Permalänk
Medlem

Telias support

Nu börjar jag bli smått irriterad på Telias support.

När jag hade ungefär tre månader kvar på mitt digital-tv-abonnemang ringde jag Telia och skulle säga upp det. Det gick inte göra förrens bindningstiden gått ut, om jag inte minns fel, så jag fick ringa tillbaka några månader senare.

Sagt och gjort, jag lyckades säga upp abonnemanget. Men då kom räkningen för telefonin, bredband och digital-tv. Den var jag tvungen att betala och ligga ute med pengar för tre månaders digital-tv. Pengarna skulle dras på nästa faktura se de.

Idag kom den fakturan. Och ja, pengarna var dragna. MEN, jag hade fått en liten fin uppsägningsavgift på sammanlagt 650 kr. Och nu är faktura-supporten stängd, så jag sitter här och är förbannad. Hur det än blir så kommer jag att få ligga ute med 650 kr i ett kvartal till.

Att det ska vara sånt krångel hela tiden. Visst, Telia brukar sköta det bra, men det blir alltid strul. Olika personer i supporten säger och lovar olika saker, sedan händer det ändå ingenting.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Varför skulle du få slippa uppsägningsavgiften när ingen annan gör det?

Eller vad är problemet?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inaktiv

Albinsson, är du ännu en av alla svenskar som inte läser avtalen du skriver under? Du får nog ta och skylla dig själv i det här fallet, hehe.

Ang. Telia's support är det en utav de bästa jag har haft att göra med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Varför skulle du få slippa uppsägningsavgiften när ingen annan gör det?

Eller vad är problemet?

Betalar man uppsägningsavgift även när bindningstiden gått ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Albinsson, är du ännu en av alla svenskar som inte läser avtalen du skriver under? Du får nog ta och skylla dig själv i det här fallet, hehe.

Ang. Telia's support är det en utav de bästa jag har haft att göra med.

Bredd att hålla mej dej där fullt ut Hade oxå krångel, med beställ/avbeställning av Bredbands telefoni. I processen försvann mitt förval, men de fixa hon så smidigt att ja fick en samtalspott på fasta telefon med 200 kr I fråga sätter man, kollar dom upp, å rättar eventuella fel, bättre support är svårt att finna

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Har läst igenom OP's inlägg 2 gånger nu, jag kan inte förstå vad ni andra gnäller om.

Han skriver klart och tydligt att han sade upp sitt avtal efter att bindningstiden gått ut. På Telias hemsida hittar jag detta när jag söker på uppsägningsavgift:

"Bindningstid 12 månader med 3 månaders uppsägningstid efter bindningstidens slut. Om du vill säga upp avtalet innan bindningstiden är slut, tillkommer av uppsägningsavgift på 299 kr."

Så skulle Segas kunna förklara exakt vad det är OP inte läst genom? Eller kan ODDNAME förklara för mig varför OP ska betala en uppsägningsavgift när OP skriver att han sade upp sitt avtal efter att bindningstiden gått ut?

Eller har jag missat något här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Albinsson, är du ännu en av alla svenskar som inte läser avtalen du skriver under? Du får nog ta och skylla dig själv i det här fallet, hehe.

Ang. Telia's support är det en utav de bästa jag har haft att göra med.

Det står ingenting om en uppsägningsavgift efter bindningstid i mitt avtal. Bara om jag skulle bryta avtalet och säga upp abonnemanget innan bindningstiden gått ut.

Aza_gnaget, tack. Tänk att någon verkligen läste igenom mitt inlägg

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

Har lika problem. Hade det där gratis abbonemanget, man band sig 12 månader.
Nu hade jag ingen bindningstid kvar och tänkte byta tv-packet.

Byter gör man via sin personliga sida hos telia. Jag valde paket och skickade iväg beställningen, allt ska göras automatiskt och paketet aktiveras direkt.
Jag fick en orderbekräftelse, men inget hände, så jag ringde telia och dom fixade det, genom att ta bort gamla paketet och la in det nya jag valt.

Månaden senare får jag en faktura, som jag tycker är lite för hög. Jag kollar igenom den och ser att det finns en post på 366 kr för uppsägningstid på det gamla paketet. Att det skulle kosta något nämner inte supporten alls. Riktigt uselt är det.

Permalänk
Inaktiv

Albinsson, står det en sak i avtalet, är det självklart det som gäller. Gör Telia avvikelser från avtalet, är det ett avtalsbrott...och ses som väldigt allvarligt.

Är det inte ens räkning för sista kvartalet du har fått samlat till ett? Står det specifikt att det är en uppsägningsavgift på 650kr? Något måste ju ha blivit fel...

Permalänk

Hej Albinsson!

Jag förstår att du regerade på uppsägningsavgiften. Efter vad du har skrivit tycks du ha gjort alldeles korrekt, du har alltså väntat ut din bindningstid och sagt upp abonnemanget med tre månaders uppsägningstid. I själva verket kan du säga upp abonnemanget under bindningstiden och få det avslutat när denna period löper ut. Om bindningstiden underskrider tre månader sägs abonnemanget upp med tre månaders uppsägningstid räknat från datumet du begär uppsägningen. Men åter till ditt ärende; har du inte brutit avtalet och väntat ut din uppsägningstid skall du inte betala någon uppsägningsavgift. Du får gärna kontakta mig via länken nedan så skall jag kika närmare på varför du har blivit debiterad för denna avgift och se till att få den bortplockad om den är felaktig.

Med vänlig hälsning

Anton Agermark, Telia Kundservice

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ville bara uppdatera med att jag kontaktat Telia (ett par minuter innan jag läste inlägget ovan) och uppsägningsavgiften är bortplockad från fakturan.

Tummen upp

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Plus i kanten att Telia har koll på Sweclockers forum. Helt klart något jag kommer att ha i åtanke ifall jag byter leverantör i framtiden.

Permalänk
Medlem

telia kundservice brukar faktist va bland dom bättre att komma i kontakt med men tyvärr som med alla typer av kundservice så måste man ibland komma fram till rätt person föratt få det helt korrekt. Ja verkligen gillar att många företag har anställda som registrerar sig på forum som swec och kollar runt om vad folk verkligen tycker och har problem med och ibland kan lösa det ganska snabbt

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro