Grafiska problem i diverse spel.

Permalänk
Medlem

Grafiska problem i diverse spel.

wackogm detta gör jag för dig.

Hej allesammans,

Jag har kommit över en bild på nätet och undrar hur man löser grafiska problem likt den på bilden.

http://img38.imageshack.us/img38/1091/felfelfel.png

Vänligen
Sanazin

Fotnot: Käre forumledare, hoppas ni förstår hur absurt det var att låsa hans tråd, han bröt inte mot någon regel under §7, i så fall skulle det vara "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." men det är som sagt inte så att han har gått ut och skrivit "hej hej jag har laddat ner X spel på Y webbsida" .. haleluja.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Det är helt enkelt grafikkortet som är för varmt.

Permalänk
Avstängd

Hehe, helt enkelt.. nej så enkelt är det inte

Gjorde en tråd om i princip samma fel http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Lösningen var att skapa en användarprofil med administratör rättigheter och starta spelet där, helt magiskt så försvann problemet.

Dom flesta EA spel jag har har samma problem.

Dessa fenomen finns endast på Vista och tyvärr i Win7, inte i självaste OS utan någon drivrutin som spökar men verkar fungera i andra profiler.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Antielefant

Det beror ofta på att spelen sparar sina .ini-filer i profilens local programs-mapp, och blir det strul där så funkar inte spelet särskilt bra.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig stött på denna problem, kanske någon gång för väldigt länge sedan när Vista lanserades. Jag skulle dra slutsatsen från eran metoder att om man installerar en nyinstallation av Vista och direkt stänger av UAC så kommer man inte stöta på dessa problem, har jag rätt?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

kört med uac i de flesta burkar och aldrig stött på problemet, och då jobbar jag ändå med datorer så jag borde ju sett det tycker man om det nu beror på uac

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(