EVGA jobbar på billigare X58-moderkort

Permalänk
Melding Plague

EVGA jobbar på billigare X58-moderkort

EVGA lanserar två nya X58-moderkort inom kort. Båda modellerna är billigare än företagets nuvarande utbud, men bjuder ändå på flera intressanta funktioner.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut. Snyggt som fan blev det också med det svarta temat riktigt bra, denna kan mycket väl bli en utmanare om det blir på tal om att införskaffa ny dator.

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

SLI kort med RÖTT och svart som färg tema istället för GRÖNT och svart...

Känns lite ATI infekterat.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
SLI kort med RÖTT och svart som färg tema istället för GRÖNT och svart...

Känns lite ATI infekterat.

Hehehe aa det gör det faktist!! det var det första jag tänkte när jag såg det

Permalänk
Medlem

Förbenat snygga!

Permalänk
Inaktiv

Synd att de inte har heatpipes. Brukar ha min CPU kylare så den blåser luft över kylaren närmast CPUn så en heatpipe can öka kylningen av båda kretsar.

Annat än det var de riktigt snygga.

Permalänk
Medlem

lol , skulle 2500 vara billigt??
Under 2000 måste det ner till ....

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker kylflänsarna ser ut att vara i plast / gummi :S

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
lol , skulle 2500 vara billigt??
Under 2000 måste det ner till ....

Jo visst, drömma och önska går ju alltid.. Men är det realistiskt..? Vore fruktansvärt intressant att få veta vad tillverkningskostnaderna faktiskt ligger på, tvivlar tyvärr på att det är möjligt att gå särskilt mycket lägre än 2,5k med de volymer de säljer i dagsläget.. Med högre volymer däremot skulle nog priserna kunna sänkas över hela X58-segmentet ganska kraftigt.. Köp X58-mobos gott folk!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
SLI kort med RÖTT och svart som färg tema istället för GRÖNT och svart...

Känns lite ATI infekterat.

å andra sidan e de sli OCH crossfire stöd på de

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jo visst, drömma och önska går ju alltid.. Men är det realistiskt..? Vore fruktansvärt intressant att få veta vad tillverkningskostnaderna faktiskt ligger på, tvivlar tyvärr på att det är möjligt att gå särskilt mycket lägre än 2,5k med de volymer de säljer i dagsläget.. Med högre volymer däremot skulle nog priserna kunna sänkas över hela X58-segmentet ganska kraftigt.. Köp X58-mobos gott folk!

Nä det är knappast realistiskt i dagsläget eller den närmaste framtiden. Vill man inte lägga isg över 2000kr för ett moderkort så gör man inte det utan köper något billigare. Man får väll ungefär för vad man betalar mot. 2500kr får väl anses som billigt om man jämför med deras överiga produkter och även andra tillverkare av x58 moderkort.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Men dessa kort ska la inte bli billiga då de är tänkt att I5 ska vara de billiga?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
lol , skulle 2500 vara billigt??
Under 2000 måste det ner till ....

billigare än 4600kr.

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Helt svart moderkort, i ett helt svart chassit, med svarta komponenter, svarta sladdar = nice.

Permalänk
Medlem

Jag missuppfattade rubriken, jag trodde att de jobbade på billigare X58 än de som är ute nu, jag trodde att artikeln skulle handla om annorlunda tillverkade X58 för under 2000kr.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

mATX-versionen såg riktigt intressant ut, vill se slutsumma ;D.

Permalänk
Medlem

Undra Om EVEGA kommer göra som XFX och ger sig på att göra ATI kort.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Inget jag vill ta gift på, men tycker mig ha hört/läst någonstans att EVGA är mer eller mindre ett in-house företag hos nVidia? I så fall lär vi väl inte se något AMD-kort, och det skulle förklara avsaknaden av Intels styrkretsar på tidigare moderkort.

Edit: Hittade lite på kära "Wikki" för den intresserade: http://en.wikipedia.org/wiki/EVGA_(company)

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
SLI kort med RÖTT och svart som färg tema istället för GRÖNT och svart...

Känns lite ATI infekterat.

Ja AMD har ju faktiskt patent på just "röd"... Sen har rött och svart i kombination varit coolt längre än X58 moderkort har funnits ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvidia_fanb0y<3
Ja AMD har ju faktiskt patent på just "röd"... Sen har rött och svart i kombination varit coolt längre än X58 moderkort har funnits ^^

Kommer se As nice ut med två HD 4890 eller 4870x2 i crossfire på ett sånt och en Cooler master V8:a kylare med Corsairs Röd Svarta ram minnen.
Och kanske Corsair's HX620 eller Thermaltake ToughPower, 1200W i ett Cooler master HAF 922

Svart/Röd dator FTW!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
mATX-versionen såg riktigt intressant ut, vill se slutsumma ;D.

+1

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

grymt snygg design!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Gillar designen Lite dystert kanske på fullstorlekskortet, men hellre det än leksaksbutikerna man brukar få dras med...

MEN varför, varför, varför har de placerat 8 pins kontakten under VRM kylflänsen? Det kommer bli ett h-vete att få kablarna att räcka dit för alla lådor som har nätagget under moderkortet, om man nu vill dra dem bakom moderkortet (och få till en diskret kabeldragning blir ett problem i alla lådor såvitt jag kan se)

Alltid är det nått man ska haka upp sig på helt enkelt :/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Billigt är bra.:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Vettefan om jag någonsin kommer kunna lita på något moderkort från EVGA sen jag var med om att vi fick in minst ett defekt om dagen.

Dock var de förjäkla snygga.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Hedersmedlem

Måste vara ett av de snyggaste moderkorten jag sett! <3

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

ser ut som moderkortet i http://www.million-dollar-pc.com/systems-2009/murderbox/009/m... sjukt snyggt är det allafall! undrar bara ifall det håller samma kvalitet som de andra korten i den prisklassen!

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
ser ut som moderkortet i http://www.million-dollar-pc.com/systems-2009/murderbox/009/m... sjukt snyggt är det allafall! undrar bara ifall det håller samma kvalitet som de andra korten i den prisklassen!

Det där är väl EVGA X58 Classified med Corsair Dominator GT?