Permalänk

Moderkort, bulk utan tillbehör?

Jag undrar hur värt det är att försöka köpa ett moderkort utan några tilllbehör som helst. Se nedan:
http://www.tradera.com/Asus-Striker-2-Formula-Motherboard-auk...
Snubben här säljer en massa liknande kort. Dock endast positiva betyg.
Hur genomtänkt är det att köpa ett sånt här kort. Vad kommer man behöva "fixa" själv för att använda det kortet i ett nybygge. Är inte så insatt i vilka kablar som brukar följa med?

Vars köper man eventuella tillbehör?

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Kablar, ev SLI-brygga, IO-plåt är väl det man skulle kunna tänka sig att man kommer sakna.

Av detta finns allt utom IO-plåten att köpa som generiska alternativ.
IO-plåten är ju anpassad efter just det här moderkortet, så det får man isf köpa från tillverkaren om de säljer separata.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Kablar, ev SLI-brygga, IO-plåt är väl det man skulle kunna tänka sig att man kommer sakna.

Av detta finns allt utom IO-plåten att köpa som generiska alternativ.
IO-plåten är ju anpassad efter just det här moderkortet, så det får man isf köpa från tillverkaren om de säljer separata.

Tack för snabbt svar.
Dock skulle jag behöva veta mer exakt vilka kablar.
SATA-kablar kan jag tänka mig
Någon sorts strömbesörjningskabel?
Mer?

Uppskattar all hjälp

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

Det som kommer med är Sata och Pata och diskettkabel, det är det mesta.
Ibland kan det komma med extra USBkontakter som man sätter i en ledig PCI-plats bakpå.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)