Oblivion texture mods+Expansions

Permalänk
Medlem

Oblivion texture mods+Expansions

Hur funkar det?

Kommer mitt spel helt packa ihop om jag installerar texturemods med expansions osv?

Fick nämligen lust att spela igen idag, dammar av skivan
drar allt på max 1680x1050
Spelet ser ut som piss och man blir deprimerad och slår av och anfaller google

Tänkte köra Qarl 3 modden
Några andra bra grafikmods jag bör köra?
Eller plugins för mer och roligare vapen osv?

Kanske finns något som gör pilbågen lite mer användbar då det är lite tråkigt då det kommer gubbar kutandes mot en med 6 pilar genom skallen

Och hur hårt kan jag pressa upp grafiken med dom här grejerna

E7400 @ 3,5 ghz
4 gb ram
HD 4870

Permalänk
Medlem

jag har samma processor men oöverklockad, 2 gig ram ocn en 4830 och jag kan köra med allt på max med Qarl 3 modden, dock kör jag med en upplösning på 1280x1024, men jag tror det går för dej också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Yes
några andra mods du kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

tyckte inte QTM gjorde så mycket, vare sig på prestand eller utseende.
Lite crispigare blev det dock, utan att tappa nämnvärt i prestanda, sällan under 60FPS.

Löjlig FPS

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Vill du pressa din dator så kan du få en lista att börja med

Grafik allmänt:

-Qarl's Texture Pack 3 (Massor av nya högupplösta texturer)
-LandscapeLOD by Xerus (Nya högupplösta LOD-texturer du ser på avstånd)
-Enhanced vegetation (Ökar storleken på skogarna och träden till valfri storlek och kan ändra texturerna till mer högupplösta)
-RAEVWD (Gör alla hus, ruiner och städer synliga på långt avstånd)
-Enhanced Weather +SI-version (Nytt bättre och snyggare vädersystem)
-Natural Environments (Bara Natural Habitat & Natural Vegetation aktiverat om du även använder Enhanced Weather)
-Enhanced Water v2.0 HD (Snyggare vatten)
-Real Lava 1.3 (Nya lava-texturer)
-Improve Fire Spell Texture (Ny snyggare eld-textur)
-Night Sky Fire And Ice (Ändrar stjärnhimmlen, finns i olika varianter)

Gameplay:

-A Bloody Mess + Bloody Fights Fixed (Fräna blod-effekter, plus en fix)
-Alternate Texture for A Bloody Mess (Nya blod-texturer till modden ovan)
-Less Overpowered Nighteye 1.1 (Ändrar på nighteye-effekterna)
-FOV Modifier 1.1 (Låter dig välja FOV i spelet)
-Immersive Interface 1.03 (Förminskar och "fadar" din HUD, anpassningsbar)
-Immersive Health Indicator (Du ser suddigt och dubbelt när du är väldigt skadad)

Tillägg för lite mer liv och stämning:

-Dungeon Actors Have Torches 1.6 DT (Ger random NPC's facklor i grottor och när det är mörkt ute)
-Oblivion Cats (Slänger in en massa random katter runt städerna)
-Slofs Dogs (Som ovan, fast med hundar, plus snyggare och varierande texturer)
-Slof's Horses (Snyggare hästar och mer variation på dom)
-Da Bloody Skeleton Mod (Fixar mer blodiga och smutsiga skelett)

Karaktärer:

-HG Eye Candy Body (Ny snyggare kropp för kvinnor)
-Male Body v4 (Robert's) (Ny snyggare kropp för män)
-Body Seam Reducer (Finjusterar de nya kropp-modellerna)
-Eyelashes (Ger karaktärer ögonfransar)
-Danis13 Beauty Faces 1.3 Full (Fixar snyggare ansikts-texturer till alla raser)
-Nice Teeth (Ger karkatärerna snyggare tänder)
-Slofs Better Beasts (Fixar lite mer detaljer på icke-mänskliga karaktärer)
-Slofs Khajiit Retexture (Snyggar till Khajiit-texturer)
-TNR (Tamriel NPCs Revamped) (Ger hela spelets invånare ansiktslyft)

Vi har ganska lika system, så detta borde du klara av ganska precis. Det som får mitt system att falla på knä är RAEVWD-modden, då jag troligtvis skulle behöva 1GB VRAM modellen för detta Dock bara runt just Imperial City. Men det är gränsfall. Sen finns det en hel del alternativa riktigt högupplösta texturer till kropparna att välja bland, men där får du leta och se vad du gillar bäst själv.

Känner du att du vill pressa datorn ännu mer så har du även alla "Unique Landscapes"-moddarna och "Better Cities" att installera också.

Vad gäller pilbågar så rekomenderar jag "Triple Arrows"-modden "Bleed damn you" är också ett väldigt intressant koncept, men jag har inte hunnit prova den själv än, och jag tror den bara stödjer orginal-pilar.

Edit: Samtliga moddar finns på TESNexus.com, så det är bara att söka på dom

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

antar att dom flesta utav dom moddarna finns på the tesnexus men tror du du kan länka? speciellt om de finns på nån annan sida än den

EDIT: Såg inte din edit hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ah tackar
Dags att börja tanka då känner jag ^^

Du har verkligen ganska samma system
jag har p45 och pcs versionen av powercolor grafikkortet, resten är samma ^^
undantag processor och klocken

ändå jobbiga blir att tanka 18,000 moddar

Jaja dags att börja då

Sen frankof är det möjligtvis FrankDandy?

Permalänk

Hehe ja, du får räkna med att sitta och ladda ner och installera moddar under en dag eller två. Jag kan dock rekomendera att installera några i taget och provspela emellanåt, ifall det skulle börja strula pga något som hamnat fel eller ligger fel i laddnings-ordningen eller dylikt. Så slipper du felsöka genom alla moddar. Börja med att installera de stora och mest grundläggande moddarna, och ta de mindre simpla senare.

Lite annat du bör ha installerat om du inte redan har det;

-Unofficial Oblivion Patch (Inofficiell patch som kompletterar den officiella patchen)
-Unofficial Shivering Isles Patch (Som ovan fast för SI)
-OBSE 0.16 (Krävs för att många moddar ska funka)
-OBMM 1.1.12 (Bra verktyg för att hantera moddar och annat. Krävs för OMOD-filer)
-Fast Exit 2 (Sparar viktig data när Oblivion krashar, och du kommer direkt till skrivbordet)

OOO (Oscuro's Oblivion Overhaul) rekomenderas också starkt för ett bättre level-system och allmänt bättre spel, om du inte redan har fixat det

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har redan alla dom sakerna på skrivbordet