Letar efter verktyg för att varna vid hög temp hos HD 4870

Permalänk
Medlem

Letar efter verktyg för att varna vid hög temp hos HD 4870

Hej!
Som rubriken lyder letar jag efter något slags verkgyt som kan varna vid en specifik temperatur hos Radeon HD 4870. Eftersom kortet låter så mycket drog jag manuellt ner fläkten till 20%, för tillfället ligger temperaturen på runt 50 grader. Eftersom Catalyst inte längre kan dra upp hastigheten vid behov behöver jag något som håller koll hela tiden så det inte överhettas.

Installerat (om det kan finnas något inbyggt i dessa program) har jag: ATI Catalyst och Everest Ultimate Edition.

Permalänk
Medlem

Du kan kolla med Rivatuner, tror det ska finnas en funktion som loggar och varnar. http://www.guru3d.com/category/rivatuner/

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Rivatuner verkar inte fungera korrekt med mitt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarrgoth
Rivatuner verkar inte fungera korrekt med mitt grafikkort.

Hm, vad är det som inte fungerar ?
Det funkade galant på mitt 4870.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Den visar noll på alla temperaturer.

Permalänk
Medlem

Har du rätt & senaste drivrutinerna installerade?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Installerade drivrutinerna för 1-2 veckor sedan, så de är nya. När jag installerade Rivatuner varnade Vista dock för att en drivrutin inte kunde installeras ordentligt för att den inte var signerad eller något sådant.

Permalänk

Kan du inte göra en ny fläktprofil som är mindre aggressiv än standard bara?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Kan du inte göra en ny fläktprofil som är mindre aggressiv än standard bara?

Hur gör jag det?

Permalänk
Medlem

Letar fortfarande efter något program som piper till vid en viss temperatur!