PAL upplösning från grafikkort

Permalänk

PAL upplösning från grafikkort

Hejsan!

Tänkte höra om det är möjligt att få ut PAL upplösning, dvs. 720×576 från grafikkortet ut till TV? Jag har just nu ett Radeon grafikkort och CCC (Catalyst Control Center) är installerad på datorn med senaste drivrutinen. Som andra (sekundär) bildskärm är TV vald. Men i CCC går det inte att välja PAL upplösning för TV skärmen. De upplösningar som är tillgängliga verkar vara enbart monitor-upplösningar, dvs. upplösningar som brukar användas för bildskärmar för datorer. Det närmaste man kommer till PAL är ju 800x600 upplösningen.

Dator och TV är kopplade med standard 4-pin S-Video kabel (ej 7-pin).

Går det att få PAL upplösning ut till TV med hjälp av tredje-parts programvara istället för att använda CCC?

Sedan undrar jag lite vid sidan om, är det möjligt att ställa in i CCC att de olika skärmarna ska ha olika upplösning?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Jag misstänker att program som TVTool skulle kunna vara till hjälp här, men sedan 16-01-2007 utvecklas den inte längre. Dessutom så var TVTool enbart ämnat för gamla nVidia GeForce kort (tidigare än GeForece 6). Det var aldrig något tal om stöd för ATI kort. Jag har själv aldrig använt det men jag kan inte tänka mig att det skulle ha fungerat med ett gammalt ATI kort, i synnerhet inte med dagens ATI Radeon kort.

TVTool will be retire soon

TVTool Tour

Finns det ingen motsvarighet till TVTool?

Ingen som kan hjälpa till lite?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Avstängd

Hej på mitt his 3450 ati så finns det bygling på kortet till pal från nåt annat vad det nu var!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Antielefant

ntsc?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
ntsc?

japp det är möglish!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin