Permalänk
Medlem

Javaprojekt, undertexter

Hej,

Jag tänkte tittar allt som oftast på serier via megavideo.com men irriterar mig ibland på att det inte finns undertexter. Jag tänkte därför skriva ett program som skriver ut undertexter på skärmen (mha färdiga undertextfiler från www.undertexter.se). Har dock insett att det skulle bli väldigt irriterande att inte kunna pausa filmen utan att samtidigt pausa texten. Jag skulle därför vilja ha en osynlig komponent som fångar upp musklick på samma ställe som play/paus-knappen sitter. Är det nån som har nån aning hur man kan gå tillväga? Vilka klasser kan vara lämpliga att titta på?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Låter väldigt jobbigt att göra det i Java, speciellt när bl.a. VLC redan kan ladda undertexter (Totem Movie Player som är defaultspelare i Ubuntu klarar också av det, t.ex.).

Permalänk
Medlem

Vore i så fall coolare att göra en plugin till VLC som söker och laddar ner undertexter automagiskt. Det tror jag skulle bli ett ruskigt poppis prog.

Permalänk
Medlem

Ja, jag är medveten om att vlc klarar undertexter. Däremot så handlade ju det här om streaming (vilket kanske inte framgick). Kan man streama från megavideo med VLC? I sådana fall hur?

Vilket språk skulle du rekommendera om inte Java?

Permalänk

Man kan väl streama i vlc? Öppna vlc sen ctrl + s. Sen väljer du väl nätverk och skriver in adressen om jag inte har fel:S

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Bör gå att göra i javascript om man så vill? första problemet att ta i tu med bör vara att ta reda på på speltiden på streamingen. sen synkar du undertexten mot den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Man kan väl streama i vlc? Öppna vlc sen ctrl + s. Sen väljer du väl nätverk och skriver in adressen om jag inte har fel:S

Jag lyckas inte med det här. Har testat att ta både den länk videon har på megavideo.com (den som syns i webbläsaren) och den som man ser om man trycker "Bädda in video" (alltså en länk som används om man vill bädda in videon på en egen webbsida). I båda fallen slutar VLC strömma direkt utan felmeddelande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
Bör gå att göra i javascript om man så vill? första problemet att ta i tu med bör vara att ta reda på på speltiden på streamingen. sen synkar du undertexten mot den?

Hur tänker du då? Att man bäddar in videon i en egen webbsida och därifrån använder javascript? För att vara helt ärlig är jag väldigt dålig på javascript.

Permalänk
Medlem
Citat:

If you want to still watch "on the fly" you can use download helper and ctrl - left-click the link to copy the URI for the flv.
Now paste that into a player. VLC or FLV Player should do the trick.

http://ipb.quicksilverscreen.com/index.php?showtopic=102120&s...