GTA IV - högre upplösning???

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

GTA IV - högre upplösning???

Skulle nyss testa GTA IV men fick reda på tidigt att grafikinställningarna är ett riktigt stort "Pain in the ass".

Jag får inte höja till 1920x1200 utan inställningarna tvingas tillbaka till 1680x1050 på en gång, samma sak med andra inställningar om jag ökar "för mycket"

Riktigt dåligt funktion, finns det något sätt att kunna gå runt det?:confused: Vill jag maxa inställningarna ska jag väl få göra det även fast spelet kommer köra i jävligt dålig FPS? Helt onödig funktion.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag kör i 2560*1600 med nästan allt på högsta grafik, sänk viewdistance, detail distance, grafikinställningarna allmänt och höj sedan upplösningen till det högsta. Börja med att dra upp grafiken så mycket som möjligt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag kör i 2560*1600 med nästan allt på högsta grafik, sänk viewdistance, detail distance, grafikinställningarna allmänt och höj sedan upplösningen till det högsta. Börja med att dra upp grafiken så mycket som möjligt.

Men det måste väl finnas nån work-around för att kunna maxa allt? Aldrig sett ett spel ha en sån här värdelös funktion

EDIT: Hittade en lösning, fan vad dåligt av RockStar: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=381371

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Aaah, okej.
Det där kommer att komma till nytta för min del också, tack!