2x8800gts 512mb för mycket för mitt nätagg

Permalänk
Medlem

2x8800gts 512mb för mycket för mitt nätagg

jag har precis fått mitt andra 8800 och började spela gta 4 i frid och fröjd, helt plötsligt så dör datorn..har ett XION 630W, budget. kan det vara så att amperen inte räcker till eller?

Permalänk

Budgetagg är ofta opålitliga. Om vi säger att problemet beror på nätagget finns det lite olika saker även där det kan bero på... Hög Rippel m.m. är väldigt farligt då detta kan ta med sig både nätagg och diverse andra komponenter i graven så i vilket fall som helst rekommenderar jag dig att byta till ett nytt kvalitets aggregat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
Budgetagg är ofta opålitliga. Om vi säger att problemet beror på nätagget finns det lite olika saker även där det kan bero på... Hög Rippel m.m. är väldigt farligt då detta kan ta med sig både nätagg och diverse andra komponenter i graven så i vilket fall som helst rekommenderar jag dig att byta till ett nytt kvalitets aggregat!

kan ni ge exempel på bra nätagg för de komponenter jag har nu? helst under 1000-lappen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Corsair 650W borde inte ha några problem med att driva den datorn. Finns på Inet för 932 kr, med fri frakt.

Permalänk
Medlem

Den har hållt sig på en dyr nivå! :/ Jag köpte Corsair 650W för 600 kr i Augusti...

Finns inget annat än att välja den faktiskt om man vill ha de mest prisvärda nätaggregaten.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Själv kör jag antec 500watt med 2x 8800GT. Utan problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379
Budgetagg är ofta opålitliga. Om vi säger att problemet beror på nätagget finns det lite olika saker även där det kan bero på... Hög Rippel m.m. är väldigt farligt då detta kan ta med sig både nätagg och diverse andra komponenter i graven så i vilket fall som helst rekommenderar jag dig att byta till ett nytt kvalitets aggregat!

jag kanske kan prova sätta en PCI-E strömadapter på det ena grafikkortet, jag har en hel lina ledig med 4-pin molex. fungerar det då tro?

Permalänk
Medlem

jag måste verkligen ha hjälp med detta nu!, ska iväg på ett stort lan om 2 tim

Permalänk
Medlem

snabb lösning: klocka ner systemet, och ifall den fortfarande inte funkar korrekt, koppla bort ett grafikkort

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

i värsta fall får du köra ett kort i taget på lanet, den klarar sig ändå hyffsat i spel

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

nu undrar jag vad som är minsta antalet watt jag kan ha i min dator? eller det jag har kanske bara blir överhettat?

Permalänk
Medlem

Jag har kört med samma grafikkort i SLI ca. 12 mdr. utan problem med nättagget:
Corsair Powersupply 550W

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humbuk
Jag har kört med samma grafikkort i SLI ca. 12 mdr. utan problem med nättagget:
Corsair Powersupply 550W

ok, då borde HX520 också räcka? eller denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=327803 ?

Permalänk
Medlem

satsa på ett corsair 650W

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Aa HX520 tror jag nog kommer räcka
Men överklockad CPU drar en del mer så kan inte säga det med 100% säkerhet.

Men jag är ändå rätt säker på att den kommer räcka.

Permalänk
Medlem

Xion är skit! byt asap. förstörde min kompis moderkort :C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Aa HX520 tror jag nog kommer räcka
Men överklockad CPU drar en del mer så kan inte säga det med 100% säkerhet.

Men jag är ändå rätt säker på att den kommer räcka.

men corsairs nätagg brukar väl ha mer watt än vad det står på lådan? och btw, kanske ska byte med en kompis till ett 550w corsair iom att han inte har så pass bra dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
men corsairs nätagg brukar väl ha mer watt än vad det står på lådan? och btw, kanske ska byte med en kompis till ett 550w corsair iom att han inte har så pass bra dator.

Nja, inte mer watt

Men den klarar väl att leverera fler ampere på 12V linan/linorna än andra, billigare nätagg med samma effekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Nja, inte mer watt

Men den klarar väl att leverera fler ampere på 12V linan/linorna än andra, billigare nätagg med samma effekt.

ok, men tack så mycket för hjälpen. återkommer det uppstår fler problem