Permalänk

Kylning XFX GTX 260 xxx

Hej!

Jag undrar om där finns nån annan sorts kylning till mitt grafikkort. Har letat en del på nätet men hittar inget om det:( Tycker bara det är lite varmt när man spelar (omkring 80 grader). Kylningen på lådan ska där inte vara några problem med. Kolla sign.

Tacksam för svar

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Sötast

Det är ingen fara med det, Kylningen på GTX260 korten fungerar utmärkt i sitt utförande, tyst och effektiv.

Permalänk

Nice. Den första såg riktigt trevlig ut eftersom den styr fläktarna av grafikkortet:) Lite dyrt men ack så trevlig. Men behövs där ingen kylning för minnena som sitter på samma kylare som det gör idag?

Kollade närmare på den nu. Såg att där följer med heatsink till minnena också

Tack för svaret.

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk

Satsa på Arctic Coolings pjäs, sänker tempen under 40 grader idle och runt 50 i load samt att den är jäkligt tyst. Fast minnena och VRM:arna blir betydligt varmare, närmare bestämt runt 100 grader i load...

Permalänk

Är det ingen fara med att minnena blir så varma då?

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

Jag tror att Thermalright HR-03 GTX är den bästa kylaren till GTX 260 korten...

http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/vga/hr-03...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

hur många slotar tar en sån kylare upp?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Ser bra ut den också Ant3. Men jag vill gärna att fläktarna styrs automatiskt å håller så låg ljudnivå som det bra går med tanke på att datorn är i sovrummet

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TS]Inferno
Ser bra ut den också Ant3. Men jag vill gärna att fläktarna styrs automatiskt å håller så låg ljudnivå som det bra går med tanke på att datorn är i sovrummet

Räcker ju att du sätter en Noctua NF-P12 1300 på den så får du ett tyst och väl kylt grafik kort.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Slottar har jag gott om iaf Men jag tror jag kör på första inlägget med Arctic Cooling. den verkar bra nog för mig. Bara det sänker tempen ett antal grader å inte låter för mycket så är jag nyd.

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

Thermalright Kylaren är nog lättare att montera...

Men Kör på vilken som hellst.

Hoppas att du tar mycke bilder på kylar bytet och på kortet monterat i datorn... (före och efter bilder typ)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Antielefant

Men varför rekommenderar ni tredjepartskylare när det uppenbarligen inte är nåt fel på killens kylning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TS]Inferno
Tycker bara det är lite varmt när man spelar (omkring 80 grader). Kylningen på lådan ska där inte vara några problem med. Kolla sign.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TS]Inferno
Är det ingen fara med att minnena blir så varma då?

Det är fullt normalt och ingen fara alls. GTX 260's normala arbetstemperatur ligger mellan 70 och 95c.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_260_us.html
Thermal and Power Specs:
Maximum GPU Temperature (in C) 105 C

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Jag menade minnenas arbetstemperatur. Såg nånstans att med den första kylaren kommer minnena upp i ca 100 grader när där inte är originalkylning. Men om man kan så skadar det väl inte att få ner temperaturerna så mycket man bara kan. min cpu har aldrig varit över 45 graden i load oavsett tid med fläkten på tomgång. Så jag vill ha ner tempen på grafiken också för att spara på grejerna. Jag bytar inte datorprylar så ofta så jag vill att det ska hålla länge bara.

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Antielefant

Byter du tappar du garantin, och sabbar möjligheten till SLI då tredjepart blåser rätt in i kort 2, så... up to you.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Kylaren till GTX 260-280 är av god kvalitet och dina temps är helt normala. Låter lite onödigt att byta ut den.

Har du tagit bort skyddsplasten från kylaren? Kan vara värt att blåsa ur den med tryckluft också.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Sötast

Själv tycker jag att kylningen på GTX260 är utmärkt, aldrig sett bättre stock-kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Byter du tappar du garantin, och sabbar möjligheten till SLI då tredjepart blåser rätt in i kort 2, så... up to you.

Inte nödvändigt vis... jag skulle kunna ha sånna kylare och köra SLI på mitt mobo.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Damm är där inte nånstans. Den rengörs rätt ofta med tryckluft och dammfiltren på lådan hjälper faktiskt en hel del också. När den rengörs så tar jag givetvis å rengör varenda liten kylfläns som man ser och inte ser Angående sli så har jag inga planer på skaffa det. Mitt moderkort har inte sli heller.

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

Jag Tycker du borde köpa Thermalright kylaren istället då den är komplett med kylning för för HELA kortet inta bara GPU'n

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Själv tycker jag att kylningen på GTX260 är utmärkt, aldrig sett bättre stock-kylning.

Jepp håller med, min ligger på 46c idle och vid 70-75c load, har nämligen klockat mitt gpu med.