Piratpartiets valsedlar myglas bort

Permalänk
Avstängd

Piratpartiets valsedlar myglas bort

Jag har hört litegrann om att dom myglades bort men nu finns det även bevis på de. vad tycker ni om detta?

http://www.youtube.com/watch?v=ANSjR_8ydyo

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/227459-vallokaler-vagrar-...

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Läste det precis på aftonhorans eller sexpressens hemsida.

Tack för det klippet, undrade vart det var.

Är nu detta sant så är det tamefan förjävligt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

tcntad en fråga du råkar inte vara en flashbackare va;)?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
tcntad en fråga du råkar inte vara en flashbackare va;)?

hehe

Reggad på flashback men tyvär inte aktiv alls

Varför undrar du ?

Permalänk
Avstängd

njae du skrev litegrann som en fbare:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
njae du skrev litegrann som en fbare:P

Haha tack för det ;).

Nu har jag set klippet och tja, finns inte mkt att säga *no comments*
eller "......... " som tjejen skriver.

Permalänk
Inaktiv

Det var på någon coop i botkyrka

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Thanx for clarifying

Jo det stämmer, COOP här i botkyrka, mobil vallokal som tänkt slänga PP's valsedlar.

Har iag ingen kommentar till detta, förutom det jag skrev tidigare i tråden + absurt så inåt helvete.

Permalänk

Jag vet ju vilka man ska rösta på i valet iaf.. när folk går emot så vet man ju att det är 'rätt' som man håller på

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag vet ju vilka man ska rösta på i valet iaf.. när folk går emot så vet man ju att det är 'rätt' som man håller på

Håller med, rätt parti är det när andra försöker göra sig av med dem

Nåt fel är det hos dem som valfuskar såhär.

Permalänk
Medlem

Det är ju dock inte bara PP's valsedlar som slängs utan det är ju även SD's, FI's och alla andra småpartier som den snubben då tyckte att det var rätt att slänga.Man tycker ju att de som sysslar med sånt där borde ha gjort hemläxan först.... I Sverige borde vi ju inte behöva valobservatörer.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

ja men det tror man ju, jaja man vet vad man kommer att lägga sin röst på i alla fall.

Permalänk
Medlem

Samma värld som SD får kämpa i. Löjligt att människor är så rädda för något att de måste göra såhär.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jobbar själv som röstmottagare (skriver faktiskt inlägget när jag sitter och tar emot röster i stadsbiblioteket) och reglerna är mycket tydliga. Dom etablerade partierna ansvarar vi för att det alltid finns lappar till. Alla andra partier måste lägga dit sina egna lappar och se till att det finns nya ifall dom tar slut.

Vi har inte makt eller skyldighet att neka icke etablerade partier att lägga ut lappar, vi ansvarar inte för att fylla på dom, och vi får definitivt inte ta bort dom.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Jobbar själv som röstmottagare (skriver faktiskt inlägget när jag sitter och tar emot röster i stadsbiblioteket) och reglerna är mycket tydliga. Dom etablerade partierna ansvarar vi för att det alltid finns lappar till. Alla andra partier måste lägga dit sina egna lappar och se till att det finns nya ifall dom tar slut.

Vi har inte makt eller skyldighet att neka icke etablerade partier att lägga ut lappar, vi ansvarar inte för att fylla på dom, och vi får definitivt inte ta bort dom.

Men lapparna som ligger kvar vid dagens slut ska ni ju om det är en mobil vallokal ta med hem. Annars låta dem ligga kvar. Inte kasta dem som de gjorde i det här fallet.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Men lapparna som ligger kvar vid dagens slut ska ni ju om det är en mobil vallokal ta med hem. Annars låta dem ligga kvar. Inte kasta dem som de gjorde i det här fallet.

Nej nej nej. Man ska inte göra någonting med icke etablerade partiers valsedlar. Alla valsedlar står i ett valställ med tre kolumner. I den vänstra alla etablerade partier, i mitten alla blanka röstsedlar och till höger alla andra. Hela valstället låser man in/flyttar på vid slutet av dagen, ingenting annat.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

sen så skall det iaf alltid även finnas till blanka val sedlar som man själv kan texta ett partinamn som egentligen inte har egna valsedlar. såna fyller ni väll också på?

liksom dom etablerade partierna + blanka oskrivna lappar ifall man röstar blankt/röstar på ett partinamn som inte finns representerat.

jag är inte säker på om jag hänger med hellt men har någon slänkt andra partiers valsedlar så att de inte skall gå att rösta på dom?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989

jag är inte säker på om jag hänger med hellt men har någon slänkt andra partiers valsedlar så att de inte skall gå att rösta på dom?

Korrekt.

Valsedlarna skulle slängs när mobila vallokalen stängde och således skulle ju säkerligen väldigt många;) röster falla bort tyvär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Nej nej nej. Man ska inte göra någonting med icke etablerade partiers valsedlar. Alla valsedlar står i ett valställ med tre kolumner. I den vänstra alla etablerade partier, i mitten alla blanka röstsedlar och till höger alla andra. Hela valstället låser man in/flyttar på vid slutet av dagen, ingenting annat.

Precis, du låser in det. du slänger inte alla de icke etablerades valsedlar och sen låser in det.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Korrekt.

Valsedlarna skulle slängs när mobila vallokalen stängde och således skulle ju säkerligen väldigt många;) röster falla bort tyvär.

Det är ju inte redan lagda röster som slängs och det går ju alltid att skriva partiet på en blank sedel och lägga i.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989

jag är inte säker på om jag hänger med hellt men har någon slänkt andra partiers valsedlar så att de inte skall gå att rösta på dom?

Första dagen upptäckte vi att någon hade gått och slängt en 500 bunt av moderaternas valseldlar. Vilket genidrag av oppositionen

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Första dagen upptäckte vi att någon hade gått och slängt en 500 bunt av moderaternas valseldlar. Vilket genidrag av oppositionen

Det där fick mig att dra lite i smilbanden

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Underbart på nåt sätt :P. Moderaterna ska bort:) (Även om det där nu var fel väg att gå).

Zartax:

Stämmer, men dem ska iaf inte kastas, som skrivet ska sedlarna låsas in! och inget annat :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Samma värld som SD får kämpa i. Löjligt att människor är så rädda för något att de måste göra såhär.

Ja, jag är mycket rädd för ett parti som strävar efter "ett homogent folk" och vill bevara kristen etik.

Men självklart är det ett fegt och odemokratiskt tillvägagångssätt. Röstningen i Sverige borde digitaliseras för att sånt här inte ska hända.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Avstängd

Sossarna som leker med valfusk igen? Skulle inte förvåna mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Ja, jag är mycket rädd för ett parti som strävar efter "ett homogent folk" och vill bevara kristen etik.

*Snyft*

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt.
Men som de flesta vet så kan man bara ta en blank valsedel och skriva "Piratpartiet" på den så gäller det som en röst.

Valfusk hör väl till alla "demokratiska" val nuförtiden. Se bara på USA-debaklen och när saddam hussein blev omvald med 99.8% av rösterna. Same shit - different asshole

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Varför inte helt skrota valsedlarna och bara ha blanka?
Billigare för alla parter och folk måste engagera sig och inte bara ta en lapp i högen.
Samtidigt så kan inget parti bli bortsorterat av övernitiska valarbetare.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Varför inte helt skrota valsedlarna och bara ha blanka?
Billigare för alla parter och folk måste engagera sig och inte bara ta en lapp i högen.
Samtidigt så kan inget parti bli bortsorterat av övernitiska valarbetare.

1. Du kan inte rösta på olika kandidater med blanka röster.

2. Folk stavar och skriver som kossor. T ex Piratpartiet är inte samma sak som Pirat-partiet.

Visa signatur

---