Gömda EasterEgg i Spel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

sacred har ganska många.
jasons hockey mask och machete,och pacman grottan kommer jag ihåg.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Fuck, nu postade du precis det jag tänkte... Men jan bidra med att man in en grotta i Sacred kan hitta et fotbollsspel.

I NWN2, Storm of Zehir kan man som Hellfire Warlock frammana en djävul. Många känner nog till att denna kan bli Neeshka (En partymedlem i NWN2), men man kan också få en liten brinnande kyckling, kraftfull som fan är den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulan880
Jag vill minnas att Dungeon Siege 2 + exp hade många roliga easter eggs. Oftast handlade det om problemlösning och matematik. Good stuff

Det som jag har hittat. Set bonusarna man fick var olika sifferkombinationer som jag aldrig förstog

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Sen fanns ju "Gem" i Diablo2, som man kunde aktiver och avaktivera. Finns ju en likande på Diablo3:s hemsida. Ingen kom ju på om den var till för något

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
I Max Payne 2 kan man gå på en kant runt huset och hoppa in i ett rum. Där står det tända ljus och en uppslagen bok med ett foto på någon som dog under utvecklingen av spelet... Skjuter man på boken sprutar det papperskonfetti... Ganska fin gest faktiskt.

Finns en gravsten i World in Conflict på Ruins, står typ RIP och något svenskt namn, antagligen någon som jobbat på Massive.

Bästa jag sett är nog i GTA SA dock, stora bron mellan San Fierro och någon liten stad i en vik som ska likna Golden Gate, längst upp på en av pelarna till bron så står det "There are no easter eggs up here. Go away" ^^

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

I Secret Files 2: Puritas Cordis om man undersöker garderoben i sin hytt säger Nina "Simon says: This can take you on journeys to fantastic places. Nina says: It's a wardrobe"
Antar att hon syftar på Simon the Sorcerer.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100