Oblivion PC ta bort fusk ?

Permalänk

Oblivion PC ta bort fusk ?

Hej jag undrar om det finns ett sätt att ta bort fusk på oblivion PC versionen ? asså så att man INTE kan fuska över huvud taget för om vi säger att det kommer en snubbe med bra rustning och sånt så blir det en reflex för mig att cheata hajar ni ?, och jag tycker inte om att cheata liksom för det förstör spelet

Tacksam för svar.

//Marcus

Permalänk
Medlem

Ehh, ta bort knappen brevid ettan?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Förstår inte riktigt varför du skulle vela göra det. Även om du tex skulle kunna ta bort console-knappen så är det inte någon större konst att binda tillbaka den igen, om du nu så gärna vill fuska ofrivilligt (Hur det nu går ihop ).

Annars kan du ju se det som så att alla dessa unika kraftfulla items är ju mer eller mindre level-baserade. Alltså ju högre level du är när du hittar dom, destu bättre är dom. Så om du fuskar till dig tex Umbra-svärdet när du bara är level 4 så kommer det vara betydligt sämre än om du hade spelat ett tag och lyckats få tag på det vid level 24 utan fusk.

Sen är ju alla saker i spelet bundna till dina skills och attribut. Så även om du fuskar till dig ett bra vapen eller rustning tidigt i spelet så kommer du inte kunna utnyttja det fullt ut, utan istället så kommer det bara bli svindyrt och drygt för dig att ständigt laga och ladda upp. Så detta tjänar du inte särskillt mycket på.
Man kan ju iof boosta sina skills och attribut via console också, men då riskerar du att sabba hela level-systemet, vilket inte är särskillt rekomenderat om du vill behålla en fungerande karaktär genom det otroligt långa spelet.

Du får nog helt enkelt ändra inställning till spelet

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

mhm ok jag förstår men jag syftade mer på att jag inte skulle använda TGM liksom " Toogle God Mode " så man inte kan göra sig odödlig, Tack för svaren men jag skulle gärna vilja veta om man kunde ta bort så man inte fick upp consolen xD

Permalänk
Medlem

Annars så kan du kolla i config-filen om det finns en EnableConsole eller liknande, isåfall så är ddet bara att sätta den till 0.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Hedersmedlem

Det går att "stänga av" konsolen i config-filen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Förstår inte riktigt varför du skulle vela göra det. Även om du tex skulle kunna ta bort console-knappen så är det inte någon större konst att binda tillbaka den igen, om du nu så gärna vill fuska ofrivilligt (Hur det nu går ihop ).

Annars kan du ju se det som så att alla dessa unika kraftfulla items är ju mer eller mindre level-baserade. Alltså ju högre level du är när du hittar dom, destu bättre är dom. Så om du fuskar till dig tex Umbra-svärdet när du bara är level 4 så kommer det vara betydligt sämre än om du hade spelat ett tag och lyckats få tag på det vid level 24 utan fusk.

Sen är ju alla saker i spelet bundna till dina skills och attribut. Så även om du fuskar till dig ett bra vapen eller rustning tidigt i spelet så kommer du inte kunna utnyttja det fullt ut, utan istället så kommer det bara bli svindyrt och drygt för dig att ständigt laga och ladda upp. Så detta tjänar du inte särskillt mycket på.
Man kan ju iof boosta sina skills och attribut via console också, men då riskerar du att sabba hela level-systemet, vilket inte är särskillt rekomenderat om du vill behålla en fungerande karaktär genom det otroligt långa spelet.

Du får nog helt enkelt ändra inställning till spelet

Fast samtidigt så kan ett bra svärd framfuskat tidigt i spelet ge en lite andrum när man spelar. Att behöva slå och slå och slå för att klå någon kan bli drygt.
Samtidigt som man aldrig hittar några bra vapen förrän man själv levlat upp och då har fienden också de vapnen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

uhm jag hittar inte detta i oblivion_default.ini - filen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Det går att "stänga av" konsolen i config-filen.

NEJ det gör det inte alls

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cancerskalle
NEJ det gör det inte alls

okej sorry det funkade nu xD tack för alla svar grabbar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Fast samtidigt så kan ett bra svärd framfuskat tidigt i spelet ge en lite andrum när man spelar. Att behöva slå och slå och slå för att klå någon kan bli drygt.
Samtidigt som man aldrig hittar några bra vapen förrän man själv levlat upp och då har fienden också de vapnen.

Andrum är för mesar!

Nej men det finns bra unika vapen på tidiga levels också, men det är ju inte direkt något som en random bandit går och bär på. Läs lite böcker så kan du få reda på vart man finner dom Alternativt göra större quests och shrines. Se bara till att spara på de bästa grejerna tills du är på högre level. Satsar du på att bli en tjuv så finns det många ställen att bryta sig in på och hitta kraftfulla prylar tidigt i spelet.

Jag tycker utmaningen i början av spelet är när det är som roligast. Man måste verkligen kämpa för att ta sig fram, och ofta får man tom fly och överge grottor/ruiner som vaktas av mäktiga fiender. Man blir tvungen att vara försiktig, smyga mer, använda gift och scrollar, dra med sig companions, och så blir man bara mer peppad till att hela tiden bli starkare och hitta på nya sätt att besegra sina motståndare på. Inte bara springa och mörsa igenom allt och alla på en gång.
Senare i spelet är det inte lika spännande, då man får svårt att hitta något utmanande och items värda att spara på. Av mitt galna spelande sen release så har jag tex aldrig spelat en karaktär längre än till lvl 24. Däromkring när man börjar bli mäktig och högre level än alla fiender så brukar jag tröttna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Finsn inga genvägar här i livet. Du får arbeta mer på ditt psyke grabben;)

Permalänk
Medlem

Lite självkontroll får man väl för sjutton ha -.- ilandsproblem?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Andrum är för mesar!

Nej men det finns bra unika vapen på tidiga levels också, men det är ju inte direkt något som en random bandit går och bär på. Läs lite böcker så kan du få reda på vart man finner dom Alternativt göra större quests och shrines. Se bara till att spara på de bästa grejerna tills du är på högre level. Satsar du på att bli en tjuv så finns det många ställen att bryta sig in på och hitta kraftfulla prylar tidigt i spelet.

Jag tycker utmaningen i början av spelet är när det är som roligast. Man måste verkligen kämpa för att ta sig fram, och ofta får man tom fly och överge grottor/ruiner som vaktas av mäktiga fiender. Man blir tvungen att vara försiktig, smyga mer, använda gift och scrollar, dra med sig companions, och så blir man bara mer peppad till att hela tiden bli starkare och hitta på nya sätt att besegra sina motståndare på. Inte bara springa och mörsa igenom allt och alla på en gång.
Senare i spelet är det inte lika spännande, då man får svårt att hitta något utmanande och items värda att spara på. Av mitt galna spelande sen release så har jag tex aldrig spelat en karaktär längre än till lvl 24. Däromkring när man börjar bli mäktig och högre level än alla fiender så brukar jag tröttna.

Man får ofta fly? Jag tycker att jag flydde i allt. Träffade man väl på några tjyvar så hoppades man att de inte var fler än 2.
En tjuv vid en bro var jag tvungen att använda en sten och pilbåge och alla pilar jag hade hittat fram till den punkten. Första två gångerna dog jag och tredje gången lyckades jag få livet ur den fan.
Sen ska vi inte ens prata om trollen när de dök upp.
Man hoppar upp på en sten i tron att man är säker och helt plötsligt är det kaos för en sån gorilla står där uppe och slår en.

Hur drar man med sig companions? De enda jag haft med mig var den där ursexiga orcen och bröderna som försöker rädda sin gård.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cancerskalle
okej sorry det funkade nu xD tack för alla svar grabbar

OK funkade INTE

jag ser i C:\Users\"name"\Documents\My Games\Oblivion

där finns filen Oblivion.ini

och i den finns ballowconsole = 1

Men om jag byter 1 till en nolla som står för nej så kan jag ändå få upp consolen och "cheata" ?? LoL