Starcraft installation

Permalänk

Starcraft installation

Köpte Starcraft + BW idag, och nu har jag problem med installationen. När jag för första gången satte in skivan så fungerade allt och jag började installationen. Efter ett tag fick jag ett error meddeleande, minns inte exakt vad det stod. Jag testade då att ta ut skivan och sedan sätta in den igen; men då hände inget alls. Spelet autostartades inte längre, och jag kan inte starta skivan via den här datorn heller.

Min dvd-läsare är ca 1 år gammal, alltid funkat förut. Jag har W7 RC.

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

DEt kanske inte stödjer windows 7 , de står på förpackningen att den stödjer NT, 98 och 95 så kanske det är anledningen. försök o reinstalla den annars

Permalänk

Jag har spelat starcraft tidigare på min dator (det kom till datorn på något magiskt sett, från någon sorts sida om jag inte minns fel).

Verkar som det är något med CD eller min CD-spelare.

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk

Uppdaterat?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

?

Jag spelade det senast igår, bör alltså fungera.

Nu har jag fått igång själva installationen av spelet igen. Har kommit till 7%, den går stört segt. Fastnar i typ 5 min på varje %.

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Om du registrerar din key på eu.battle.net så kan du ladda ner spelet gratis tror jag.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Testa kör installern med admin rättigheter och i windows xp kompabilitetsmode. Du högerklickar på install-filen och väljer det.

Vet inte om det kan funka men det är värt ett försök.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Precis, du får skapa ett konto på blizzard-store och skriva in din cd-key så kan du ladda ner spelet därifrån.
Jag har också haft problem att köra starcraft i vista 64 men genom att köra från deras sida istället för från cd:n så funkade det fint.

Har även testat starcraft i win7 rc1 och det funkar bra ingame men i menyerna i till ex battle.net fick jag konstiga färger å lite skit.

Permalänk
Medlem

En till fördel med nedladdningsversionen (som du som sagt har rätt till genom att mata in din kod i ditt b.net-konto) är att det är bara en install, och den är uppdaterad som standard...

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk

Laddade ned det via eu.battle.net. Färgproblemet har jag med. Dock inget som stör mig speciellt mycket.

Jag tycker dock att det är väldigt äckligt att spela på en 22", då allting blir utdraget och fult. Går det att ändra så att man spelar i fullscreen men med svarta "bars" på sidorna, typ?

edit: hittade ett program som gör att man kan spela winowed mode fast med 2x så stort window.

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7