Generator för MD5 kontrollsummor

Permalänk

Generator för MD5 kontrollsummor

Sök i forum: ?
Sök i forum: MD5 Generator

"Tyvärr - inga träffar. Försök att söka efter ett annat ord. Observera att ordet måste innehålla minst tre tecken."

Nehe...

Är det någon av er som känner till något bra program för att räkna ut MD5 kontrollsummor för datafiler? Det får gärna ha stöd för andra typer av kontrollsummor också. Det är okej om den bara kan räkna ut kontrollsummor för en fil i taget, men om den kan göra det för flera filer samtidigt så är det klart ett plus. Obs! Med "samtidigt" menar jag inte att den räknar ut kontrollsummor samtidigt för valda filer, utan bara det att man slipper välja ny fil för varje gång så att den kan köa flera filer samtidigt.

OS: Windows Vista 64-bit

Ja, jag vet hur man använder Google. Men jag vill gärna ha lite intelligens i sökresultaten också, inte bara en första bästa länk till en webbsida där MD5 nämns. Dessutom finns det tusentals såna här små program på Webben. Jag vill gärna ha tips på beprövade program från er användare, och inte ett slumpmässigt urval från Google som sedan visar sig innehålla virus och annat skräp.

Jag hoppas att det inte var för mycket begärt.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Vad använder du för operativsystem? 'md5sum' är ju standard i GNU/Linux. Den har även stöd för multipel verifiering av filer. Det är bara att ordna upp checksummor och filnamn i en textfil;

283158c7da8c0ada74502794fa8745eb ubuntu-6.10-alternate-amd64.iso 549ef19097b10ac9237c08f6dc6084c6 ubuntu-6.10-alternate-i386.iso ...

Och köra med 'md5sum -c textfilen'.

Edit, Ah - missade din redigering. Vista var det.

Permalänk
Medlem

Installera cygwin så kommer det säkert med md5sum.

Permalänk
Medlem

finns en funktion i PHP också om man vill krångla till det

Nej jag pratar inte om md5()

Utan om:
http://se2.php.net/manual/en/function.md5-file.php

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Exactfile verkar kunna göra det du vill.
http://www.exactfile.com/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Exactfile verkar kunna göra det du vill.
http://www.exactfile.com/

Du är min hjälte. Praise unicode support! Att programmet sen är mycket smartare och smidigare än alla andra fil-integritetsprogram jag testat hjälper också.

Permalänk
Medlem

Jo, det är lätt att googla. Det är svårare att sålla resultaten och värdera dem. Därför frågar man gärna och hoppas det finns de som faktiskt provat och vet.

HKSfv kör jag med, klarar både .sfv och MD5. Men det är gammalt och kräver lite meck för att få stabilt, men sen snurrar det på som bara f-n. Snabbt och smidigt.

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns även inbyggt i Total Commander. Fixar .sfv och .MD5 utan nåt meck. Man kan markera flera filer och få alla checksummor i en fil eller separat för varje fil.
www.ghisler.com

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morr
Jo, det är lätt att googla. Det är svårare att sålla resultaten och värdera dem. Därför frågar man gärna och hoppas det finns de som faktiskt provat och vet.

HKSfv kör jag med, klarar både .sfv och MD5. Men det är gammalt och kräver lite meck för att få stabilt, men sen snurrar det på som bara f-n. Snabbt och smidigt.

Har kört med hkSFV i många år, men har ännu inte hittat någon ersättare för programmet
Tyvärr är det ju minnesläckor i det om man inte raderar/gömmer "English.txt" som är alla ettiketter till menyer/knappar,
dessutom så krashar det i stort sett varje gång man scannar "för fort" eller för mycket.

Svårt o förklara vad som menas med "för fort", men det uppstår om man scannar om något som man redan har scannat och ligger i cash:en och innehåller många filer som bara swishar förbi i hkSFV's jobblista.

Kan ingen programmera en bättre kopia av det?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••