Söker tips på strategispel som uppfyller mina önskemål

Permalänk
Medlem

Söker tips på strategispel som uppfyller mina önskemål

Jag behöver tips på lämpligt strategispel där vikten inte ligger i att skaffa naturresurser för att på så sätt bygga upp sin "arme".

Vad jag vill är att mest vikt ska ligga på själva slagen, truppförflyttningar, truppuppställningar, val av trupp etc etc.

Min bild är ungefär som krigen på 1600-1700 talen då stora slag utkämpades. Det behöver naturligtvis inte vara just i denna miljö, det kan vara i framtid eller helt påhittat, bara det primära tänket inte är som de vanliga "samla-resurser-och-bygg-bättre-hus-tills-du-har-vunnit"-spelen.

Nytt eller gammalt spelar ingen roll men helst till PC.

Så, har ni tips på ett lämpligt spel som uppfyller ovanstående så blir ingen gladare än jag

Permalänk
Medlem

Rise of nations. gammalt klassiskt spel
Cossacks om du vill ha mycket trupper.

Permalänk
Hedersmedlem

Något Total War-aktigt kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Något Total War-aktigt kanske?

Jag dök precis på Empire: Total War. Det ser lovande ut. Någon som spelat och kan ge betyg?

Permalänk
Medlem

Ja det vore ju bra om du kunde säga ifall du vill ha RTS eller turnbased
Men empire : total war är kul, dock jäckligt buggigt.

Permalänk

World in Conflict, krigen kanske inte är som de på 1600-1700-talet men man bygger ingen bas.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

empire totalwar skulle passa bra

Permalänk
Medlem

Rise of Nations är ett spel man kan roa sig med ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Ja det vore ju bra om du kunde säga ifall du vill ha RTS eller turnbased
Men empire : total war är kul, dock jäckligt buggigt.

Jag är nog mer för turn based men det är inte det viktiga, båda fungerar.

Permalänk
Medlem

ook. Total war serien är ju en mix av båda. sen finns det ju även civilzation och Europa universalis.

Permalänk
Medlem

Company of Heroes

Permalänk
Medlem

kanske warhammer 40k dawn of war 2?

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Inaktiv

Empire total war är till största del slag. Grafiken är väldigt bra i spelet och kontrollerna för trupperna går inte att klaga på spelupplevelsen är väldigt bra tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonZes
Company of Heroes

Detta är mitt tips med.

Sen Ground Control e kul med, har inte lirat tvåan men det är nog bra med, och bättre grafik.

World in Conflict ska visst vara skitbra, men har inte lirat det för min dator klarar inte av det. Men snart får jag hem min nya dator och då ska jag köpa det.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk

Ground Control eller World in Conflict för lite mer taktiska småstrider
Total War-serien för massiva slag a'la 1600-tal.

Permalänk
Medlem

Ni nämner ju bara RTS. Trådskaparen efterfrågar ju turn based. Typ Schack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogbay
Jag är nog mer för turn based men det är inte det viktiga, båda fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Ni nämner ju bara RTS. Trådskaparen efterfrågar ju turn based. Typ Schack

Permalänk
Medlem

Först vill jag tacka alla för era tips!

Jag har nu testat demot till Empire: Total War samt sett filmer på de övriga momenten i spelet och det verkar helt klart lovande. Så pass lovande att jag i eftermiddag tar mitt pick och pack och inhandlar spelet

Sluta inte ge tips bara för jag köpt ett spel.

Permalänk
Medlem

Kan ju även rekommendera Svea Rike. lite gammalt men grymt kul spel.