Permalänk
Medlem

PHP portfolio - feedback!

Tjena! Gjorde nyligen klart ett portfolio i PHP.
Den gör de mesta automatiskt, laddar upp bilder, uppdaterar kategorier, tar bort bilder och kategorier osv..
Ska fixa så att man kan flytta bilder och döpa om kategorier Och jag självklart sätta lösenord osv på admin sidan

Men nu till saken, är de tillräckligt säkert? Jag kan ingenting om säkerhet inom PHP så jag vet inte riktigt.

Iaf, tar gärna emot annan feedback och kritik också (och jag vet att namnet inte är särkillt orginellt så de behöver ni inte kommentera )

Här är länken:
edit02juni//tagit bort länken nu (:
(OBS, servern inte på 24/7 alltid. Kan stängas av när de blir sent (runt 22-00) farsan stänger ner xD)

Visa signatur

Q6600 @ 3.1ghz | Gigabyte P35-DS3 | Gigabyte Radeon HD6850 1024MB OC | A-data 3GB RAM + 2GB Kingston | Corsair AX 750W 80+ GOLD | NZXT Apollo Black |

Permalänk
Medlem

Hej.

Utan att ha tittat på din sida och källkoden så kan jag ge dig ett litet tips. Se till och stänga av html och script från att kunna köras via ett inmatningsformulär. Jag misstänker att en av dem vanligaste intrången (försök till intrång) sker via formulär med körbar kod.

Permalänk
Medlem

Det verkar fungera bra. Men stäng av din admin, innan någon kommer och spam:ar isönder din sida, eller något annat elakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av input
Hej.

Utan att ha tittat på din sida och källkoden så kan jag ge dig ett litet tips. Se till och stänga av html och script från att kunna köras via ett inmatningsformulär. Jag misstänker att en av dem vanligaste intrången (försök till intrång) sker via formulär med körbar kod.

Jo tack det var ett bra tips! (:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av whzfred
Det verkar fungera bra. Men stäng av din admin, innan någon kommer och spam:ar isönder din sida, eller något annat elakt.

Tack! Jo, jag funderar på att göra det snart, ville bara ha lite kommenterer om förbättringar mm.. (:

Visa signatur

Q6600 @ 3.1ghz | Gigabyte P35-DS3 | Gigabyte Radeon HD6850 1024MB OC | A-data 3GB RAM + 2GB Kingston | Corsair AX 750W 80+ GOLD | NZXT Apollo Black |

Permalänk
Inaktiv

Namnet på knapparna är blandat på både engelska och svenska, och passar för övrigt inte alls in med sidan.

Kan inte ett skit om html, så jag ska väl inte klaga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Namnet på knapparna är blandat på både engelska och svenska, och passar för övrigt inte alls in med sidan.

Kan inte ett skit om html, så jag ska väl inte klaga.

Haha, det beror nog på att någon lagt in de då för allt annat är engelska man kan ju döpa dem till vad man vill liksom

Visa signatur

Q6600 @ 3.1ghz | Gigabyte P35-DS3 | Gigabyte Radeon HD6850 1024MB OC | A-data 3GB RAM + 2GB Kingston | Corsair AX 750W 80+ GOLD | NZXT Apollo Black |