Värt att byta 9800 gx2 mot 2st 4850?

Permalänk

Värt att byta 9800 gx2 mot 2st 4850?

Tjenare. Jag har fått i erbjudande att byta in mitt 9800 gx2 mot 2 styckna 4850. Är det värt det tycker ni? Efter vad jag har sett på nätet så varierar det mellan de, ibland är 9800 gx2:an bättre, ibland är det 4850 crossfire som är bättre...Så vad tycker ni?ska jag genomföra bytet?

Permalänk
Medlem

jag skulle ha gjort det direkt !!

Permalänk
Hedersmedlem

Då det är som du säger att det skiljer lite i prestanda bortsett från i de spel som presterar bättre med AMD/ATI kort. Kolla vilka spel du spelar och gör beslutet grundat på detta mer än på vad märkesnissarna säger.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen vänta lite o se vad som kommer senare i år eller i början av 2010

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Om du BYTER alltså inga pengar mellan kan det ju vara värt.. eller det ÄR värt, gör det!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

Re: Värt att byta 9800 gx2 mot 2st 4850?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chevyboy01
Tjenare. Jag har fått i erbjudande att byta in mitt 9800 gx2 mot 2 styckna 4850. Är det värt det tycker ni? Efter vad jag har sett på nätet så varierar det mellan de, ibland är 9800 gx2:an bättre, ibland är det 4850 crossfire som är bättre...Så vad tycker ni?ska jag genomföra bytet?

Hade utan tvekan gjort det.

Du slipper en massa microstuttering som 9800gx2 plågas av. Tillsammans har inte ens korten ens i närheten av samma felfrekvens som 9800gx2.
Du kan klocka korten mycket bättre. Du kan ha 24x CFAA utan att förlora större prestanda (om nu ditt vram räcker till)

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Eller så köper du 1 till 9800GX2

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Eller så köper du 1 till 9800GX2

och får strålande poäng i 3dmark!!! men tappar prestanda i alla spel, och måste punga ut en massa pengar istället för att få byta upp sig GRATIS.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

jag skulle tagit dem 2 4850, duger det inte senare kan du ju alltid byta ut ett av dem emot ett starkare? hade du haft en sli bräda hade du ju kunnat använda ditt kort du har nu som phys x,

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

Komihåg att du måste ha crossfireX på mobo't.

Permalänk

Ok, tack för svaren. Jag har ett Asus Rampage Formula moderkort, som jag vet så klarar den av Crossfire. Är det rätt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Komihåg att du måste ha crossfireX på mobo't.

Knappast det räcker med standard crossfire stöd för 2 4850 men crossfireX är att föredra då du kan blanda kort av olika tillverkare i samma serie om jag inte minns fel??
MvH alban..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Jag vet att det är bättre med CrossfireX, men det räcker ju väl med Crossfire?alltså de kommer ju funka och man kommer kunna utnyttja båda grafikkortens kraft?eller hur?