Permalänk
Medlem

4850, drivrutinsproblem?

Har problem med drivrutinerna. Tror jag iaf. Spelar mirrors edge nu och flyter på fint, tills nyss då de laggar som fan under en period, och låser sig/stänger ner sig. Hjälper inte om jag ställer ner grafikinställningarna till minimum. De är liksom inte grafiklagg på de sättet. Va samma sak me crysis, flöt på fint. Men helt plötsligt så la spelet av. Stod nått me att drivrutinerna stängts av. Har klockat kortet, men även testat oklockat. Temperaturen är OK. Har testat att installera om catalyst, använder 9.5. Sladdarna sitter i kortet.

Kan tillägga att när jag skulle starta tex farcry 2 så fick jag ibland starta flera ggr då drivrutinerna stängdes ner.

Ni ser va jag har för komponenter i sign. De översta.

har ett cooltek 600W agg.

Idéer?

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge är känt för att ha nåt ställe där det börjar lagga och stängs ner, det beror ej på hårdvara och går att fixa, men minns inte hur.

Hmm, skulle kunna ha att göra med att du har överklockat processorn?
Minns att Mass Effect inte tyckte om att jag körde min processor överklockad och stängdes ner.

Har du kört utan någon form av överklockning?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte testat med oklockad cpu. Men kan de vara det iom att de står nått me att drivrutinerna har slutat fungera?!

Permalänk
Medlem

Vet ej men kan vara värt att testa?

Annars får du väl prova att ominstallera drivrutinerna eller prova andra?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

absolut. Får testa. Är de 9.5 jag ska ha?

Permalänk
Medlem

Stängde av Psyx eller va de heter i spelet och då funkade de:) De förklarar inte dom andra spelens drivrutinsproblem men men, jag är nöjd:D

Permalänk
Medlem

Haha, japp jag hade samma problem på min gamla dator med ATI kortet
men som du sa så är de bara att stänga av physicX