Permalänk
Medlem

Call of duty... 7?!

Hittade detta på webhallen nyss : http://www.webhallen.com/prod.php?id=98271

någon som vet nå mera om det?

Activision Blizzard som är utvecklare oxå, så låter lovande redan nu. xD

Det är allt inte MW2 då det är "6".

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

va jag har hört är det treyarch som ska göra det och det ska vara vietnamn kriget

låter kul med vietnamn kriget faktiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hojte
va jag har hört är det treyarch som ska göra det och det ska vara vietnamn kriget

låter kul med vietnamn kriget faktiskt

Treyarch =(, enligt mig blir deras aldrig lika bra som activisions.

Vietnam =D, fan va naajs!

Skulle dock vara kul me ett ww2 där man kan spela som tysk, men vietnam e häftigtare.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Det är inte Activision som gör spelen, bara dom som äger företagen som gör spelen, Infitity ward är dom som gör de bättre spelen i cod serien (2,4, mw2)

men vietnamn är jag inte så bra på när det gäller slagen och så men det kan nog bli najs

Permalänk

är det treyearch så blir jag lite besviken faktiskt

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha Korea!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

activision ( nu activision blizzard ) är utgivare.

Infinity ward och Treyarch är utvecklare ,

1 2 och 4 har Infinity ward pillat på , dessa är bra enligt mig.

3( som inte ens kom till pc!) och 5an har treyarch pillat på. inte särskilt imponerad av dessa.

man kan jämföra activisions ( activisionblizzard) roll med ea games för cysis.

ea games ger ut spelet , men det är crytek som snickrar

angående 7an så har jag inga förväntningar då det är treyarch som utvecklar .
trodde 5an skulle vara bättre än 4an , och sedan blev jag besviken.

så den här gången tänker jag inte bli uppspelt , och kanske denna gång blir det en possitiv överaskning istället

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

3:an var ju enbart för konsol. Men det var riktigt bra det spelet ändå. 5:an var också riktigt kul. Lite för korta dock... fast det är ju alla de här spelen ifall man inte är intresserad av Multiplayer.

Permalänk
Medlem

För mig är CoD mediokert om man räknar bort MP, det är där som spelen rockar.

Jag sällar mig också till dom som hört att 7:an blir Treyarch/Vietnam. Gillar infinity ward's arbete bättre men har haft mycket glädje av alla roliga zombie-moddar som WaW har möjliggjort. Spelar knappt MP längre, kommer nya (och överraskande bra) moddar hela tiden, man hinner inte tröttna. Ser dock fram emot MW2 sjukt mycket.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Infinity Ward och Treyarch har väl bestämt sig för att göra vartannat spel i serien? Fast undrar lite nu hur det blir, när inte MW2 ska heta CoD före.

Jag har bara spelat CoD 4 och lite av 5:an, och gillar båda riktigt mycket, lutar nog mest mot 5:an, så jag har ingenting emot Treyarch.
Jag tycker att det är najs att IW stöttade dem när tillochmed Activision klagade på deras insats med WaW.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Fast Modern Warfare 2 tillhör ju egentligen inte Call of Duty serien, ändå fortsätter folk att säga att det är CoD6 vilket det inte är.
Troligen hoppar de över CoD6 eftersom det bara skapar förvirring

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Själv tycker jag spelet är alldeles för fartfyllt gillar inte när man kutar runt hela tiden. Cs är ju tilloch med lungnare.
Dock är campaignen i 1 uo 2 och 5 bland de roligaste jag spelat Men mp delen säger ja blä till.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Det är väl inte många spel i FPS-genren som är uppe i nummer 7? Eller det är väl få serier i allmänhet som har så höga versionsnummer? Det brukar väl vara 3-4 på sin höjd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Det är väl inte många spel i FPS-genren som är uppe i nummer 7? Eller det är väl få serier i allmänhet som har så höga versionsnummer? Det brukar väl vara 3-4 på sin höjd...

final fantasy?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Fast Modern Warfare 2 tillhör ju egentligen inte Call of Duty serien, ändå fortsätter folk att säga att det är CoD6 vilket det inte är.
Troligen hoppar de över CoD6 eftersom det bara skapar förvirring

Förstår inte din logik här; om det inte finns någon CoD6 annat än i folkmun så kan ju knappast "de" hoppa över något som inte finns

Ja, som det redan gått att läsa på flera nyhetssidor sedan några måndader tillbaka så kommer spelet heta Modern Warfare 2 och jag tycker det ser lovande ut: http://modernwarfare2.infinityward.com/index.php?loc=se_SE

Tycket inte det var något fel på Cod5 heller trots viss gnissel från några kritiker...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
final fantasy?

Tror faktiskt han är medveten om det. Han skrev ju "brukar" OCh sen vet jag inte men är finalfantasy fps? Trodde de va trollkarls spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Tror faktiskt han är medveten om det. Han skrev ju "brukar" OCh sen vet jag inte men är finalfantasy fps? Trodde de va trollkarls spel.

oj tänkte inte på att han skrev fps

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Cod 4 var i ryssland eller tyskland? Klarade spelet igår, men vf från 4 till 7?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Cod 4 var i ryssland eller tyskland? Klarade spelet igår, men vf från 4 till 7?

Dom tänker kanske COD 4 MW - COD 5 WaW - MW2 - COD 7?

Om ja inte missuppfattade något.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Cod 4 var i ryssland eller tyskland? Klarade spelet igår, men vf från 4 till 7?

tyskland ^^

det var i ukraina en del (tjernobyl) georgien och runt där i södra ryssland och saudi arabien och irak och på en båt i stilla havet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas

Skulle dock vara kul me ett ww2 där man kan spela som tysk, men vietnam e häftigtare.

Cod2?

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Cod 4 var i ryssland eller tyskland? Klarade spelet igår, men vf från 4 till 7?

Du menar väl ändå 5 till 7?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Du menar väl ändå 5 till 7?

Ja men det finns 4 och sen expension packs och det är bväl upp till 7 då..

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Ja men det finns 4 och sen expension packs och det är bväl upp till 7 då..

eh nä, World at war är cod 5, sen kommer MW2 som 6:an som dom vill få bort, för att undvika förvirring så blir det nr 7 i samlingen

Permalänk

MW2 är det inte typ en side story från MW(4)??

Permalänk

Jag tror bestämt att det är en uppföljare, fast man spelar inte som samma person (Soap). Jag kan minnas fel dock.

Permalänk
Avstängd

lyssna ny. infinity wards har gjort 1-2-4 treyarch har gjort 3-5 dom gör inge bra spel det har infinity wards märkt nog så dom lämnade cod serien så dom går nu under namnet modern warfare bara.
men första mw spelet heter cod mw. so igentligen ska detta spel heta cod 6 och inte cod 7 men många kommer bli förvirrade som några sa.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hundeeen
Cod2?

Singel kampanj som tysk alltså.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Singel kampanj som tysk alltså.

Fast då kan man ju inte vinna...typ

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Fast då kan man ju inte vinna...typ

man får väl spela dom slagen som tyskarna vann då ju