Ni som vill använda era xbox 360 och ps3 som mediacenter!

Permalänk
Avstängd

Ni som vill använda era xbox 360 och ps3 som mediacenter!

här finns en bra guide till PMS ----> http://playstation-3.se/forum/t11182.html

Mycket bra program!

Fyll på med tankar och tips!

Programet finns givetvis att hämta här---> http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Gillar att det kan spela upp *.iso, men har lite problem att få kontakt på min 360. Lyckades en gång, men inte sen... får ta en titt på det igen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Gillar att det kan spela upp *.iso, men har lite problem att få kontakt på min 360. Lyckades en gång, men inte sen... får ta en titt på det igen.

Håller med men dom flesta filmerna jag har är img!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Lite mer hur exakt får man det att funka med 360?
Får inte kontakt o jag hittar inget i guiden, men det verkar som ett trevligt program!

Permalänk
Medlem

Har testat PS3 mediaserver och inte alls kommit överens med den.

Däremot så har jag riktigt trevliga erfarenheter av:

http://www.tversity.com

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Provade för ett tag sedan med min 360 men fick ingen kontakt jag heller
Nån som vet mer?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Provade för ett tag sedan med min 360 men fick ingen kontakt jag heller
Nån som vet mer?

Kollat port nummer i routern? default är 5001!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Ska kolla när jag får tid.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Håller med men dom flesta filmerna jag har är img!

Har för mig att det går bra att döpa om .img till .iso utan problem...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Har för mig att det går bra att döpa om .img till .iso utan problem...

Ok hur döper man om då? har krånglat genom maunta sen dvd shrink spara som iso foormat!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Tycker att 360n spelar upp det mesta över nätverket utan problem, förutom filer som är kodade med äldre versioner av divx, någon som vet något bra gratis program för att koda om till nyare divx?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Funkar utan problem.

Enkelt att få igång också, till skillnad från Tversity.

Men det går inte att spola?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Ok hur döper man om då? har krånglat genom maunta sen dvd shrink spara som iso foormat!

Visa filändelse och sedan skriver du iso istället för img=)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Tack för tipset! Funkar utan problem.

Enkelt att få igång också, till skillnad från Tversity.

Men det går inte att spola?

Tversity är det enklaste jag provat hittills.

Själv hade jag inga svårigheter att förstå mig på mjukvaran.

Smaken är som baken antar jag.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Tack för tipset! Funkar utan problem.

Enkelt att få igång också, till skillnad från Tversity.

Men det går inte att spola?

Inte provat på 360 men på PS3 så kan du öppna menyn och sedan välja "GoTo" (andra iconen från vänster på översta raden) för att sedan välja hur många tim, min, sek du vill spola fram

Gillar då verkligen PS3 media server, perfekt för att se filmer från datorn i vardagsrummet

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Har ett problem med att köra media center ihop med min Xbox 360 och min laptop.

Det går alldeles utmärkt att koppla de båda enheterna med varandra, och det funkar riktigt bra ett litet tag.

Men helt plötsligt så fryser datorn sig så att det inte går att göra ett dugg med den. Inte ens ctrl + alt + del fungerar. Det enda man kan göra i detta läge är att starta om datorn på on/off-knappen.

Vad kan detta bero på, någon som har någon erfarenhet av detta problem?

Laptopen är en LG E200, core 2 duo, 3 gb ram, Ati x1250.

Routern jag har är en ZyXEL NBG-334W.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Visa filändelse och sedan skriver du iso istället för img=)?

Ok nu fatta jag!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

i senaste versionen har img stöd tillkommit så nu är programet kanon!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag har fått problem med mitt PMS. Det har alltid funkat perfekt.

Har läst diverse guider och ändrat inställningar hit och dit, men det spelar ingen roll hur låg kvalité jag kör, filmerna hackar då och då.
Jag kör trådlöst till PS3.

Bifogar en del av loggen från PMS och jag undrar om det kan ha med saken att göra?

Win7 x64 är nyinstallerat. Har inte lagt in massa onödiga codec packs, det behövdes inte sist heller vad jag kommer ihåg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag har fått problem med mitt PMS. Det har alltid funkat perfekt.

Har läst diverse guider och ändrat inställningar hit och dit, men det spelar ingen roll hur låg kvalité jag kör, filmerna hackar då och då.
Jag kör trådlöst till PS3.

Bifogar en del av loggen från PMS och jag undrar om det kan ha med saken att göra?
http://www.inte100.se/bilder/ps3/pms.png

Win7 x64 är nyinstallerat. Har inte lagt in massa onödiga codec packs, det behövdes inte sist heller vad jag kommer ihåg.

Hmm.. testat sätta "Maximal Bandbredd" under "generella konverteringsinställningar" till 56Mbit eller något mindre?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Hmm.. testat sätta "Maximal Bandbredd" under "generella konverteringsinställningar" till 56Mbit eller något mindre?

Ja, det har jag också testat. Alltifrån 0-50.

Till och med under katalogen Transcode, så hackar filmerna då och då.
Jag kan streama en 720p (.mkv) med samma resultat, filmerna hackar till då och då...så problemet verkar inte vara bandbredd.

Möjligen är codec relaterat. Jag saknar något?
Eller så kanske det är PS3ans firmware som inte är helt bra?(kör senaste firmware)

Jag använder också PMS version 1.11.350.(Har även testat andra, med samma strul...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Ja, det har jag också testat. Alltifrån 0-50.

Till och med under katalogen Transcode, så hackar filmerna då och då.
Jag kan streama en 720p (.mkv) med samma resultat, filmerna hackar till då och då...så problemet verkar inte vara bandbredd.

Möjligen är codec relaterat. Jag saknar något?
Eller så kanske det är PS3ans firmware som inte är helt bra?(kör senaste firmware)

Jag använder också PMS version 1.11.350.(Har även testat andra, med samma strul...)

Har det fungerat tidigare sen du nyinstallerade W7?
Kan det vara någon glömd eller fel installerad drivrutin?
Om det fungerade tidigare efter du installerat W7 så kan du prova ominstallera PMS

edit:
Och med MEncoder så behövs det inga codecs har jag då hört
Har du codecs så kanske du kan prova ominstallera om
Gärna hitta någon codecpack som t.ex. Combined Community Codec Pack om du inte redan kör med något liknande
Möljligtvis rensa registret också efter avinstallation innan du installerar om

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Har det fungerat tidigare sen du nyinstallerade W7?
Kan det vara någon glömd eller fel installerad drivrutin?
Om det fungerade tidigare efter du installerat W7 så kan du prova ominstallera PMS

edit:
Och med MEncoder så behövs det inga codecs har jag då hört
Har du codecs så kanske du kan prova ominstallera om
Gärna hitta någon codecpack som t.ex. Combined Community Codec Pack om du inte redan kör med något liknande
Möljligtvis rensa registret också efter avinstallation innan du installerar om

Nej, det är efter ominstallationen av Win7 som det fungerar dåligt.
(Eftersom jag har köpt nya datordelar, gjordes en ominstallation.)

Har testat avinstallera PMS och in igen...
Det ska ju som sagt inte behöva extra codecs, så jag vill helst inte installera massa onödigt "skit".

Permalänk
Medlem

Har för mig att man skulle ändra något i Vista/Win7 under hemnätverk/delning eller nåt sånt, det var nån liten grej...DNLA? UPNP? Eller nåt sånt...

Får inte ordning på det, så tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Har för mig att man skulle ändra något i Vista/Win7 under hemnätverk/delning eller nåt sånt, det var nån liten grej...DNLA? UPNP? Eller nåt sånt...

Får inte ordning på det, så tacksam för hjälp.

Control Panel\Network and Sharing Center, sedan bocka för File Sharing och Network Discovery?

Dunno om det hjälper mot de problemen du upplever :/

edit:
Har du nån media spelare?
Kom på att när jag streamar så brukar det FFDshow och VSfilter decoderna poppa upp i aktivitetsfältet nere till höger

edit2:
inget router relaterat antar jag?
Kanske finns något svar hos http://ps3mediaserver.org/forum/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Jag har testat flera media servrar men har problem med att det hackar, när jag kör mot min ps3.
Är det någon som har tipps för att få det att flyta?
Vad klarar ps3 för hastighet på strema film? räcker den till eller måste man köpa något för det ska flyta på bra?
Är även sugen på att strema 1080p.
Förslag och tipps om någon har en fungerande anlägning.
Finns det krav på routern för att det ska fungera, isf villka?

Permalänk

Funkar det på Xbox 360? Blir lite virrig när det står PS3 på länkarna bara.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Control Panel\Network and Sharing Center, sedan bocka för File Sharing och Network Discovery?

Dunno om det hjälper mot de problemen du upplever :/

edit:
Har du nån media spelare?
Kom på att när jag streamar så brukar det FFDshow och VSfilter decoderna poppa upp i aktivitetsfältet nere till höger

edit2:
inget router relaterat antar jag?
Kanske finns något svar hos http://ps3mediaserver.org/forum/

Just det, Network discovery. Testade det, men nej, det hackar till lite då och då.
Kan vara router relaterat, jag ska testa köra direkt från datorn imorgon. Men jag har kört trådlöst innan utan problem.(Dock inte 1080p såklart) men vanliga DivX osv har alltid funkat perfekt.
bah, blir så trött på det.

Permalänk
Medlem

Ville bara göra en update. Efter att ha köpt ny router, DIR-655, så funkar det nu kanon igen. Min gamla Netgear WGR614 är slängd...

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av TwonkyMedia Server?

Har nämligen det i min NAS, men den klarar ju inte av att spela upp .mkv och .iso/.img filer.

Den är dock inte uppdaterad på mycket länge om man nu kan göra det, inte hunnit kika så mycket

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!