Värdelös raid-fps i WoW

Permalänk
Medlem

Värdelös raid-fps i WoW

När jag raidar i WoW varierar min fps mellan 10 och 20, oftast på den lägre delen, även med väldigt många hack och liknande. Hacken kommer även lite random på andra ställen, men oftast i raids (med hack menar jag typ att det fryser i 0.1s). Min dator borde inte ha några problem att spela WoW, jag kör 1680x1050 24bit, rätt låga inställningar på allt annat. Inga krävande program på i bakgrunden (har på mIRC och MSN). Innan vi går på bossarna och dylikt har jag rätt hög fps, 50 ungefär, men direkt när vi går på bossen och spells börjar flyga sjunker den något kopiöst! Med mitt grafikkort, min processor och mängden minne som finns till hands borde inte det vara något problem =/ Några tips?

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem

Om du kör Vista prova fullscreen. Får cirkus 20+ FPS än när jag kör Window.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Asså? Ska prova det ikväll då. Kör vista 64-bit!

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk

annars kan du testa att dra ner Spell detail till typ 75% av mätaren drar mest ner på Ice rain och fire rain och upplösningenpå bolts och drains så dom kommer se lite mer pixliga ut men man hinner inte bry sig iaf

hur som hälst dra inte ner för mycket om du är pala för kommer du under 60% kommer du inte kunna se din concentration på marken

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

De två största bovarna är sjukt mycket onödiga addons....och skugga. Blizzards egna UI fungerar alldeles ypperligt, ingen idé att skaffa annat 3'e parts skit.

Permalänk
Medlem

Re: Värdelös raid-fps i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naforce
När jag raidar i WoW varierar min fps mellan 10 och 20, oftast på den lägre delen, även med väldigt många hack och liknande. Hacken kommer även lite random på andra ställen, men oftast i raids (med hack menar jag typ att det fryser i 0.1s). Min dator borde inte ha några problem att spela WoW, jag kör 1680x1050 24bit, rätt låga inställningar på allt annat. Inga krävande program på i bakgrunden (har på mIRC och MSN). Innan vi går på bossarna och dylikt har jag rätt hög fps, 50 ungefär, men direkt när vi går på bossen och spells börjar flyga sjunker den något kopiöst! Med mitt grafikkort, min processor och mängden minne som finns till hands borde inte det vara något problem =/ Några tips?

Ställ in WoW att köras i "Windows Mode". Sen sätt på "Maximized". Varit mycket buggar med det. När jag körde PC Hade jag en Q6600 och ett 8800GTS (liknande dig). Körde jag som vanligt i vista hade jag 20-30 fps på bossfighter. Körde jag med Windowed och Maximised hade jag 60-90. Ser lika dant ut.

När det gäller fryslagg har jag haft det också. Blev aldrig riktigt av med det, så jag installerade om systemet

*Edit* Addons som han ovanför mig skrev är en del till fryslagg faktiskt. Har varit med om att det varit boven. Det enda man behöver efter patchen nu då dom la till det gammla Itemrack inbyggt är ev DBM. Annars klarar man sig på blizzards egna.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
De två största bovarna är sjukt mycket onödiga addons....och skugga. Blizzards egna UI fungerar alldeles ypperligt, ingen idé att skaffa annat 3'e parts skit.

Finns rätt mycket 3e parts skit som gör spelet mycket bättre för många klasser. Dot timer för Warlocks, greater blessings för paladiner, dot timer och ability timer för rogues och quartz for alla klasser. Förbättrar mage dps med medel 18%!!! (testat och bekrätftat)

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Finns rätt mycket 3e parts skit som gör spelet mycket bättre för många klasser. Dot timer för Warlocks, greater blessings för paladiner, dot timer och ability timer för rogues och quartz for alla klasser. Förbättrar mage dps med medel 18%!!! (testat och bekrätftat)

Eem 18% haha då kan dom som dom har provat med inte spela deras klass xD addons gör inte så att man får högre dps det gör det ändast lättare att göra rätt saker vid rätt tillfälle.. men har man en bra rotation så behöver man inte ha någon addon som säger hur lång tid det är kvar tills typ en dot eller liknande har tagit slut...

+ att quartz är värdelös då man ändast behöver en casting bar och tycka på den spellen man ska kasta ca 0.5 sec innan den man håller på att kasta har blivit klar så kastar man nästa spell dirkekt.. så helt onödig addon om man kan spela och kan sin klass...

men on topic.. som dom innan sa prova med window mode och sen maxemized och dra ner på skuggorna så ska du nog se det går bra

och det är inte som så att du kör på trådlöst nätverk? för jag har precis samma sak när jag sitter hos tjejen på deras trådlösa.. gör jag KT i naxx så fryser spelet till sig så fort jag får Shadow Fissure under mig så fryser spelet sig och jaa en Tank mindre =/...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
+ att quartz är värdelös då man ändast behöver en casting bar och tycka på den spellen man ska kasta ca 0.5 sec innan den man håller på att kasta har blivit klar så kastar man nästa spell dirkekt.. så helt onödig addon om man kan spela och kan sin klass...

Det är om du har stadiga 500 latency. Har du lägre och väntar så tappar du tid. Jag som ligger under 100 latency skulle tappa 0.4 sekunder varje spell. Det är rätt mycket tid speciellt när man har runt 2-3 sekunder cast time.
Så en helt nödvändig addon speciellt för dig som spenderar så mycket extra tid till att bara sitta och vänta. Du skulle få hela 15%-20% ökad dps om du skulle följa quartz istället för klicka 0.5 sec innan.

Självklart tillkommer mänskliga fel som gör att man inte tjänar lika mycket tid men i både teori och praktik tjänar man på veta mer exakt när man kan börja kasta nästa spell.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Brukar köra window mode maximized när jag spelar, har alla inställningar på låg/av utom spell detail typ som är på 75%-ish, tillsammans med environment detail och view distance. Har en del addons, men har även kört helt utan addons och det har inte gjort någon väsentlig skillnad. Dessutom är ju min dator av den sorten som definitivt borde klara av en del addons.. jag skall testa att spela med full screen ikväll, hoppas det blir bättre!

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Finns rätt mycket 3e parts skit som gör spelet mycket bättre för många klasser. Dot timer för Warlocks, greater blessings för paladiner, dot timer och ability timer för rogues och quartz for alla klasser. Förbättrar mage dps med medel 18%!!! (testat och bekrätftat)

Det var inte det som efterfrågades, det var hurivida lagg kunde undvikas. Addons är en stor anledning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
De två största bovarna är sjukt mycket onödiga addons....och skugga. Blizzards egna UI fungerar alldeles ypperligt, ingen idé att skaffa annat 3'e parts skit.

Jo alla addon är en riktigt stor bov... eller ska man säga bovar? Struntar man i alla addon så blir det rejäl skillnad på laddningstiderna också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Finns rätt mycket 3e parts skit som gör spelet mycket bättre för många klasser. Dot timer för Warlocks, greater blessings för paladiner, dot timer och ability timer för rogues och quartz for alla klasser. Förbättrar mage dps med medel 18%!!! (testat och bekrätftat)

Addons = nub mod

Visa signatur

CORSAIR 2GB DDR3 XMS3 PC10600 1333MHZ CL9 (4GB), AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX, SEAGATE BARRACUDA 7200.10 250GB 7200RPM SATA/300 16MB, SAPPHIRE RADEON HD4870 1GB GDDR5 PCI-E DVI, CORSAIR TX 650W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V, ASUS M4A78T-E 790GX AM3 ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det är om du har stadiga 500 latency. Har du lägre och väntar så tappar du tid. Jag som ligger under 100 latency skulle tappa 0.4 sekunder varje spell. Det är rätt mycket tid speciellt när man har runt 2-3 sekunder cast time.
Så en helt nödvändig addon speciellt för dig som spenderar så mycket extra tid till att bara sitta och vänta. Du skulle få hela 15%-20% ökad dps om du skulle följa quartz istället för klicka 0.5 sec innan.

Självklart tillkommer mänskliga fel som gör att man inte tjänar lika mycket tid men i både teori och praktik tjänar man på veta mer exakt när man kan börja kasta nästa spell.

De har redan fixat det där, men quartz är fortfarande en bra castbar.

Permalänk
Medlem

varför köra win mode om man ändå väljer maximized? blir ju samma som att köra "vanligt"! eller har jag missat nåt?

själv kör jag win mode utan maximized för att kunna se aktivitetsfältet etc

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

testa att köra i OpenGL "wow.exe -opengl" det ger bättre fps för det mesta.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
testa att köra i OpenGL "wow.exe -opengl" det ger bättre fps för det mesta.

Inte enligt mina erfarenheter. Dessutom funkar ju inte de förbättrade skuggorna i OGL-läge; allt blir bara runda ringar på backen...