Left 4 Dead 2 - 17:e November!

Permalänk

Left 4 Dead 2 - 17:e November!

På E3 annonserades att efterföljaren till zombislaktaren L4D ska släppas i höst. Här finns mer info och en trailer:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33083&ist=1243504800

Permalänk
Medlem

Hmm verkar som att 2an är lite mer oseriöst. Talar efter skinsen på karaktärerna som påminner lite om TF2.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

17'e November my ass. Det är Valve vi snackar om här

Tycker i övrigt att det är dåligt att dom inte jobbar vidare på det första spelet istället. Det var ju trots allt väldigt innehållsfattigt och jag känner mig nästan blåst som måste köpa spelet igen så här kort efter för lite nya vapen, banor och uppdaterad grafik. Vi får väl nöja oss med SDK'n som vi fick tillslut, efter ett halvårs förseningar.

Sen så fick jag faktiskt också lite mindre seriösa intryck av stilen på spelet. Det känns lite på gränsen till "Cartoony". Borstett från innehållet så tyckte jag att den största bristen i 1an var just "skräck"-momenten, då man inte direkt är rädd eller skrämd under zombie-slaktandet. På denna punkten var ju däremot Killing Floor klockrent Där satt man ju med skit i brallan samtidigt som man slaktade horder av zombies i princip hela tiden.

Skulle också vela ha mer karaktärsmöjligheter och variation på den punkten. Dessa stereotyper går mig seriöst på nerverna efter ett tag.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hmm verkar som att 2an är lite mer oseriöst. Talar efter skinsen på karaktärerna som påminner lite om TF2.

Var finns bilder från spelet? Allt jag såg var en trailer som inte visade något ur spelet alls. Det enda vi vet är att det är nya personer i huvudrollerna och att motorsåg ska finnas i spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Var finns bilder från spelet? Allt jag såg var en trailer som inte visade något ur spelet alls. Det enda vi vet är att det är nya personer i huvudrollerna och att motorsåg ska finnas i spelet.

Då får du ta och titta lite bättre

http://uk.pc.ign.com/dor/objects/14352245/left-4-dead-2/video...

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Då får du ta och titta lite bättre

http://uk.pc.ign.com/dor/objects/14352245/left-4-dead-2/video...

Det är ju exakt samma grafik men med nya shaders
Ni tycker nog det ser mer oseriöst ut för att L4D bara hade mörka miljöer med mycket rök och dimma och inga uppdrag dagtid.
Kolla bara in huntern så ser ni att den ser exakt likadan ut som i L4D, inget mer "cartoony" på den alls.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Som jag sa, kolla på karaktärerna som man spelar som, och vapnet samt handen, något känns mer cartoony garanterat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Som jag sa, kolla på karaktärerna som man spelar som, och vapnet samt handen, något känns mer cartoony garanterat.

För att dom inte har grainy filter på och för att det är dagtid. Självklart kommer det inte se exakt likadant ut.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar onödigt och släppa en tvåa snart. Dom hade gärna kunnat spotta ur lite mer content till ettan först.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hmm verkar som att 2an är lite mer oseriöst. Talar efter skinsen på karaktärerna som påminner lite om TF2.

Då får du tänka på att spelet inte är klart än, mycket av det man såg i demot/trailern såg väldigt oslippat ut och lär se mycket bättre ut vid release

Permalänk
Medlem

tycker dom borde göra så om man köpt l4d så får man det där gratist ... känns mer som ett expansion pack än ett nytt spel...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
tycker dom borde göra så om man köpt l4d så får man det där gratist ... känns mer som ett expansion pack än ett nytt spel...

Nu är det ju så att dom inte bryr sig om vad folk tycker och spelet kommer troligtvis släppas för 349:- eller mer och innehålla lika mycket som L4D.
L4D är ett bra spel synd bara att det är så lite innehåll.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag tycker att L4D känns ganska komplett som det är, men visst, mer innehåll hade inte skadat. Syftar enbart på fler kartor och andra vapen.

Tycker det är B att karaktärerna ens har personligheter eftersom man inte får veta ett skvatt vilka de egentligen är. Även om story kanske inte behövs i den här genren hade det varit coolt, framförallt drivande, att spela kampanjerna i "rätt ordning" där det ska finnas en liten handling om hur de tar sig vidare etc. Kanske en cutscene eller något.. men förmodligen hade det segat ned den snabba stilen i spelet, vad vet jag?

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig Grillmeister... ett fett story läge med cutscenes och hela skiten. Gärna lite problemlösning också och annat kul. Helst lite character building också med nya färdiheter.

Alltså det är ju sjukt kul att kötta men man kommer ju tröttna till slut.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Jag tycker att L4D känns ganska komplett som det är, men visst, mer innehåll hade inte skadat. Syftar enbart på fler kartor och andra vapen.

Tycker det är B att karaktärerna ens har personligheter eftersom man inte får veta ett skvatt vilka de egentligen är. Även om story kanske inte behövs i den här genren hade det varit coolt, framförallt drivande, att spela kampanjerna i "rätt ordning" där det ska finnas en liten handling om hur de tar sig vidare etc. Kanske en cutscene eller något.. men förmodligen hade det segat ned den snabba stilen i spelet, vad vet jag?

Alla events är ju nästan som cut scenes. Man aktiverar en sak och en massa zombies kommer.

Vet inte om man egentligen behöver fler vapen. Dom vapen som finns nu fyller sin del av spelstilar / taktiker för olika maps.
Däremot så skulle många fler maps behövas för multiplayer. Snart kan alla spelare alla platser där man ska kampa på och utnyttja för att det ska vara omöjligt för zombie-laget att stoppa dom.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vafan redan en uppföljare ?? ska dom redan dumpa ettan efter mindre än 1 år.. vad är detta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Vafan redan en uppföljare ?? ska dom redan dumpa ettan efter mindre än 1 år.. vad är detta

Det här är kapitalism.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tanken (om det nu är en tank) ser ju skitkul ut, haha, som hämtad ur någon barnsaga men gillar mer det utseendet, för den ser också brutal ut.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag är besviken...

Detta betyder att det inte ens nästan var värt att köpa 1:a spelet....trodde dom skulle bygga ut det med fler vapen och banor....

Jag har alltid älskat valve för att dom gör spel som håller, detta gillas icke..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

Men va fan.

Satsa på Left 4 Dead istället för att släppa en uppföljare ett knappt år efter releasen på 1:an. Nej, valve has taken a turn for the worse.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Haha vilket skämt. Valve lovade nya vapen, kampanjer etc till det första spelet. Nu vill de att jag ska betala för det här, saker som lika gärna kunde ha kommit i en patch? Fyfan vad lågt säger jag bara. Ren mjölkning utav konsumenterna är vad det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Jag har alltid älskat valve för att dom gör spel som håller, detta gillas icke..

Är ju inte Valve som gjort spelet. Är ju indiemoddare som jobbade på en mod som sedan blev så populär att Valve släppte den som ett spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Är ju inte Valve som gjort spelet. Är ju indiemoddare som jobbade på en mod som sedan blev så populär att Valve släppte den som ett spel.

du f;rv'xlar inte med killing floor?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

nej left 4 dead var från början en modd, valve blev så imponerade att dom köpte upp dom

Permalänk
Medlem

jag säger bara stekpanna, de vapnet kommer jag missbruka

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Är ju inte Valve som gjort spelet. Är ju indiemoddare som jobbade på en mod som sedan blev så populär att Valve släppte den som ett spel.

Sak samma, det är ju Valve som har köpt skiten och släppt det eller? Fortfarande besviken på Valve, ursäkta om jag uttryckte mig fel

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

snarare februari nästa år men det låter bra annars

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Fan va ni klagar, jag betalar lätt för fler campaigns och andra vapen, bara det är lika roligt så är det värt det!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Vafan redan en uppföljare ?? ska dom redan dumpa ettan efter mindre än 1 år.. vad är detta

Och jag som äntligen ansträngt mig att köps ettan. Tycker också att det är lite för tätt mellan utgåvorna.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Tycker alla ska bojkotta detta spelet. Valve kissar oss i ansiktet.
Vi fick L4D = ett demo och sedan survivor mode, WOW! Inga vapen, inga nya banor. Så nu släpper de ett L4D2 med två nya banor och vi ska bara tacka och betala?
Vägrar vara Valves egna lilla mjölkko!

Ge oss ett "helt spel" innan ni släpper en efterföljare...

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB