Film- och skivbolag överklagar TPB-domen

Permalänk
Melding Plague

Film- och skivbolag överklagar TPB-domen

Det är inte bara de fyra dömda som är missnöjda med domen mot fildelarsajten The Pirate Bay. Nu överklagar även representanterna för film- och skivbolagen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

TPB ftw palla den domen som gavs!

Permalänk
Medlem

undrar hur mycket pengar denna dom har kostat motståndarna ?
För dom kan inte förvänta sig att få in några pengar ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

glömde att fråga ifall dessa kostnader är avdragsgiltiga ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Undrar om danowsky kan vara nöjd med att försöka överbevisa stenars intelligens jämfört med den hos han själv och hans arbetsgivare. De kan fanimej inte bli dummare. Straffet(som ej vunnit laga kraft) är redan vedervärdigt oproportionerligt och de vill ha mer?

Permalänk
Medlem

Fantamej perverst. De spär på sin egna undergång tror jag.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Dessa människor lever på något paradis bland molnen.

Permalänk
Medlem

Tycker dom seriöst att den summan är rimlig.

Visa signatur

TBA

Permalänk

lol lägg pengarna på vettiga tjänster istället.
Jobbar dom på att försämra sin image ännu mer ? jag som trodde botten var nådd =D

Permalänk
Medlem

Domaren i hovrätten är jävig.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/ihrfeldt-ny-pirate-bay-dom...

"Ihrfeldt har själv varit med i Svenska Föreningen för Upphovsrätt men är inte längre medlem."

"- Det är flera år sedan jag betalade någon medlemsavgift, säger Ihrfeldt till TT."

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Så dom byter ut den jäviga domaren, mot en annan jävig? :?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Argh, tycker vi konsumenter borde stämma bolagen för bedrägeri istället. Jävla apor alltså.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

De vill bara suga ur pengar ur systemet.. de kommer ändå inte få deras miljader de vill ut för de har inte så mycket pengar mer någon miljon eller så är väl rimligt.

Ska jag säga en sak så har jag faktist dragit ner på mitt olagliga verksamhet.
I början drog jag ner runt 1000Gb i veckan nu är den nere på runt 1-2Gb och då är det ändå mest Laglig eller mycket udda saker.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mycket vill ha mer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Sjukt att det ska tas om. För fan killarna kanske ska få gå i domstol i USA, Italien, Frankrike och nått mer. Roligt att få böter därifrån med!

Snacka om att gräva sin egna grav att skapa TPB

Permalänk
Medlem

De visar återigen hur oseriösa de är och att de ej har för avsikt att lösa sakfrågan i sig, och om då även domaren är jävig vem sak då skydda personlig rätt här?

Permalänk
Medlem

Alltså, de dömda är väl inte ens i Sverige längre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Alltså, de dömda är väl inte ens i Sverige längre?

Vrf skulle dom fly det blir någ värre då!

Permalänk
Medlem

Känns det lönt att pusha vidare på detta? De va ju liksom inte så att de badade i pengar vid 30 miljoners dommen så varför skulle dom kunna betala mer? (och varför skulle dom betala överhuvudtaget?)

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Tyskan som slog ihjäl 2 barn fick 100 000 kr per barn i böter.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
Tyskan som slog ihjäl 2 barn fick 100 000 kr per barn i böter.

Nej, hon behövde bara betala för ett barn för rätten tyckte inte att det var nån skillnad på att sörja ett barn och två barn.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
Tyskan som slog ihjäl 2 barn fick 100 000 kr per barn i böter.

Men "förberedelse för upphovsrättsbrott" är något grövre och därför bör de skyldiga straffas något hårdare.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Detta börjar ju förfan gå för långt..
Blir en röst i PP.

Permalänk

Parasiterna köper den dom de vill ha, vilket innebär att de inte följer lagar. Varför skulle då vi göra det?

Anarki är den enda lösningen, och bara vi kan införa den. Politiker och chefer behöver dräpas. Demokratin har aldrig existerat. Det är och förblir en illusion.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Röstade idag...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

PP till makten !

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

1 miljon, 5 miljoner, 100 miljoner... det är endast av akademisk betydelse, de kommer inte betala ett öre i vilket fall som helst.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Såklart, dom vill pressa ut ännu mer eftersom dom fått en ny jäv dommare.

Och självklart så kommer amerikanska pengar säkert under bordet. MPAA fixade Anti Piratbyrån. Dom hotade Sverige med sanktioner och vita huset fixade raiden på the pirate bay.

Dom skiter i att få tillbaka pengar, dom vill bara skrämma svenska folket.

Permalänk
Medlem

Verkar vara sandlåda över bolagens resonemang. Men det har sina fördelar ändå, jag vet nu vad jag skall rösta på i valet...

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Om det nu vore så att TPB skulle kunna betala en liten del av alla de summor som bolagen vill ha så borde dom på rent jävulskap skänka dem till någon organisation för fattiga eller annat välgörande ändamål! bolagen skulle bli så jävla snopna och TPB skulle klassas som hjältar ;P