Permalänk

CD presentation

Om ni skulle göra en cd med presentation på som ska innehålla en sökfunktion där man ska kunna söka bland alla filer som ligger i en mapp på cd'n hur skulle ni då göra detta?

Finns det program för det eller kan jag lösa det med java/flash?

Fanns funktioner för det i Directior som var föregångaren till dagens flash, programmet gjort för att göra just cd presentationer, men finns de här funktionerna i flash? (Ja jag vet att shockwave flash var med i bilden också.)

Hur som helst, någon som har en idé som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Beror lite på, jag skulle nog göra det med en cmd/bat-fil... eller ett litet program i C#

Permalänk

Jaha, spännande. Hur gör jag något snyggt av det då?

Kan dessa på lagom nivå, c, c++, java, javascript, dom, pascal, as2, as3 och php. Men har inte all tid i världen så jag kan bygga ett eget interface i någon av de 3 förstnämda...

Helst skulle jag hitta en snabb lösning för att hämta alla lokala filer som ligger i en mapp till en array/sträng som jag kan hantera i flash.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Men har inte all tid i världen så jag kan bygga ett eget interface i någon av de 3 förstnämda...

Varför behöver du ett interface? Gör ett C-program som gör sökningen och skriver resultatet till en textfil i temp-mappen. Läs sedan den från Flash. Alternativt skicka den till Flash med hjälp av en socket. Annars borde du väl kunna göra detta i AS3 och ett AIR-program?

Permalänk
Medlem

kör en "dir / b" i cmd å spara nån stans

eventuellt dir /b /s om det behövs

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Nu blev det intressant. Lät som en jättebra idé att kunna köra en fil som tar ut allt innehåll i mappen och skriver det till en textfil. Sen är det ju inga problem att läsa den med flash och utföra sökningen där. Kanon!

Men hur gör jag ett sådant program, där har jag ingen kunskap så vore väldigt tacksam om någon postade ett färdigt eller klistrade in koden till det.

Sen bara för att jag är nyfiken, vad är ett "AIR-program"? (Skulle kunna googla, men frågar istället.

Permalänk

Som Delight säger så är det ganska enkelt att skapa en bat-fil för att göra detta:

Skapa en textfil med namnet fillista.bat med detta innehåll:

dir /b > filer.txt

Eller alternativt:

dir /b /s > filer.txt

För fler växlar till DIR: http://www.ss64.com/nt/dir.html

Permalänk
Medlem

Det gör du nog lättast i ett CMD fönster.
Gå till mappen som du har filerna i och skriv
dir /b > min_fillista.txt
eller
dir /b /s > min_fillista2.txt

om du vill ha mer avancerade sökningar så kan du titta på kommandot "find"
Alltså ladda ner Cygwin eller MingW verisoner av "find"
(Som finns på kommer med på de flesta unixar men den FIND som kommer med windows är en bit annorlunda)
[Edit nummer 2:(]

Permalänk

Tack så mycket, detta har löst alla mina problem!
(Rörande detta område då vill säga )

Permalänk

Nu är jag här med det här problemet igen. På den pc jag sitter blir filerna å ä ö konstiga tecken. Hur gör jag för att spara filen i rätt format för att behålla å ä ö?

Permalänk
Medlem

En rolig notis: här i januari 2009 visste du tydligen inte vad en AIR-app var för något. Men när jag i april samma år föreslår att du gör din ringsignalsapplikation som en AIR-app, snäser du tillbaka något om penismätande och att du minsann vet vad du snackar om...

Stabilt avfärdande. Kanske dags att du googlar nu då?

Permalänk

azoapes, har du gjort det till din livsuppgift att förfölja folk på det här forumet eller är det bara mig?

Inte så att du tror att det var pga att jag ville bli av med dig då jag bara var trött på dina inlägg?..

Hur som helst är mitt problem löst så den här tråden kan låsas. Om inte azoapes har något mer att tillägga. (Observera avsaknaden av frågetecken i slutet, det var för att frågan var retorisk då azoapes alltid har något att tillägga. Skulle gärna be honom skaffa ett liv men det vore lite klicé aktigt... )

Permalänk
Medlem

tror att azoapes och the_crow e lite småkära i varann innerst inne;)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

The_crow: Om du vill använda dig av flash så finns alltid MDM Zinc och MProject,
som är väldigt simpelt.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
azoapes, har du gjort det till din livsuppgift att förfölja folk på det här forumet eller är det bara mig?

Inte så att du tror att det var pga att jag ville bli av med dig då jag bara var trött på dina inlägg?

Skulle gärna be honom skaffa ett liv

Bara dig hittills. Jag har nämligen inte lyckats hitta någon som argumenterar lika irrationellt, som inte förstår vad man skriver lika hårt som du. Tråden om flash var ju sanslös, du lyckades inte ens efter tre sidors förklaringar greppa min poäng, trots envetet självkompetenshävdande.

Nej, det är orimligt. Då hade du skrivit det, eller inte svarat. När man är trött på någon är det sista man vill att visa på sin okunskap, eller "ge den andre rätt". Mänsklig psykologi, har med självkänsla att göra.

Mitt liv just nu skulle jag inte byta mot någons! Jag är en inom 2 veckor färdigutbildad systemutvecklare, en musiker på väg att få anställning hos en av Sveriges främsta leverantörer av digitala lösningar, jobbar just nu heltid timanställd där med att leverera Tele2s nya Business-sajt och Franks nya webshop. Nyförlovad är jag också.

Att försöka skjuta pilar där du tror det gör ont, hjälper ju inte någon. Jag märker att du har lite svårt med logiken... jag läste en halvsvår logikkurs på LiTH som var intressant, det kan jag rekommendera! Man lär sig tänka på ett klarare sätt, kanske inte svartvitt men slutledningsförmågan förbättras iaf.

P.S. Jag måste ju hålla uppe det käftande som börjar bli mitt kontos signum...

Permalänk

Lustigt du skulle nämna "självkänsla", raden innan jag läste det ordet tänkte jag, "den här killen har verkligen noll självkänsla". Sen fällde jag en liten tår innombords.

Men jag tror inte på ett ord som du skriver, gissar att du är en liten wanabee i 25 års åldern, fortfarande sittande på mammas vind i tron att han är någon eller något.

Det gäller bara att inse för mig att man inte kan hjälpa alla så jag önskar dig all lycka till med dina besvär och hoppas det blir bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
azoapes, har du gjort det till din livsuppgift att förfölja folk på det här forumet eller är det bara mig?

Det har han nog. Eller så vill han vara aktiv och hjälpa folk samt propagera sina åsikter. Personligen tycker jag det är ganska trevligt, de gånger trådarna inte urartar till flamewars.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Bara dig hittills. Jag har nämligen inte lyckats hitta någon som argumenterar lika irrationellt, som inte förstår vad man skriver lika hårt som du.

Inte ens saddam?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Inte ens saddam?

Saddam mest.. hm.. pratar

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Inte ens saddam?

Haha, tänkte på det också iofs, och Gosh... båda från det härliga språkkriget Gosh är faktiskt lite likadan, men han förstår vad man säger och ignorerar inte argumenten (som kråkan här gör) utan missförstår dem istället, vrider dem till sin fördel på något sätt istället för att argumentera emot. Saddam är hal, häver ur sig lite vad som helst och hoppas på att nånting av det han säger får en anhängare.

Gemensamt för de jag "förföljer" är att de aldrig bekräftar när någon tillrättavisar dem, oavsett hur fel de har och oavsett hur mycket jag eller någon annan har hjälpt dem. Att kunna säga: "Ok där ser man, du har ju faktiskt rätt. Varför är det såhär då?" och sen fortsätta diskussionen, det är tydligen inte alla förunnat. Jag stör mig som fasen på sånt faktiskt, det är många här som är duktiga på det de gör men ändå tar sig tid att hjälpa vilsna själar. Att då bli illa bemött och inte ens få ett tack bara för att den man hjälpte hatar att bli tillrättavisad, eller vägrar ha haft fel, gör att man tröttnar lite.

Men de flesta är inte kråkor, och jag tänker fortsätta hjälpa de andra. Nu ska jag sova, så jag orkar upp att gå till Cordovan i morgon... PMa mig kråkan om du vill ha ett mail från min Cordovan-mail som bevisar att jag inte ljuger. Du kan få se skisser på Tele2-grejer som "inte finns" ännu om du är snäll

Permalänk

azoapes, nu är du orätvis. Igen... I den omnämnda tråden sa jag ,tack, och ,du har nog rätt flera gånger, varje gång jag fick ett konstruktivt förslag eller blev tillrättavisad. Så du kan inte säga att jag inte gör det... Nästan så du gick över till förtal här i dina anklagelser.

De enda jag enligt dig vägrade inse var att du hade rätt om flash, vilket jag ansåg att du inte hade och då du ignorerade mina argument helt och hållet med något i stil att de var befängda eller inte gilldes då skulle jag inte vara så storsk om jag var du och säga att jag ignorerade dina argument bara för att du inte tog in mina.

Sen sammanfattade jag den tråden med att vi har olika åsikter och det måste man få ha i ett land som Sverige. Eller är du emot det också? Alla som inte tänker som du ska tillätavisas och nötas på tills de ger sig? Då vet nog jag vem som liknar Saddam mer av oss två och inte är det jag.

Sen vet jag inte hur mycket ett sånt mail skulle bevisa, antagligen jobbar din mamma där och har fixat en mail åt dig med bara för att hjälpa dig med självkänslan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Var det inte Cordovan som sparkade flera i sin personal, och sedan anställde hälften av folket från Admire efter dem gick i kk? Och även drog med lite kunder som dem hade?

Sveriges främsta leverantörer av digitala lösningar? Ni är inte ens med på Resume byrå toppen...

Cordovan Digital är det som tidigare var Adera, som överlevde IT-bubblan. Gå in på adera.se så kommer du till Cordovan. Precis i dagarna har det beslutats att 9 pers från Admire (som nu konkat) anställs successivt av Cordovan Group. Hittills har jag bara sett en av dem (Erik Z), men de börjar väl droppa in snart. Admire har en reklambyråinriktning som kompletterar oss bra, du kan läsa om det här:
http://www.cisionwire.se/cordovan-group/nio-nyckelmedarbetare...
http://www.resume.se/nyheter/2009/05/11/nystart-efter-konkurs...

Det får du fråga Resumé om, kan bero på att Cordovan Digital inte är en klassisk byrå, utan en "leverantör av digitala lösningar". Innefattar 3D, systemutveckling, social media, utveckling av interaktiva touchpaneler och så vidare. Om man jämför med Admire, som inte hade någon anställd systemutvecklare, är det stor skillnad. Resumé kanske bara tar reklamaspekten i beaktning, där ligger inte Cordovans tyngdpunkt. Men Tele2 ligger ju trea i kundtoppen, och vi gör i princip allt till deras webbplats. Så det är lite märkligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Sen vet jag inte hur mycket ett sånt mail skulle bevisa

Nej det krävs ju lite logisk tankeverksamhet för det tyvärr. Vad vill du ha för bevis då? Kom förbi och hälsa på, Kungstorget 7. Är lite upptagen med Tele2 Business-mallar i veckan, men kan nog klämma in en snabbvisning. Eller kom på BBQ-festen 29 maj, har köpt in en grym grill och det kommer ca 200 gäster. Fast du är inte bjuden, så räkna med att jag slänger ut dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Nej det krävs ju lite logisk tankeverksamhet för det tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Eller kom på BBQ-festen 29 maj, har köpt in en grym grill och det kommer ca 200 gäster. Fast du är inte bjuden, så räkna med att jag slänger ut dig.

Ja här visar du verkligen prov på logiskt tänkande...

Och som vanligt ignorerade du allt jag skrev som på något sätt kan kritisera dig. Tråkigt, men det kommer väl med dålig självinsikt och med en självkänsla som en översminkad fjortis med benen i varsin färdriktning. Antagligen såg du inte ens de jag skrev utan din hjärna blockerade kognitivt det som du inte vill ta in.

Skicka ett pm så kan jag rekommendera några psykologer som kanske kan hjälpa dig komma på fötter igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Ja här visar du verkligen prov på logiskt tänkande...

Och som vanligt ignorerade du allt jag skrev som på något sätt kan kritisera dig.

Jag vill ju få chansen att slänga ut dig. Inte så svår logik direkt...

Ok, jag ska förklara varför jag inte svarade på ditt inlägg. Citerar för minnets skull:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
I den omnämnda tråden sa jag ,tack, och ,du har nog rätt flera gånger, varje gång jag fick ett konstruktivt förslag eller blev tillrättavisad. De enda jag enligt dig vägrade inse var att du hade rätt om flash, vilket jag ansåg att du inte hade och då du ignorerade mina argument. Sen sammanfattade jag den tråden med att vi har olika åsikter och det måste man få ha i ett land som Sverige.

Ja, du sa tack för det som passade dig, och det är ju den lätta biten. Men resten argumenterade du emot, trots att jag gav flera källhänvisningar och fick medhåll från ett par-tre håll. Det är när man inte håller med som det märks om man är man nog att kolla upp saken ordentligt eller om man bara vill göra som man gjorde innan och försöker försvara det. Att ha olika åsikter är en sak, men här var det åsikt/idé mot erfarenhet och fakta. Det handlade heller aldrig om att vi ville övertyga dig om att göra på det sätt vi förklarade, utan om att du skulle förstå hur du egentligen borde ha gjort, och varför. Hur du sen hade valt att göra, sa jag flera gånger att jag struntade i.

Anledningen till att jag inte svarade var alltså att precis allt du skrev var felaktigt. Och att förklara det för dig, ger inget vidare resultat. Jag har inte ett tillräckligt vänligt bemötande för det (fråga You)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Gemensamt för de jag "förföljer" är att de aldrig bekräftar när någon tillrättavisar dem, oavsett hur fel de har och oavsett hur mycket jag eller någon annan har hjälpt dem. Att kunna säga: "Ok där ser man, du har ju faktiskt rätt. Varför är det såhär då?" och sen fortsätta diskussionen, det är tydligen inte alla förunnat. Jag stör mig som fasen på sånt faktiskt, det är många här som är duktiga på det de gör men ändå tar sig tid att hjälpa vilsna själar. Att då bli illa bemött och inte ens få ett tack bara för att den man hjälpte hatar att bli tillrättavisad, eller vägrar ha haft fel, gör att man tröttnar lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Ja, du sa tack för det som passade dig, och det är ju den lätta biten.

Hur går det ihop? :S Nyss sa du inte att jag tackat och nu säger du det. Du verkar vara mästare på motsägelser. Kanske är det här rent utav allvarligare än jag först trodde och det är en djupare schizofreni det är frågan om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Hur går det ihop? :S Nyss sa du inte att jag tackat och nu säger du det. Du verkar vara mästare på motsägelser. Kanske är det här rent utav allvarligare än jag först trodde och det är en djupare schizofreni det är frågan om.

Det är ingen motsägelse, att säga tack när det passar en är inte att lyssna.

Schizofreni har du ingen aning om vad det ens är, så försök använda ord du förstår istället. Du kan ju alltid googla, som du gjorde med AIR...

Permalänk

Jag som trodde "schizofreni" och "kognitivt" var några av de första heta inne termerna man fick lära när man läste psykologi. Men jag hade tydligen fel, igen... Ber så mycket om ursäkt.

Nu har jag inte tid sitta här längre för måste ringa och skälla ut min psykologilärare som jag studerade ett år under. Hm, kanske borde ringa till min beteendevetarlärare också för kan lika gärna vara han som tappade bollen.

Under tiden kan du försöka bearbeta dina symptom med att läsa och svara på det du tycker är jobbigt. Börja med det som känns bara så där lagom jobbigt och arbeta dig uppåt.

Å hälsa morsan!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Ska ni bråka, gör det någon annanstans än i forumet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||