Permalänk
Medlem

värt att vänta?

Hej, jag har suttit med ett 4870x2 som har pajjat två gånger nu och jag har ett som är på G hem till mig nu men inte är skickat än, men då undrar jag om det är värt att ha kvar det eller om man ska köpa ett B-graffe tills dx 11 kommer. jag har även ett vattenblock som jag har hemma som ändå kostar lite. Så typ 4000kan jag få ut från grafikkort+block men då behöver jag veta hur lång livstid mitt 4870x2 har och hur mycket prestanda vinst man får med dx11.

så om man sammanfattar det hela: är det värt att sälja iväg blocket och begära pengar tillbaks pengarna från kortet och hur mycket prestanda vinner man på dx11 mot dx10.1.

Lite rörigt jag vet men men hoppas någon förstår iaf:P

M.V.H.Martin

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att skillnaden mellan dx11 mot 10 är ganska stor, men det ska finnas speltitlar som stödjer det med och därför tar det nog en stund innan vi nyttjar det.

Jag tycker att du ska begära tillbaka pengarna då det strulat 2 gånger. För att sedan köpa ett billigare i väntan på nyare släpp. Kortet är ju fortfarande värt en del eftersom den fortfarande ligger i prestandatoppen. Risken finns att du förlorar mer på att vänta då jag gissar på att du är lite småsugen på att köpa nytt sen i alla fall...

Köp ett billigare kort nu när du ändå provat 4870x2 och satsa på ett nytt projekt som tidsfördriv, så att du kan spela på ordentlig hårdvara senare i höst/vinter

Permalänk
Medlem

Håller med ovan. Satsa på ett billigare tills dx11 släpps, så säljer du det senare och förlorar bara någon hundring.

Permalänk
Medlem

tror ni att ett 4850 är overkill under väntan? klarar det t.ex. crysis på låga inställningar? eller finns det något annat som man kan hitta begangnat för en låg summa? vill helst ha ati då mitt moderkort stödjer crossfire.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
tror ni att ett 4850 är overkill under väntan? klarar det t.ex. crysis på låga inställningar? eller finns det något annat som man kan hitta begangnat för en låg summa? vill helst ha ati då mitt moderkort stödjer crossfire.

Nej då, kostar ju bara 1k så det är perfekt tills dx11 eller 4770 men det är ju lite sämre och finns väl knappt i lager.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

aa ska höra me inet och se vad de säger. men jag håller med om att vänta då jag ska på semäster i 1månad:P

EDIT: Men är det någon som kan tänka sig köpa ett 4870x2 vattenblock?? haha vill inte lägga ut en annons då jag ska åka på onsdag

Permalänk
Medlem

Taha de hadde redan skickat iväg kortet så det var lite försent men får väl leva med det här tillsvidare:P spelar nog ingen större roll då jag har blocket och dx11 kort kanske inte säljs i extreme gamer klassen så jag får sälja kortet i värsta fall:P aja tack för råden iallafall så nu kan kanse en moderator ta bort eller låsa tråden om de vill.

Tack, tack

Permalänk
Medlem

Har vi tur kan alla våra DX10.1 kort klara DX 11. Det beror mest om AMD skriver om koden tillräckligt. Då det ända som fattas som jag fattat det är compute shaders?...som bör kunna göras med 2 kort eller så?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

sälj ditt kort nu när du får pengar för det och köp ett 4850 eller 4870 nu när det sänks.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9490-radeon_hd_4800_billigar...

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dempa88
sälj ditt kort nu när du får pengar för det och köp ett 4850 eller 4870 nu när det sänks.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9490-radeon_hd_4800_billigar...

Sälj kortet privat då...Inet hade ändå inte gett tillbaka fullpris.

Permalänk
Medlem

haha det är så att jag skickade ett mejl igår och frågade men sen idag så ringde jag till dem och han sa att det var lite försent men jag fick ett till mejl att han hade fixat tillbaks kortet så jag frågade om jag kunde få alla pengarna tillbaks så jag får se vad de säger:P

men hur många procent skillnad skulle det vara mellan 10.1 och fullt stöd för 11? om man har samma prestanda på båda korten.

Permalänk
Medlem

Förlåt admin/moderator för andrapost men jag vill bara säga att inet är grymma då de faktiskt avbröt och hemtade ut mitt paket från posten och bytte ut det mot ett gigabyte 4850 och skickar in pengarna(2250) på mitt konto inom 10 dagar:P Snacka om service och speciellt när sakerna kommer fram dan efter Grymt bra butik allihopa!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
Förlåt admin/moderator för andrapost men jag vill bara säga att inet är grymma då de faktiskt avbröt och hemtade ut mitt paket från posten och bytte ut det mot ett gigabyte 4850 och skickar in pengarna(2250) på mitt konto inom 10 dagar:P Snacka om service och speciellt när sakerna kommer fram dan efter Grymt bra butik allihopa!!!

Kanonbra av Inet! Du kunde inte bytt det mot ett xfx 4870 då? såg att dom hade det för 1295:-

Edit: 6 dagar senare...lite sen att posta, men ändå...1295:- är riktigt billigt. Kanske att andra butiker följer på nu med, men den som lever åfr se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Har vi tur kan alla våra DX10.1 kort klara DX 11. Det beror mest om AMD skriver om koden tillräckligt. Då det ända som fattas som jag fattat det är compute shaders?...som bör kunna göras med 2 kort eller så?

Dagens kort kommer stödja allt utom tesselation (som tyvärr är det bästa med DX11), ATi har iofs haft tesselationsenheter i sina kort de senaste generationerna som aldrig har använts så bra. De stödjer dock inte DX11:s krav på tesselation, tyvärr. Annars hade ATi kickat butt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u