Permalänk
Medlem

Flumz - En del utav din vardag!

http://www.flumz.se Sidan finns även för den engelska marknaden på http://www.flumz.com.

Vill nu ha konstruktiv kritik, Tänk på att sidan startades igår och
har därför inte hunnit kommit upp i någon bra drift ännu.

Vad är då Flumz?
Flumz är en tjänst för dom som vill vara med om något roligt och
spännande varje dag. Varje dag så läggs det upp nytt material
på båda den engelska och svenska sidan.

Hur är Flumz uppbyggt mellan domänerna?
Flumz.com och Flumz.se använder samma filer. Vi har byggt upp
ett simpel språksystem som kollar om användaren är inne på .com
domänen och gör därmed texten till engelska. Och .se blir det till
den svenska naturligtvis. Detta gör det enkelt att redigera scripten
utan att behöva röra 2 olika likadana filer.

Vad söker vi för kritik?
Vi vill ha konstruktiv kritik, inget som "Sidan är hur ful som helst".
Mer som "Skulle se bättre ut med en röd färg på inläggen".
Eller dylikt.

Mvh. Robin

Permalänk
Medlem

Man måste kunna filtrera länkarna. Dels bild/film/webbplats/spel och dels en rating. Utan en rating vet man inte alls vad man får ut av att klicka. Det är just det: man vill veta att man får ut något av att klicka på länken. Därför måste ni också lista vilken URL man kommer till, så att man vet om man t.ex. redan sett bilden femtusen gånger. Sen är det riktigt dåliga rubriker, efter en vecka kommer ni ha fem länkar med rubriken: "Oj, så roligt". Det ger ingen info alls, ange den rätta titeln (t.ex. "Rate my poo") så att man även där får veta vad man får ut av att klicka på länken.

Skriv också med i toppen vad Flumz är för något, rent konkret. Även om ni tycker att det är en "spektakulär" webbplats, så säger inte det ett dugg om vad den innehåller. En "spektakulär hemsida" kan innebära vad som helst, men en länksamling är vad det låter som.

Permalänk
Medlem

Sidan har nu utvecklats en del utseendemässigt!

Permalänk
Medlem

Här var det reklam så det står härliga till

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Oj jisses.

1) Prisa inte din egna hemsida på din egna hemsida, ingen besökare tror på något sådant

2) Hur har ni tänkt när ni slängde in en repeterande BG som inte repeteras?

3) Sniglen? Hur är den relevant?

4) Den centrerade headern längst uppe i mitten är en designmiss utan dess like.

5) För hög kontrast mellan element, eller ja inte riktigt för hög kontrast utan snarare.........hmm ja färgerna överlag går inte ihop på sidan, olika nyanser av samma färg är svår att få ihop och detta var tyvärr misslyckad.

6) Shit vad 90-tals tabellvibbar jag får av sidan.

7) Aldrig sett sån dålig användning av Helvetica, Helvetica brukar se riktigt bra ut men här finns det ingen balans mellan texterna överhuvudtaget.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Oj jisses.

1) Prisa inte din egna hemsida på din egna hemsida, ingen besökare tror på något sådant

2) Hur har ni tänkt när ni slängde in en repeterande BG som inte repeteras?

3) Sniglen? Hur är den relevant?

4) Den centrerade headern längst uppe i mitten är en designmiss utan dess like.

5) För hög kontrast mellan element, eller ja inte riktigt för hög kontrast utan snarare.........hmm ja färgerna överlag går inte ihop på sidan, olika nyanser av samma färg är svår att få ihop och detta var tyvärr misslyckad.

6) Shit vad 90-tals tabellvibbar jag får av sidan.

7) Aldrig sett sån dålig användning av Helvetica, Helvetica brukar se riktigt bra ut men här finns det ingen balans mellan texterna överhuvudtaget.

Vilken webbläsare använder du?, Ska jag fixa ett "omröstnings" system där man får rösta på varje länk?... Sidan har uppdaterats lite.

Permalänk
Medlem

Jag använder Webkit

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Jag använder Webkit

Med andra ord Safari då tillexempel ?
Eller du syftade kanske på Google Chrome ?

Ge ett vettigt svar istället för ett nördigt.

Alla är inte med i svängen

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Ser ut som nån slags existenz.se wannabee tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tyckte sidan såg rätt ok ut, men bakgrunden är fullständigt avskyvärd, byt den snarast till nått enklare som inte ger mig migrän. Testa nån ljusare utan så mycket färg.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Med andra ord Safari då tillexempel ?
Eller du syftade kanske på Google Chrome ?

Ge ett vettigt svar istället för ett nördigt.

Alla är inte med i svängen

Det har ingen betydelse vilken av dom webbläsarna jag använder

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Det har ingen betydelse vilken av dom webbläsarna jag använder

I detta fallet så menade jag på att istället för att säga en web renderings motor i ett nördigt svar som "jag använder webkit" så kan du säga en webbläsare istället.

För alla kanske inte är så insatta som du och jag.

Han ville bara veta vad du använde för webbläsare.

Du kanske ville briljera lite men det faller platt eftersom han kanske inte förstod vad du menade med just webkit.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Skärp dig lite, man behöver inte analysera saker som inte finns, jag skrev webkit för att innefatta ett större områda och vet man inte vad det är så finns det en webbsida här som kan hjälpa till: www.google.se den är ganska ny så folk kanske inte hört talas om den.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Skärp dig lite, man behöver inte analysera saker som inte finns, jag skrev webkit för att innefatta ett större områda och vet man inte vad det är så finns det en webbsida här som kan hjälpa till: www.google.se den är ganska ny så folk kanske inte hört talas om den.

Känns en aning arrogant och som du har ett behov av att hävda dina kunskaper.

Men vill du hjälpa nybörjare så lägg av med nördiga svar och ge vettiga och tydliga istället.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Känns en aning arrogant och som du har ett behov av att hävda dina kunskaper.

Men vill du hjälpa nybörjare så lägg av med nördiga svar och ge vettiga och tydliga istället.

Har du IQ i dom flesta ämnena i skolan eller för du verkar extremt främmande för att lära dig nya saker.

Om han inte visste vad webkit var, hur fan skulla han nåognsin kunna få reda på det om ingen snackar om det?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Har du IQ i dom flesta ämnena i skolan eller för du verkar extremt främmande för att lära dig nya saker.

Om han inte visste vad webkit var, hur fan skulla han nåognsin kunna få reda på det om ingen snackar om det?

Suck. Jag inser nu varför du har flera varningar.

Ingen idé att försöka få en envis person att inse sitt misstag när denne ska till varje pris greppa efter varje halmstrå.

Du ska lugnt få fortsätta i din egna föreställningsvärld.

Ciao.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Offtopic men BlueEyes verkar helt körd ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfsktaag
Offtopic men BlueEyes verkar helt körd ^^

jag inser att det kan föreställa sig så för en outbildad person.

Dessutom tyder x-pers språkbruk med svordomar på bristande ordförråd.

Lära mig nya saker är jag inte heller främmande för. Däremot verkar x-per främmande för ändringar eller insikter i att han möjligtvis formulerat sig klantigt i en post.

Hade han bara svarat vettigt och skrivit tillexempel:
Jag använder webläsaren Safari eller Google chrome.

Nej han var tvungen att briljera och svara "webkit" vilket inte säger mycket för en som kanske inte är lika insatt som x-per och även mig själv.

Visserligen kunde den som frågat ha googlat på webkit.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Dessutom tyder x-pers språkbruk med svordomar på bristande ordförråd.

Det finns väl ändå inget direkt samband mellan att nyttja kraftuttryck och att ha en bristfällig vokabulär. Däremot tvärtom kan jag tänka mig; att de som har en bristfällig vokabulär oftare nyttjar kraftuttryck. Men det har ju inget att göra med att den som nyttjar kraftuttryck skulle ha en bristfällig vokabulär (mer än att det skulle kunna öka sannolikheten).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Det finns väl ändå inget direkt samband mellan att nyttja kraftuttryck och att ha en bristfällig vokabulär. Däremot tvärtom kan jag tänka mig; att de som har en bristfällig vokabulär oftare nyttjar kraftuttryck. Men det har ju inget att göra med att den som nyttjar kraftuttryck skulle ha en bristfällig vokabulär (mer än att det skulle kunna öka sannolikheten).

Mycket möjligt. Hur som helst så finner jag det onödigt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Legendarisk

BlueEyes, X-per: Det här har blivit tillräckligt diskuterat nu. Tillbaks till topic.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
BlueEyes, X-per: Det här har blivit tillräckligt diskuterat nu. Tillbaks till topic.

Instämmer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag vet att sidan har en del problem i IE (stora problem) och i Google Chrome så repeteras ej BG. Ska fixa detta senare.

Permalänk
Medlem

En hel del av din css är helt ologiskt, sedan hänvisar jag till de andras kommentarer som stämmer rätt bra med mina egna åsikter.

Permalänk
Medlem

Aja, Lite ny information. Sidan har legat på is ett tag nu pga. att jag håller på att omarbeta hela sidan systematiskt. Med administration panelen, menyer osv. (dock ej synligt för er ännu). Så därför har jag lagt upp "slumpat material", Varje gång ni uppdaterar sidan så kommer det komma nytt material. Detta bör gå rätt bra då vi har över 200 länkar lagrade. Dock så fortsätter vi lägga in länkar när vi hinner.

Sidan skall även inom kort marknadsföra sig via double. Är 600kr en resonabel summa att lägga ut som "start" marknadsföring?

Vill även meddela att länkarna öppnas i nytt fönster!
Skall även kolla igenom CSS koden inom kort, så sidan blir optimerad för även IE.

Mvh. Robin