Permalänk
Vila i frid

Kritik på hemsida

Tja.

Tänkte bara höra vad ni har att säga om min hemsida?

Färger, upplägg osv.

Att det finns endel tomma kategorier är bara förberett, det kommer bilder i dom snarast.

Funderar även på att dela upp Nature i 2 delar, dels "skog/grönt" och "stad/gata", förslag på namn?

Visa signatur
Permalänk

För mig är texten för mörk för bakgrunden...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare.
Jag ser ju självklart vad det står men det är ansträngande för ögonen och jobbigt att läsa.

Permalänk
Medlem

Gillar navigeringen. Det som behövs fixas är färgerna, precis som nämt innan. Svårt att läsa texten.

Permalänk
Vila i frid

Till er alla: I ungefär vilken nyans skulle ni vilja se den? Nästan vit?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ljusare färg som ger lite mer kontrast.

Annars var den ren och snygg

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hej Daniel.

Kikade på din hemsida och måste säga att den är väldigt bra skapt. Jag utgick från några saker som jag tänker nämna.

Det är ganska uppenbart att din hemsida riktar sig mot intressenter för fotografering, oavsett om det är hobby eller yrke.

Tillgängligheten är bra, du har en global meny som är skapad vertikalt med under-menyer.

Presentationen för bilderna är bra upplagt där man kan se en helhet över samtliga bilder samt förstorat bläddra sig igenom dessa.

Du har skapat en sida om dig själv och en kontakt-sida som ger användaren ett seriöst intryck om dig och hemsidan.

Man kan lätt förstora upp sidan genom att skrolla med musen.

Det jag tycker att du ska ändra på är tre saker.

1. Gör texten lite större, en användare ska helst slippa och förstora upp, tänk på att det finns användare som är synskadade.

2. Färgsättning på text, ha en lite ljusare text, förstår att vit inte fungerar men försök och hitta en ljusare grå färg.

3. Under sidorna Photos och Digital Art har du bara under-menyer. Försök även att få dit lite text som ger info om sidan...ser lite tomt ut. Ta gärna med info om vilken webbläsare sidan fungerar bäst med samt upplösning under sidan About.

Annar tycker jag att du har lyckats väldigt bra.

P.s. Kikade lite snabbt på källkoden. Du har fått med deklarationen av xhtml som underlättar både validering och tolkning av webbläsaren, bra. Du använder stilmall för design, bra.

P.s. Har du validerat sidan (W3C)? Om ja..vill du inte andvända deras ikoner så ta gärna med en rad om att sisan är validerat och följer W3C:s standard och riktlinjer....ger mer seriöst intryck till användaren.

Permalänk
Medlem

En liten sak till som jag kom på. Inget krav men underlättar användaren. Försök att få aktuell sida markerat på menyn. Ett tips kan vara att du skapar aktuell sida på menyn i fetstil...eller annan färg, förstår du?

Detta är för att användaren lättare ska kunna orientera sig på din webbplats. Tycker att dina rubriker säger tydligt var man är men många förlitar sig på en meny för navigering och orientering..annars en väldigt bra sida!

Permalänk
Medlem

När jag scrollar med musen så byter den bild så ja kan inte se hela bilden genom att enkelt scrolla ner utan ja måste använda mig av "baren" till höger. Jag sitter på en Trådlös logitech mus med tillhörande mjukvara så de kanske är de som spökar med din "förstoring med scrollen" modell som ja läste om. för jag kan enkelt zooma med både tangentbord och extra knapp på musen..

Ordna gärna en stilfull bild på dina Saker under equipment menyn även om ja vet att detta bara är en "beta" av sidan just nu.. (eller?)

Annars så håller jag endast med föregående gäng som har postat

Måste bara säga Grymt jobb! jag hade inte gjort de bättre! not by miles..

Permalänk
Medlem

Tänk dig att webbplatsen är ett foto, om du skulle kolla curves på din webbplats nu skulle du se att kontrasterna är nästan obefintliga.

Behåll bakgrunden men sätt PORT till #eee, FOLIO till #009dcc och texten till typ #bbb så kommer man inte längre uppleva sajten som matt och lummig.

Här är en sida jag satte ihop snabbt och gratis åt en vän som bl.a. är fotograf: http://fridaklang.webbexperterna.se

Permalänk
Vila i frid

Okej, tack för alla svar, verkligen.

Ska försöka kika lite på det där, men måste faktiskt credda en god vän, Cheeselife som har hjälpt otroligt mycket, med kodning och allt!

Ska ta till mig vad ni har sagt och försöka ändra.

Det där med en bild på all utrustning, då måste jag låna en annan kamera som går att få bra bilder med, får försöka lösa det.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av input
En liten sak till som jag kom på. Inget krav men underlättar användaren. Försök att få aktuell sida markerat på menyn. Ett tips kan vara att du skapar aktuell sida på menyn i fetstil...eller annan färg, förstår du?

Detta är för att användaren lättare ska kunna orientera sig på din webbplats. Tycker att dina rubriker säger tydligt var man är men många förlitar sig på en meny för navigering och orientering..annars en väldigt bra sida!

Aktuell sida är ju blåmarkerad i texten, men bara "underkategorin" såg jag, kan försöka fixa så att både tex Photos och Nature är blåmarkerat.

Edit II: Fixats och donats lite nu, better or worse?

Jag tycker i alla fall att det är bättre.

Tips på hur man ska dela upp Nature i "Stad" och "Natur" helt enkelt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen. Nu ser det mycket bättre ut och hälsa din vän, han har kodat sidan bra.

Angående uppdelning så kan du ju skapa en länk till i din undermeny som heter city eller något..Då kan du flytta över stadsbilder till city och låta naturbilder som innehåller grönt och skönt ligga kvar under natur.

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

det är en hon *leker detektiv*

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av input
Hej igen. Nu ser det mycket bättre ut och hälsa din vän, han har kodat sidan bra.

Angående uppdelning så kan du ju skapa en länk till i din undermeny som heter city eller något..Då kan du flytta över stadsbilder till city och låta naturbilder som innehåller grönt och skönt ligga kvar under natur.

Bra jobbat!

Tackar, vad skönt att höra!

Jo, det är på G.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
det är en hon *leker detektiv*

Det är korrekt rätt.

Visa signatur