Drivrutiner till virtualliserat XP

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till virtualliserat XP

Titeln säger det mesta så här kommer jag att beskriva problemet vilket är att när jag försöker installera drivrutinerna för mitt grafikkort (8800GTX) i mitt virtualliserade XP(körs från ubuntu) så får jag felmedelandet: "The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compatible with your system. Setup will now exit." Vad går fel här ?`

Jag har kollat enhetshanteraren och det står att jag saknar bassystemenhet samt Videostyrenhet(VGA-kompatibel) men när jag letar efter videoenheten på googel så verkar alla skriva att ladda ner drivrutinerna ska funka men i detta fall gör det inte det

Andra speccs är:
Q6600 2,6mhz
4GB i ram
Gigabyte GA-P35C-DS3R

//Tack på förhand Hawac90

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Har du installerat dom speciella "Värd" drivrutinerna som behövs på systemet som hostar "gästen" det vill säga din virtuella maskin ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan inte använda hårdvaran rätt av när du virtualiserar. Beroende på vilket program du kör dör att virtualisera så får du mer eller mindre 3D stöd, men du måste alltid använda de drivrutiner som kommer med virtualisatorn.

Över huvud taget känns det inte som en så bra idé att köra virtuellt om du vill ha bra 3D prestanda.

Vilket program kör du för att virtualisera?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av virtuallbox, var kan jag hitta dessa speciella "Värd" drivrutiner ?

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!