Alan Wake - Demo uppvisad på E3

Permalänk

Alan Wake - Demo uppvisad på E3

De visade upp en demo på E3
http://www.youtube.com/watch?v=eGA3poy1tzQ

Very cool!!!!!

E3 - Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=dyrUIN3IAtA

Release: Våren 2010

Permalänk
Medlem

sjukt nice verkar det

Permalänk
Avstängd

Sämre röstskådespeleri vet jag inte om jag hört, sjukt oinspirerande. Sen såg spelet kanske bra ut för 2 år sedan, men idag vet jag inte om det kommer bli någon revolution.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Ojoj, verkar lovande

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Minst ett år till att vänta! :/

Permalänk
Medlem

Tycker Alan Wake är vad Alone in the Dark 4 borde ha varit

Men ser ändå fram emot det

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jävlar va bra det såg ut!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sämre röstskådespeleri vet jag inte om jag hört, sjukt oinspirerande. Sen såg spelet kanske bra ut för 2 år sedan, men idag vet jag inte om det kommer bli någon revolution.

håller med, tyckte också röstskådespelaren/repliker var nå bra. men annas så kändes det som alone in the dark .sen att det kommer om ett 1år eller mer känns som det börjar bli gammalt =/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte alls imponerad. Kasst röstskådespeleri och en ganska platt story.

Permalänk
Medlem

Verkar rätt tråkigt, men sen gillar jag inte den här typen av spel heller...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Nja såg väl okej ut, fattar fortfarande inte vad det är som gör att Vista ska krävas.. crysis har ju fem gånger bättre grafik.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att spelet kommer att komma i år heller för de spelet har ju kastats fram i flera år nu. jag tror att första gången det skulle släppas var typ 2005 så om de tillslut får ut spelet så kommer man nog inte tycka att de e så bra längre.

Permalänk
Medlem

Får väll hoppas man inte är tvingad till 60fps eller att spelet är väldigt begränsat med med få grafikinställningar. Hatar verkligen konsolkänslan när jag spelar ett vist spel!

Annars ser det mycket lovande ut och ser fram emot det.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nja såg väl okej ut, fattar fortfarande inte vad det är som gör att Vista ska krävas.. crysis har ju fem gånger bättre grafik.

dx10.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli precis vad man hoppats på hela tiden och det säger inte lite då jag förväntar mig att Alan Wake blir det bästa icke-RPG spelet någonsin! Det enda som saknas är väl att Kyle MacLachlan spelar Alan Wake... men man kan ju inte få allt.

P1nGviN: Ja, det var knappast något att jubla över men har du aldrig hört något sämre måste du verkligen spela Redident Evil 2

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

nu vill jag inte verka alltför negativ men hype machinen har varit igånt bra läääänge nu och visst visar man en demo då o då men hur lång tid tar det egentligen. Luktar lite Duke Nukem här
Leverera spelet säger jag, skit i demot däremot.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
dx10.

crysis var väl ett exempel hur överskattat dx10 är...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
crysis var väl ett exempel hur överskattat dx10 är...

Nja, Crysis fick en DX10 version lite i efterhand. Spelet i sig är en DX9 spel med DX10 path för rent marknadsföring. Riktigt DX10 spel som är tänkt som en DX10 spel från början har vi inte sett än faktiskt. Någon får gärna rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Får väll hoppas man inte är tvingad till 60fps eller att spelet är väldigt begränsat med med få grafikinställningar. Hatar verkligen konsolkänslan när jag spelar ett vist spel!

Annars ser det mycket lovande ut och ser fram emot det.

De flesta skärmarna idag har väl en uppdateringsfrekvens på 60Hz? Så spela roll om max FPS är 60 eller mer? Man har ju V-sync aktiverat för o slippa tearing... skärmen klarar ju inte av o visa mer än 60 FPS oavsett hur hårt grafikkortet pumpar på.

Permalänk

Måste höra dåligt men jag kan nästan svära på att de säger They took him!
vid 1.35 http://www.youtube.com/watch?v=eGA3poy1tzQ

Ska det inte vara her?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
crysis var väl ett exempel hur överskattat dx10 är...

Men nu råkar det vara så att Dx10 är mer än extra ögongodis. Om jag inte minns fel underlättar det för utvecklarna vilket alltid är bra. Varför är Windowsanvändare så otroligt bakåtsträvande? Finns inga andra plattformar där användarna vill använda 8 år gammalt skräp. XP kom ut samtidigt som Xbox och Gamecube, det borde väl säga en hel del om att det är dags att byta.

On topic så ser spelet hur grymt som helst ut. Det enda jag är orolig för är att dom inte lyckas hålla samma känsla hela vägen, men Remedy har ju skött sig hittills så det löser sig nog.

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer bli ett toppenspel. Ja menar, det är ju Remedy. De gör precis såna spel jag tycker om och de tar sin tid. Max Payne 1 & 2 är sjukt bra i mitt tycke och jag tror inte det här blir sämre.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Frågan är hur länge release datumet är tänkt att skjutsas framåt.....det var ju tänkt att det skulle bli släppt för snart två sen och redan då började man dregla lite smått. Får väl hoppas att det lever upp till förväntningarna om det nu kommer ut på marknaden inom en överskådlig framtid.