steam acc har blivit hackad!!

Permalänk
Medlem

steam acc har blivit hackad!!

min bror steam account har blivit hackat, och nu är han förbannad på mig för att jag inte kan fixa tillbaks det. så jag behöver hjälp att hacka tillbaks det, ganska uppenbart ^^
har redan försökt att ta tillbaks det den vanliga vägen men det funkar ej.

så kan man få hjälp att få tillbaks det?

Edit: om det var någon som undrade hur han har gjort för att få det hackat, så kan jag avslöja att han har cheatat på accountet, det vill säga att han har laddat ner aimbot/wallhack.
jag tycker att det är rätt åt honom och att det är skitroligt att han har blivit hackad, men jag måste fortfarande hjälpa honom, som en duktig storebror.

Permalänk
Medlem

Sluta använda ordet hackad, Det är förmodligen för att han haft samma lösenord på någon hemsida eller liknande.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Varför vända sig till Sweclockers när det gäller Steam? Går man in på Steams supportsida ser man på en gång "reclaiming a hijacked steam account".

https://support.steampowered.com/

Följ helt enkelt anvisningarna och vänta.

Permalänk

Om ni har retail spel registrerade på accountet (med cd-keys) så kan ni scanna in keyn och skicka till steam så ska de kunna fixa tillbaka accet till dig. Följ instruktionerna här : https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-QDFN...

EDIT: en sekund efter

Permalänk
Medlem

Om han har fuskat så är det väl möjligt att han har blivit vacbannad?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

kan bara säga att steam (eller valve eller vem fan det nu är som håller i de där spelen)...är sjukt CP.

för några år sedan så köpte jag HL2 och installerade på min dator, jag hade då HL1 med CS och blue print etc etc och HL2 med source etc etc

efter 2 dagar så blev jag bannad och det stog i ett mail att jag stulit mitt HL2 på nätet och fuskat till mig koden,,

jag skrev ju såklart tillbaks att jag köpt det och att jag skrivit fel cdkey en gång men de skrev tillbaks att det spelar inger roll vad du säger, du ljuger, jag skrev igen å sa att jag har kvitto och allt men dom hade bestämt sig att banna mig livstid så det fanns inte mycket att göra förutom att stämma dom men jag sket i det och har bojkottat dom sen dess, köper då aldrig nåt som dom har å göra med igen...

och att bli hackad har man ju hört talas om i wow, doablo och liknande spel, det beror i 99% av fallen på att du varit oförsiktig med vem du litat på eller kan ha loggat in på nån public dator eller hos nån kompis,

Tips är att alltid skydda dig och lita aldrig på någon, inte ens din bästa kompis! speciellt inte om de säger att dem är från steam och behöver dina uppgifter..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Om han har fuskat så är det väl möjligt att han har blivit vacbannad?

dom tar inte ens acc om man cheatar, man kan inte kö vac servrar men "that's it"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Varför vända sig till Sweclockers när det gäller Steam? Går man in på Steams supportsida ser man på en gång "reclaiming a hijacked steam account".

https://support.steampowered.com/

Följ helt enkelt anvisningarna och vänta.

han har köpt ALLA sina spela över steam, tråkigt nog. han har inte skrivit upp nånting.

Permalänk
Medlem

Isånafall har han väl laddat ner något fusk med keylogger..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Läs vidare i artikeln:

# If a game was purchased through Steam with a credit card, please provide the following:

* The Card Type (Visa, MasterCard, Discover, American Express)
* Full Name on the Card
* Expiration Date
* The last four digits of the credit card number - Do not provide the full credit card number

# If a game was purchased through Steam using a PayPal account, please provide:

* The Billing Name on the PayPal Account
* The full Billing Address on the PayPal Account
* The PayPal PayerID
* The Invoice ID and the Transaction ID

Permalänk
Medlem

kom på nu att jag tryckt på save settings på hans steam när jag hjälpte han att köpa spel, är det kvar när idioten som hackade honom loggar in? och kan han använda det för att köpa grejor?
det är min mors kort liksom :S hon får får lön imorn...

Permalänk

jag skulle inte tro att steam sparar kortuppgifter på deras server. troligare är att det har sparats i nån fil på din/din brors dator. Prova att logga in med något annat acc/ göra ett nytt och se om kortuppgifterna står kvar där

Permalänk
Medlem

var inte så jag menade, han som har hackat accountet loggar ju in på min brors account inte något annat.

men nu är det lugnt i alla fall, morsan har spärrat det och kommer få ett nytt om 4 dagar, 4 free

åter till topic, hur kan man få tillbaks accountet?

Permalänk

Jag förstod vad du menade. Och tror inte att kortnummret ligger på accet. Utan att det ligger sparat i en fil på din dator. Därför föreslog jag att du skulle testa att göra ett nytt acc och kolla om kortnummret kommer upp, mest för att vara säker.

O.T: Läs det här igen

# If a game was purchased through Steam with a credit card, please provide the following:

* The Card Type (Visa, MasterCard, Discover, American Express)
* Full Name on the Card
* Expiration Date
* The last four digits of the credit card number - Do not provide the full credit card number

Permalänk
Medlem

förlåt, det är jag som är trög fattad ska kolla om det funkar.

Permalänk
Medlem

morsan vill inte ge ut kortet, hon är rädd för att göra det värre... jag blir inte förvånad, lol.

jag kan alltså inte få tillbaks accountet på det sättet.
tack för hjälpen i alla fall!! :3

Permalänk
Medlem

* The Card Type (Visa, MasterCard, Discover, American Express)
* Full Name on the Card
* Expiration Date
* The last four digits of the credit card number - Do not provide the full credit card number

^^läs

du behöver inte skriva hela kortnumret

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

tror du min morsa lyssnar på det eller?

det är ju min bror som får lida ^^ det gör ju inte så mycket, han måste härdas!

Permalänk

Vad tror du skulle kunna hända om någon skulle få reda på de 4 sista siffrorna? Fortfarande 16 siffror kvar att gissa..

Permalänk
Medlem

trög familj

Permalänk
Inaktiv

Re: steam acc har blivit hackad!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arconius
han har laddat ner aimbot/wallhack.

Case closed...fuskare borde få datorn sönderslagen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arconius
tror du min morsa lyssnar på det eller?

Det Steam vill ha är de fyra sista siffrorna på kortet du använde när du köpte spelen.

Dvs det kortet din morsa just spärrat. Så att lämna ut den infon är ingen risk för någon av er; kortet är ju spärrat redan.

Permalänk

Fan, det är ju som ett gammalt tv-spel eller nåt.

Uppdraget: skaffa kreditkortsinfon av mamma.

Prata med mamma: Kan jag få infon?

Nej.

Prata med mamma igen: Kan jag få infon?

Nej.

Prata med mamma igen: Kan jag få infon?

Nej.

Okej, man ska nog göra något annat. Smyga in i sovrummet Metal Gear style kanske.

Helt sjukt att du inte bara tjatar på utan ger upp så lätt. I verkligheten är inte svaren du kan få förprogrammerade. Du KAN få tag i numret med lite jobb bara.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Känns som att du bara gjorde det ännu värre med att säga till morsan att spärra kortet

Kortuppgifterna sparas inte i steam, endast adressen man angett

edit:
köper du något via steam så får du ett "digitalt kvitto" till den mejl du angett i settings där alla uppgifterna visas.

exempel:
Credit card type
Visa
Card number
XXXXXXXXXXXX1234
Confirmation Number
12345678912345678
Date Confirmed
Sun Jan 01 00:00:00 1845

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulan880
trög familj

*Bort*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Case closed...fuskare borde få datorn sönderslagen.

tycker lika dant, men va fan, det är ju lite synd om honom, har köpt en ny dator och fixa steam acc med tf2, css och cs. går ju på lite pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Det Steam vill ha är de fyra sista siffrorna på kortet du använde när du köpte spelen.

Dvs det kortet din morsa just spärrat. Så att lämna ut den infon är ingen risk för någon av er; kortet är ju spärrat redan.

mmh jag vett, men jag pallar inte börja bråka om det... plus så slipper vi alla som lirar cs en cheater

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Fan, det är ju som ett gammalt tv-spel eller nåt.

Uppdraget: skaffa kreditkortsinfon av mamma.

Prata med mamma: Kan jag få infon?

Nej.

Prata med mamma igen: Kan jag få infon?

Nej.

Prata med mamma igen: Kan jag få infon?

Nej.

Okej, man ska nog göra något annat. Smyga in i sovrummet Metal Gear style kanske.

Helt sjukt att du inte bara tjatar på utan ger upp så lätt. I verkligheten är inte svaren du kan få förprogrammerade. Du KAN få tag i numret med lite jobb bara.

så du tycker jag ska gå Metal Gear style på min morsa? lol men som sagt så slipper alla som spelar cs en cheater ^^

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Tänk på språket!

Permalänk

Om du nu inte vill att han ska få tillbaka kontot, varför startade du då denna tråden från början?

Permalänk
Medlem

Köp ett nytt de är lättast så

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Q9450 | Gigabyte GA-X48-DS4 | XFX GTX275 | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD | 4096MB Corsair XMS2 DHX TwinX | Wester Digital Raptor 150GB | Western Digital Caviar Black 750gb |
Övrigt: Sennheiser HD595 | Logitech Z-5500 | Samsung T240 | Logitech G15 | Windows Vista Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem

Till OP, din bror ska inte ha en dator, han ska ha en konsol.

Till övriga med angst över Steam, om ni har problem, kan ni inte istället glädjas över oss som inte har problem med Steam?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Till OP, din bror ska inte ha en dator, han ska ha en konsol.

Till övriga med angst över Steam, om ni har problem, kan ni inte istället glädjas över oss som inte har problem med Steam?

Nej, det underbara brädspelet "fia med knuff".. online fuskare får ingen straff nog.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ja svårt eller? vänta tills morsan sover ta Hons kort från plånboken och skriv ner dom sista 4 siffrorna ? svårt eller. skulle jag gjort om mitt Account hadde blivit hackat..

Och jag vet att du vill det ochså DO IT !

EDIT: Cheaters borde bli smiskade på rumpan bar.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Skit i din brors account.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64