Aggresivitet vid spel

Permalänk
Medlem

Aggresivitet vid spel

Hej!

Jag hittade ingen passande forumdel att skriva denna tråden i så det fick bli här i speldelen.

Nuförtiden så spelar jag ofta counter strike source tillsammans med mina kompisar. Vi spelar deathmatch server, så man lever upp igen på en gång när man dött. Sen när man dödar folk så får man poäng, har jag 2800 poäng och jag dödar en med 1500 poäng får jag kanske 3 poäng men när han dödar mig så får han kanske 10!

Saken är den att det även är lätt att bli spawnkillad innan man ens fått tag i vapen och då är det väldigt lätt bli av med 10-15 2-3 ggr innan man ens hinner göra något. Innan idag hade jag fått ihop 100 poäng utöver det jag hade innan, gick 3 minuter sen låg jag på -50 poäng. Jag blir ofta väldigt förbannad när jag spelar spel och det går ut över min utrustning. Hårda slag i skrivobordet och att försöka bryta av tangentbordet äär inget ovanligt... Innan var det även att slå musen i skrivbordet men det gör jag inte längre då jag nyss köpt en Logitech MX510 mus.

När jag blev förbannad tidigare tog jag upp mitt tangentbord (gammalt o dåligt) och gav några hårda knytnävsslag rätt på det. Har gjort det innan men nu sitter jag med superlim o lagar den då plasten sprack på flera ställen.

Vad brukar ni göra då ni blir riktigt arga? Finns det något sätt att lugna ner sig på? (provat räkna till 10 o sånt) Finns det kanske något man kan köpa som man kan slå hårt eller dylikt? Är det många som lackar ur helt precis som jag?

//Acez

Permalänk
Medlem

Jag brukar stänga av spelet och vänta i några timmar.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

ehm ÄNTLIGEN någon som har samma problem som mig ( specielt med alkohol i kroppen ) jag har 2st simpla knep som jag ALLTID försöker använda mig utav! 1: direkt då du blir spawn killad mer än 3ggr på raken, så stig upp från stolen med en jävla fart! och så traskar du ut ur rummet ( utan att disconnecta ) och så går du ut och röker en cigg 2: disconnectar fort som fan och sätter på lite chill musik och besöker sweclockers en halv timme.

ehm kör du css?

Permalänk
Medlem

finns en grymt enkel lösning på att rädda sina prylar... spela spel där man inte kan bli spawncampad!

Och om man fortfarande går minus i poäng och slår sönder saker omkring kanske man ska tänka på att byta spelgenre.

Sen kan man ha dåliga dagar, och då är det bara Alt+F4 och låta spelet vara i ett par timmar som Vivace säger.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

Spela gathers, pcws istället.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Spela gathers, pcws istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
finns en grymt enkel lösning på att rädda sina prylar... spela spel där man inte kan bli spawncampad!

Och om man fortfarande går minus i poäng och slår sönder saker omkring kanske man ska tänka på att byta spelgenre.

Sen kan man ha dåliga dagar, och då är det bara Alt+F4 och låta spelet vara i ett par timmar som Vivace säger.

LÄGG MER FÖR FAN! orka med idiotiska kommentarer om vad han ska spela. det är inte det som är felet för helvete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
ehm ÄNTLIGEN någon som har samma problem som mig ( specielt med alkohol i kroppen ) jag har 2st simpla knep som jag ALLTID försöker använda mig utav! 1: direkt då du blir spawn killad mer än 3ggr på raken, så stig upp från stolen med en jävla fart! och så traskar du ut ur rummet ( utan att disconnecta ) och så går du ut och röker en cigg 2: disconnectar fort som fan och sätter på lite chill musik och besöker sweclockers en halv timme.

ehm kör du css?

Ja, det är css jag spelar... Jag brukar disconnecta 10 min o sen som ni skriver kolla lite trådar här på sweclockers men sen är jag tillbaka igen. Känner nu att jag har ont i knogarna, grejen är att jag inte är aggressiv alls annars, när jag inte sitter vid datan är jag nog bland de lugnaste av mina polare.

Permalänk

Nu är du taskig, dessutom löser det något ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
LÄGG MER FÖR FAN! orka med idiotiska kommentarer om vad han ska spela. det är inte det som är felet för helvete.

Permalänk
Medlem

Boxningssäck ftw, så jävla skönt att bara kunna slå på istället för tangentbord / annan utrustning.

http://stadium.se/sport/traning/traningsutrustning/089534/cas...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fysisk träning minskar aggression.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jag håller med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Fysisk träning minskar aggression.

Permalänk
Avstängd

Spela mer, spela tills du blivit en bra cs spelare. De bästa cs spelarna sitter helt lugna vid cs och presterar långt över vad medelspelaren gör, som ofta krossar sitt tagentbord osv.
Cool, calm and ready.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
LÄGG MER FÖR FAN! orka med idiotiska kommentarer om vad han ska spela. det är inte det som är felet för helvete.

Är det bättre att försöka få han att börja röka cigaretter så att han får hälsoproblem och dessutom blir t.om. mer stressad. Tro´t eller ej så blir man faktiskt mer stressad som rökare.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker de tyder på spelberoende. uppsök en psykolog!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Fysisk träning minskar aggression.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Spela mer, spela tills du blivit en bra cs spelare. De bästa cs spelarna sitter helt lugna vid cs och presterar långt över vad medelspelaren gör, som ofta krossar sitt tagentbord osv. Cool, calm and ready.

Är det bättre att försöka få han att börja röka cigaretter så att han får hälsoproblem och dessutom blir t.om. mer stressad. Tro´t eller ej så blir man faktiskt mer stressad som rökare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Jag tycker de tyder på spelberoende. uppsök en psykolog!

Jag spelar css då o då när jag får tid över me mina vänner, så nån psykolog tvivlar jag påatt det behövs.

Jag tränar fotboll flera gånger i veckan och spelar match så fysiskt aktivitet håller jag på med... Jo att man ska va lugn vet jag , men att bli av med 150 poäng på några minuter pga spawnkilling eller att nån spawnar bakom ryggen så man inte kan göra nått gör att det är väldigt lätt att balla ur. Att ta mig upp 100 poäng + är rätt så mkt tycer jag ändå o sen förlora allt o gå minus är förjävligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
LÄGG MER FÖR FAN! orka med idiotiska kommentarer om vad han ska spela. det är inte det som är felet för helvete.

Skulle han slå sönder tangentbord och få ont i knogar om han inte blev spawncampad? Tydligen inte eftersom det var då han slog sönder saker.

Så vad är felet om inte spawnrape? Och hur löser man det lättast? Byter spel till ett där spawncamping motarbetas, ja det finns spelföretag som inte vill ha spawncamping i sina spel, eller ja...lever med det.

Inte speciellt kul att slå sönder en skärm, gjort det själv en gång, dock inte pga spel utan på grund av att datorn bokstavligt talat knu***de mig med alla jävla problem en dator kan ha, och så fick skärmen ta smällen för att den stod närmast, som tur var var det bara en gammal reserv skärm medan min riktiga skärm var på reparation (och nej, hade inte slagit sönder den ^^)

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Har haft sönder 4 datormöss i varav en av högkvalitet (enligt mig iaf) mx518 resten var av 100krs klass. 3 av dem på bf2 wake island för jag aldrig kom iland på ön.
Måste vart riktig lättretat
Men löste det genom att ha bra föräldrar som gav mig spelförbud i 1vecka. Efter det så har ja så fort jag vart arg stängt ner spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Psykologer botar inte spelberoende.

Fast det är såklart inte alls säkert att han ens har ett beroende - de flesta har ju trots allt inte det, även om de kan ha aggressionstendenser under spelande. Du drar alldeles för långtgående slutsatser baserat på i stort sett ingen information alls.

Själv har jag haft sönder massor med handkontroller, möss, tangentbord osv under de 23+ år som jag spelat. Försöker lägga band på mig själv numera, till exempel undviker jag WoW-PvP numera eftersom det bara gör mig förbannad att bli dödad på 3-4 sekunder...

Permalänk

haha värre för mig på deathmatch servern. Men jag brukar inte lacka, men jag vill inte slå¨sönder mus/tangentbord, fast bud på att köpa ett på typ netto och ha jämte på som man kan slå hårt som fan på.

Permalänk
Medlem

Blir jag sur quittar jag oftast..

Fuskare och campare står högt på listan. Speciellt såna campare som sitter i spawn runda efter runda med sin awp och skryter om sina fina stats !

Eller andra dryga som bara sitter och trycker nånstans varje runda bara för att inte spräcka 0:an..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
LÄGG MER FÖR FAN! orka med idiotiska kommentarer om vad han ska spela. det är inte det som är felet för helvete.

Jag antar att sjuksköterskan glömde komma förbi dig idag med medicin lr ? Jag menar hur annars ska man förklara den fullständigt idiotiska påhopp från din sida. Men det är lugn grabben vi har förståelse för sjuka ensamma människor som dig. Stå på dig, det går över.

OT: Som någon vettig skrev lite längre upp, när det börjar kännas att du vill slå saker så är det ALT+F4 som gäller.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Re: Aggressivitet vid spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acez
Hej!

Jag hittade ingen passande forumdel att skriva denna tråden i så det fick bli här i speldelen.

Nuförtiden så spelar jag ofta counter strike source tillsammans med mina kompisar. Vi spelar deathmatch server, så man lever upp igen på en gång när man dött. Sen när man dödar folk så får man poäng, har jag 2800 poäng och jag dödar en med 1500 poäng får jag kanske 3 poäng men när han dödar mig så får han kanske 10!

Saken är den att det även är lätt att bli spawnkillad innan man ens fått tag i vapen och då är det väldigt lätt bli av med 10-15 2-3 ggr innan man ens hinner göra något. Innan idag hade jag fått ihop 100 poäng utöver det jag hade innan, gick 3 minuter sen låg jag på -50 poäng. Jag blir ofta väldigt förbannad när jag spelar spel och det går ut över min utrustning. Hårda slag i skrivobordet och att försöka bryta av tangentbordet äär inget ovanligt... Innan var det även att slå musen i skrivbordet men det gör jag inte längre då jag nyss köpt en Logitech MX510 mus.

När jag blev förbannad tidigare tog jag upp mitt tangentbord (gammalt o dåligt) och gav några hårda knytnävsslag rätt på det. Har gjort det innan men nu sitter jag med superlim o lagar den då plasten sprack på flera ställen.

Vad brukar ni göra då ni blir riktigt arga? Finns det något sätt att lugna ner sig på? (provat räkna till 10 o sånt) Finns det kanske något man kan köpa som man kan slå hårt eller dylikt? Är det många som lackar ur helt precis som jag?

//Acez

Du är ju själv medveten om ditt problem och du uppvisar även en vilja att inte bli så frustrerad när du spelar. Med andra ord har du den viktigaste moroten för att få till en förändring. Mitt förslag är att du helt enkelt rannsakar dig själv och på egen hand hittar vägen till den plats du vill komma. Oavsett vad andra säger här inne eller ger som förslag så ligger den största möjligheten till förändring hos dig själv. Och har man viljan så når man nästan alltid målet.

När jag var tonåring blev jag ofta arg på döda ting om jag slog mig eller något annat och jag skrek diverse könsord. Men när jag sen fick flickvän och hon påpekade att hon verkligen inte tyckte om mig när jag fick sådana utbrott (aldrig mot henne så klart) mot t.ex. en skåpslucka som jag fick i huvudet så tänkte jag efter och insåg själv att det inte var speciellt roligt och att det lät fruktansvärt illa så jag förändrade mig själv och trivs väldigt bra med det efteråt. Visst blir man arg ibland ändå men då blir det mest en knuten näve och jag spänner musklerna hårt och det ger en viss avreagering samt att ibland biter man ihop och pressar fram ett lågmält läte mellan tänderna i samband med att man kramar ihop händerna.

Lycka till

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Som ni skriver de som fuskar o campar också, man blir så satans trött på dom. Men sen är det väl så att bara de som är dåliga fuskar ju? annars skulle man inte behöva fuska. Synd att steam har ett så krångligt system för att få folk VAC bannade, borde vara minst lika enkelt som att rapportera en bugg. Då skulle man nog bli av med många fuskare , campers däremot, de är ju som de är.

Permalänk

Jag kan också bli riktigt förbannad men har bra och dyra grejer (enligt mig själv, G15 och Deathadder) och de tänker jag INTE slå sönder.
Bli jag så förbannad stänger jag antingen av på direkten eller byter server
CoD4, CSS mm

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte så jätte mycket problem med aggresivitet i samband med spel men ibland så slinter det för mig med(har dock aldrig haft sönder någon kringutrustning). Men i 9/10 av fallen när jag blir så lack att man måste slå i näven bordet eller dylikt så beror det på att jag är hungrig. Så testa att käka ordentligt innan, sen när man känner att det börjar rinna över, ta en paus o chilla lite.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag blir aldrig förbannad när jag spelar, ibland kanske jag får en adrenalinrush och presterar mycet bättre, förut har jag blivit aggresiv vid förlust med. Hur jag lyckades ändra på mig? Bytte helt enkelt motiv till att spela, jag kollar aldrig på stats eller så, spela för att det är roligt, inte för att vinna.

Permalänk
Medlem

Det handlar ju bara om ren och skär självkontroll... Det är bara ett spel, det är poäng i ett spel som ligger på servrar som när som helst kan nollställas, och det är inget man tar upp i sitt CV. Det är inte hela världen helt enkelt. Försök få lite perspektiv på det hela, och om inte annat, tänk som så att du bara presterar sämre när du blir arg och börjar slå på saker och därigenom kommer förlora ännu mer poäng. För det kommer du göra.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Haha tufft du ;P

Dem DM servrar jag lirar på har "noobprotection" med andra ord har man 500HP i ca 3 sekunder innan man får 100 så det är oftast lugnt.

Rent generellt blir jag inte arg. Tycker det är rent nöje att spela oavsett om det går bra eller dåligt.

Det enda som gör mig arg är dem idioter online som ska bara snacka massa skit hela tiden just för att det är online. Skulle vilja se dem säga samma sak på ett LAN eller IRL

Permalänk
Medlem

§, q, tab, enter
Det är min ritual när jag blir sur.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Inse det är ett spel du spelar för nöjets skull?

Fungerar det inte så gör som de flesta redan sagt, stäng av spelet

edit:
går även att skaffa en boxningssäck som man kan gå till och nöta på istället för att slå sönder mer ömtåliga saker

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jo vet men när jag gör något så tar jag det ofta seriöst och har då lite svårt att se det som ett spel i vissa fall