Permalänk
Medlem

Plants vs Zombies

Köpte idag på Steam och måste säga att det är ett förvånansvärt bra och underhållande spel.

Finns ett demo att testa på Steam också som fungerar som en 60min trial, om du sedan köper spelet får du fortsätta där du slutade i demot.

Har fått väldigt bra betyg från både kritiker och spelare.

Spelet på steam

Permalänk
Medlem

Vad går det ut på och är det typ cartoon?
Edit, prova nu och det verkade ju som nott gratisspel fron jesper fast det var ju lite småskoj

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

Det är ett Tower Defense spel, riktigt roligt. Testa Demot!

Kostar bara 110kr (10 euro, synd vi inte kan handla med dollarn då det kostar $10 för amerikanarna)

Köpte det igår efter att ha testat demon.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Synd att det är till steam...

Är det 60min från när man startar det, eller från nedladdningen?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

underbart spel, rekommenderas till alla!!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Det är ett Tower Defense spel, riktigt roligt. Testa Demot!

Kostar bara 110kr (10 euro, synd vi inte kan handla med dollarn då det kostar $10 för amerikanarna)

Köpte det igår efter att ha testat demon.

Momsen räknas nu mera med så det är ungefär samma pris, var väl billigare när dollar var låg men nu är det i stort sätt ingen skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Synd att det är till steam...

Är det 60min från när man startar det, eller från nedladdningen?

Spelet verkar även gå att köpa på popcaps hemsida också dock är det dyrare där och jag ser ingen större nackdel med att använda steam.

60min trial påbörjas när du startar och har igång spelet.

Permalänk

hehe körde det i skolan idag, helt ok spel för att förkorta lektioner men nog inget jag lägger pengarna på.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Köpt det, riktigt kul spel.

Permalänk
Medlem

Vet nån om det går att köpa spelet via maestro? har inte visa :/

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Vet nån om det går att köpa spelet via maestro? har inte visa :/

Tyvärr så tror jag inte det går

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8360-WEJC...

What forms of payment are accepted on Steam?

We accept the following forms of payment:

* Credit/debit cards
o Visa
o Mastercard
o Discover
o American Express
o JCB
* PayPal
o For more information on PayPal, please visit http://www.paypal.com/
* ClickandBuy
o For more information on ClickandBuy, please visit http://www.clickandbuy.com/
* Visa Electron
o Please contact your card issuer to ensure that your Visa Electron card is enabled for online purchases before attempting to purchase games on Steam.

Funderar också på att köpa spelet, det ända som gör mig osäker är att det inte finns något multiplayer i spelet. Men det bli nog ett köp allafall för det är så himla roligt

Permalänk
Medlem

Dags att testa demot

EDIT: Buhuuu Får error:

"BASS_MusicGetOrders function not found in bass.dll."
Kan inte spela :(((

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Köpte det igår kväll... Helt klart värt pengarna!
Varning: Svårt att sluta spela...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Dags att testa demot

EDIT: Buhuuu Får error:

"BASS_MusicGetOrders function not found in bass.dll."
Kan inte spela :(((

Om du använder Vista 64 testa då att gå in i egenskaper för PlantsVsZombies.exe filen och ändra kompabilitets läge till Windows XP (service pack 2). Exe filen hittar du i "Steam\steamapps\common\plants vs zombies", hoppas det hjälper.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobX
Köpte det igår kväll... Helt klart värt pengarna!
Varning: Svårt att sluta spela...

Verkligen! Har kört nu i snart 10 timmar och det känns som att jag lätt kan lägga ner 10 timmar till även fast jag redan har kört klart huvud kampanjen en gång. Minispelen, pusslen och survival mode är även välgjorda och underhållande, min personliga favorit hittills är nog zombie pusslen där man får köra som zombies istället för plants :).

Permalänk
Avstängd

vafan så låste dom demot efter man klarat det. Ville ju köra igen!

Vet inte om jag orkar lägga pengar på det, men det var rätt kul

Permalänk
Medlem

Vad jobbigt med tidsbegränsade demos. Kul spel men köper ja det kommer ja sitta för mycket med det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har också köpt detta spelet och måste säga att det är helt underbart.
Vet inte hur många timmar jag suttit med det nu

Sen har jag en riktig moneymaker ide jag finslipar i spelet.

Om någon testar och kommer på en förbättring så säg till.
Jag har klarat 4 flagor med den och fick in ca 5000$ (ok fick en diamant a 1000$)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Testade demot, var ju riktigt kul. 60 min försvann på ett vips. Frågan är om det är värt att köpa, hur länge håller det egentligen? Går det att spela utan steam dvs offline på en laptop när man är bortrest?

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

testade precis starta i offline och det gick utmärkt.
Trots allt inga onlinestuff i spelet ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Usch detta är verkligen beroende framkallande

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Green TD eller Green Circle TD till Warcraft 3 TFT är roligare.

Jag rekommenderar detta TD spel med:
Defense Grid - The Awakening

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Vet nån om det går att köpa spelet via maestro? har inte visa :/

Bli äldre eller testa turen med att fråga om du kan få ett visa=) oftast är det dock 18-årsgräns på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Om du använder Vista 64 testa då att gå in i egenskaper för PlantsVsZombies.exe filen och ändra kompabilitets läge till Windows XP (service pack 2). Exe filen hittar du i "Steam\steamapps\common\plants vs zombies", hoppas det hjälper.

Restart av datorn var lösningen Riktigt trevlig timme man hade

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Vet nån om det går att köpa spelet via maestro? har inte visa :/

Skaffa e-kort, är ett virtuellt VISA, funkar perfekt, ingen åldersgräns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Har också köpt detta spelet och måste säga att det är helt underbart.
Vet inte hur många timmar jag suttit med det nu

Sen har jag en riktig moneymaker ide jag finslipar i spelet.

http://img35.imageshack.us/img35/2626/plantsvszombiesmoneymak...

Om någon testar och kommer på en förbättring så säg till.
Jag har klarat 4 flagor med den och fick in ca 5000$ (ok fick en diamant a 1000$)

Ser bra ut :P. Jag brukar köra rätt mycket med vattenmelonerna sedan uppgradera dem till frysta, lägga en rad stora valnötter ett par rader ifrån där zombies börjar och ha uppgraderade spikeväxter som dem måste gå på först. Det plus några magnetväxter och katter brukar klara det mesta ;), det bästa är väl också att ha ett gäng majsmissiler (det lät rätt dumt på svenska xD) fast då får man nog knappt plats med blommor som fixar pengar åt en.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viRReh3h3
Testade demot, var ju riktigt kul. 60 min försvann på ett vips. Frågan är om det är värt att köpa, hur länge håller det egentligen? Går det att spela utan steam dvs offline på en laptop när man är bortrest?

Jag har spelat nu i ungefär 30 timmar och har fortfarande inte klarat allt, visserligen har jag spelat om en hel del pussel och minispel jag redan klarat också. Så länge du har spelen installerade ska alla steam spel gå att starta utan internet i offline läge.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha, gud va underbart spel!

Så kul och beroendeframkallande på nåt sätt:p, ska se om jag kan spela det på flyget^^.

Permalänk
Entusiast

Vill man inte spela detta spel finns det många flash-baserade spel som bygger på "Tower Defense" -konseptet.

Till detta kan jag rekommendera newgrounds.
Där finnes spel av varierande kvalitet, allt från dåliga till riktigt bra spel:

Här gjorde jag en sökning på "tower defense" på newgrounds.com:
http://www.newgrounds.com/portal/search/title/tower%20defense

Till exempel "Xeno tactic"

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför folk tipsar om andra spel när tråden handlade om detta?

Men men....

Drog ner demot och körde.
Haha riktigt skoj
Blir ett köp inom kort.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Skitkul spel men jag har tröttnat. Lirade före uppdateringarna på Ipad 2 och låt på drygt 1500 flaggor på survival mode(spelet är fortfarande aktivt). Det var typ flera månaders spelande.
Är det någon som klår 1500? Sökte lite på nätet för ett par månader sedan men då låg fokuset hos folk att klara typ 100 vilket var skitsvårt.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |