HD4670 CrossFireX och Catalyst Control Center

Permalänk
Medlem

HD4670 CrossFireX och Catalyst Control Center

Jag kör just nu två stycken HD4670 (i CrossFireX) i min nya burk.
Problemet är det att CCC förvirrar mig...

CrossFireX är aktiverad. Men när man ska välja GPU i Overdrive så kan man bara välja på mina två skärmar och inte mina två GPUs (skärmarna sitter på samma GPU).
Kollar man sedan i Current Values så är de en otroligt låg klocka som visas.

Varför ser jag bara mina två skärmar och inte GPUs???
Och varför visar den en så pass låg GPU Clock???

Bör jag låsa upp Overdrive och klicka Auto-tune? eller vad händer egentligen då?

Permalänk
Medlem

De låga GPU clocksen beror nog på att GPU'n clocka ner sig när den inte används så mycket det gör iaf mina 4870 prova köra nåt benchmark program typ ATI tool´då borde GPU clocken gå upp till max.

Provat kolla under Display Manager. Finns en del inställniniga där angående dubbla skärmar

lås upp och håll musen över Auto-tune så ser du vad den gör.

Permalänk
Medlem

ATI tool???

Permalänk
Medlem

Men går det att få så att man kan välja mellan GPUs i Overdrive (i stället för skärmar)?
Jag hittar inte hur man gör det.

EDIT: Efter att jag låst upp så hittade jag hur man väljer mellan GPUs

Permalänk
Medlem

ATI tool är ett benchmark program som man kan använda sig av för att pressa grafikkortet.

har du clone eller extended desktop på dina skärma.

PS. Jag fick kryssa ut disable A.I under 3d för att det skulle funka för mig i spel med crossfire.

Permalänk
Medlem

extended

Permalänk
Medlem

Men, efter att jag har kört Auto-Tune och sedan klickat i "Enable ATI Overdrive" så börjar bilden att spöka och håller sig inte stadig.

Permalänk
Medlem

Vilken clock ligger GPUn på efter du kört Auto tune på samma som innan?

Permalänk
Medlem

Provade att spela med CCC på min andra skärm och såg att GPU Clock ökade.

Efter Auto tune så hamnade GPU Clock på 790MHz som högst, har dock inte Overdrive aktiverad då det inte blev särskilt stabild med den på.

Permalänk
Medlem

vet ej vad du har för clock orginal men 750 har jag kan köra mina 770 utan pixel fel. 790 kanske e lite högt kan vara därför det blir ostabilt men men
funkar det som du vill nu elr?

Permalänk
Medlem

Jo nu fungerar det nog tillräckligt bra... ska prova 770 senare (orginal Clocksen är med i bilden (utgråade under Enable ATI Overdrive)).