SLI PROBLEM! hittar inga svar

Permalänk

SLI PROBLEM! hittar inga svar

Tjena, som ni ser i min sign har jag två stycken 8800gt som jag ska köra i sli, har även h20 dock ska den sättas in när jag köpt nytt nätagg, men till problemet,

Jag har satt in det första kortet och installerat det, sen satte jag in det andra och kopplade in sli bryggan, men då när jag ska aktivera sli i nvidias kontroll panel finns inte det att välja någonstans? mycket underligt

kort nummer 2 går fläkten för fullt drag på så det får iallafall ström,

jag har provat att köra utan brygga, men det funkar bara inte, och jag lyckas inte hitta några svar som stämmer in på mitt problem här

mitt moderkort är ett xfx nforce 750a SLi, ntäagg 520w cooler master realpower

Hjälp önskas snarast!:(

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Har du aktiverat SLI i BIOS?

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk

Du behöver en SLI brygga. Det går inte annars.
Hmm, visar Windows ditt andra grafikkort i Device Manager? Har du Advanced user i nVidia's control panel?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Japp jag har aktiverat sli i bios :/

och angående bryggan så vet jag att man måste ha den men jag läste att man kan aktivera sli sen sätta dit bryggan, men det funka inte heller : /

så konstigt att det liksom inte kommer upp att aktivera sli i nvidias kontroll panel

p.s yes jag har advanced user

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Hmm... Stort hmm.

Visar Device Manager(Enhetshanteraren) båda grafikkorten?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Hade ett likadant problem och jag tyckte det var konstigt också. Men när jag ändrade BIOS SLI inställningar från Enabled till Auto funkade det. Mer än så kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig :/

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk

nu har jag trixat lite och nu funkar det, dock tror jag nätagget inte riktigt orkar med, men det var en bios inställning som vart lite krånligt med det intergrerade kortet men nu funkar det, dock orkar inte riktigt nätagget med så ska ta o inhandla ett corsair 620w, bra agg för bra pengar :)! tack för hjälpen allihopa.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya