Minimalt chassi från Antec

Permalänk
Melding Plague

Minimalt chassi från Antec

Välkända Antec lanserar ett nytt chassi i minstingformatet mini-ITX.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm... dax att sälja HTPC'n och bygga ny nu kanske...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant, bra pris med tanke på att strömförsörjning medföljer.
åh så sugen jag vart på en HTPC, fast jag har ju ingen tv att använda den till..

Permalänk
Medlem

Snygg!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tjusig, ser smidig ut till en liten mini-server

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Inget 295 här inte

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Nu blev jag väldigt sugen på att bygga något litet att ha som server eller HTPC!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Inget 295 här inte

Vore kul att se någon modda det här chassit för att kunna klämma in ett Asus Geforce GTX 295 Mars :P.

Permalänk
Medlem

Alltså, seriöst, dom trycker in en fet jäkla dvd plats men lyckas bara få plats för 2st 2½ diskar. Känns som ett stort fail.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Alltså, seriöst, dom trycker in en fet jäkla dvd plats men lyckas bara få plats för 2st 2½ diskar. Känns som ett stort fail.

Nej, halva poängen med chassiet är ju att det är litet. Köp något annat om du behöver mer utrymme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Alltså, seriöst, dom trycker in en fet jäkla dvd plats men lyckas bara få plats för 2st 2½ diskar. Känns som ett stort fail.

Tycker det verkar vara en bra idé, hellre två stycken 2½ än en 3,5". Lägre ljudnivå och mindre värmeutveckling.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Väldigt synd att dom tryckte dit en vanlig fet dvd plats
Doms skulle ha gjort plats för en slimDVD istället :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nej, halva poängen med chassiet är ju att det är litet. Köp något annat om du behöver mer utrymme.

Precis!
Halva poängen med chassit är att det är litet - och så gör de plats för en enorm**** fullstor cd/dvd-läsare? Vem kommer ens använda den?
De kunde väl gjort plats för en 5¼-tums diskettstation också, just in case.

Nåja, med det sagt så finns risken att jag köper ett mini-itx kort snart och då ligger det här chassit bra till. Mest för att utbudet (till vettiga priser) för sådana här chassin är kasst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Precis!
Halva poängen med chassit är att det är litet - och så gör de plats för en enorm**** fullstor cd/dvd-läsare? Vem kommer ens använda den?
De kunde väl gjort plats för en 5¼-tums diskettstation också, just in case.

Nåja, med det sagt så finns risken att jag köper ett mini-itx kort snart och då ligger det här chassit bra till. Mest för att utbudet (till vettiga priser) för sådana här chassin är kasst.

Men, alltså, om man tittar på det foto som visar luckan nedfälld så ser det ju väldigt mycket ut som om den är anpassad för en slimlinespelare, no?

Kolla här:

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjA5Mw==

Det står att det är en slimline.

Sen är det ju inget som hindrar att man struntar i att smälla in en optisk enhet överhuvudtaget.

Men jag håller med, min första tanke var också "WTF, varför en 5.25" dvd-plats!?".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Ser riktigt nice ut precis vad jag väntat på ett mini-itx chassi från Antec. NIce!! Men efter att ha titta på bilderna på antecs hemsida, Antecs hemsida Vart är ljuddämpningen för 2,5 diskarna? Det måste bara ingå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av talen_ficktjuv
Ser riktigt nice ut precis vad jag väntat på ett mini-itx chassi från Antec. NIce!! Men efter att ha titta på bilderna på antecs hemsida, Antecs hemsida Vart är ljuddämpningen för 2,5 diskarna? Det måste bara ingå...

Tänkte du vibrationsdämpare?

Det känns som det inte borde behövas egentligen, för 2,5"-diskar brukar ju varken vibrera eller låta särskilt mycket, men visst, jag är tysthetsgalning själv så jag säger inte emot.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Tänkte du vibrationsdämpare?

Det känns som det inte borde behövas egentligen, för 2,5"-diskar brukar ju varken vibrera eller låta särskilt mycket, men visst, jag är tysthetsgalning själv så jag säger inte emot.

Ah precis så för diskarna. 2,5 diskarna kanske inte låter så mkt men jag tycker ändå att det låter med sökljud i nuvurande mini-itx chassi. Sen tycker jag att det är något av Antecs designmärkning att alltid ha med ngn form av ljuddämpning för hårddiskarna. Iaf i nyare chassin, varför byta en trevlig tradition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Men, alltså, om man tittar på det foto som visar luckan nedfälld så ser det ju väldigt mycket ut som om den är anpassad för en slimlinespelare, no?

Kolla här:

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjA5Mw==

Det står att det är en slimline.

Sen är det ju inget som hindrar att man struntar i att smälla in en optisk enhet överhuvudtaget.

Men jag håller med, min första tanke var också "WTF, varför en 5.25" dvd-plats!?".

Det har du rätt i
Då är det inte lika slösaktigt, för mig kommer det aldrig bli aktuellt med en optisk enhet i en sådan här dator men när det bara rör sig om en slimline så stör det inte så mycket heller.

Permalänk
Medlem

De e ju bara att köra med SSD så är vibrations problemet löst...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
De e ju bara att köra med SSD så är vibrations problemet löst...

Betalar du mellanskillnaden då?

Jag ska slänga ihop en dator åt brorsan snart som han ska betala räkningar, surfa å kanske lyssna på musik så det blir nog en mini-itx men jag är mer sugen på Silverstones alternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av talen_ficktjuv
Ah precis så för diskarna. 2,5 diskarna kanske inte låter så mkt men jag tycker ändå att det låter med sökljud i nuvurande mini-itx chassi. Sen tycker jag att det är något av Antecs designmärkning att alltid ha med ngn form av ljuddämpning för hårddiskarna. Iaf i nyare chassin, varför byta en trevlig tradition

Jag håller med på båda punkterna. När man bygger en mini-ITX-burk så förutsätter man ju mer eller mindre att den ska vara knäpptyst, och Antec brukar ju som sagt ha åtminstone vibrationsdämpning i sina chassin (speciellt i Antec Solo, med resårbandsupphängningen, jag älskar den).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av talen_ficktjuv
Ah precis så för diskarna. 2,5 diskarna kanske inte låter så mkt men jag tycker ändå att det låter med sökljud i nuvurande mini-itx chassi. Sen tycker jag att det är något av Antecs designmärkning att alltid ha med ngn form av ljuddämpning för hårddiskarna. Iaf i nyare chassin, varför byta en trevlig tradition

Det är bara å ta fram verktygen å börja pula själv.

Permalänk
Medlem

äntligen! mini itx är framtiden

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....