har dock en last.fm-klient inbyggd, så

Hur aktiverar man den? Jag ser inga tecken på att en sådan finns

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Hur aktiverar man den? Jag ser inga tecken på att en sådan finns

I menyn går du till Edit och därefter Preferences. Det tredje alternativet.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
I menyn går du till Edit och därefter Preferences. Det tredje alternativet.

Tackar

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

metal ftw

dock så trodde jag att techno spalten skulle vara större på detta forum:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Ja lyssnar tydligen på raggarmusik

Om du ska ha sådana förutfattade meningar tycker jag du skall skriva Knarkar musik efter Reggae. osv för det är ungefär lika rätt det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Allt möjligt men 90% J-pop.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Lite beroende på humör men hardstyle, trance, goa och psy-trance lyssnar jag väl på för det mesta.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Metall, hård, svart, döds, 'gotisk'. In-te power
Rock, grunge.
Viss 'folk' också.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Mestadels Progressive Metal och Progressive Rock.

Permalänk
Musikälskare

Skate/punk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Går i perioder vad jag lyssnar på, det pendlar i grova drag mellan div. metal, rock, reggae, hiphop o lite klassisk musik.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar på allt med känsla. Dvs, schlager går fetbort. Men ja, klassiskt, rap, punk, rock, electro, reggae, ska och psykedelisk musik.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

70-tals progg, Zheul, Psykedelia, folkrock/progg osv.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Du har missat Jazz!

Främst Pop/Jazz/Soul och alla dess varianter, tillkommer gör dock lite HipHop/RnB/Funk/alternativt.
Men klarar det mesta förutom en massa Punk och det hårdaste inom rocken.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)