Noctua uppdaterar sortimentet

Permalänk
Melding Plague

Noctua uppdaterar sortimentet

Den populära kylartillverkaren Noctua har flera nyheter på ingång. Den gemensamma nämnaren är en ordentlig 140 mm-fläkt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se priset på dom!

Permalänk

Typiskt att jag köpte en NH-U12P för mitt i7-system för bara några dagar sedan. En NH-C12P hade varit gött, för moderkortets MOSFETs blir fruktansvärt varma på mitt EVGA x58 SLI.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk

Gillar skarp den där nedre, hoppas de blir prisvärda.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

nice

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Kanske inte så viktigt men varför denna hemska färgsättning på Noctuas fläktar? Visst, det är ju skönt att de inte fallit ner i diodträsket med bling-bling å skit, men det skulle definitivt tilltala mig mer med en mer diskret färgsättning.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Bra med nya kylare

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Hot shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Hot shit

Nä, förhoppningsvis ska det vara cool shit

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser deras 140mm fläkt ganska precis ut som Scythe 140mm Maru?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas att Noctua säljer sina 140mm-are även separat, då det inte finns mycket (bra) att välja bland i det segmentet.

Flertalet chassin kommer ju med tillverkarnas (Antec, Cooler Master m.fl.) egna fläktar i den storleken, och sällan är dessa av någon kvalité.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Kanske inte så viktigt men varför denna hemska färgsättning på Noctuas fläktar? Visst, det är ju skönt att de inte fallit ner i diodträsket med bling-bling å skit, men det skulle definitivt tilltala mig mer med en mer diskret färgsättning.

Skulle satsa på att det är för att särskilja sig från alla andra tillverkare. Sticker ut ur mängden och visar direkt vem tillverkaren är, vilket är trevligt för kunden när produkten är både bra och dyr.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Jag hoppas att Noctua säljer sina 140mm-are även separat, då det inte finns mycket (bra) att välja bland i det segmentet.

Finns en i princip identisk produkt från Scythe redan sedan ett tag tillbaka, dessutom passar inte Noctuas eller Scythe lösning i Chassina då dessa har 120mm hål inte 140mm.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Är det bara jag eller ser deras 140mm fläkt ganska precis ut som Scythe 140mm Maru?

Korrekt, de har lånat konceptet med en rund ram som gör att man får plats med en 140mm fläkt i 120mm plats. Schyte har dock fler blad på fläkten.

http://www.scythe-eu.com/en/products/fans/kaze-maru-140mm.htm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Skulle satsa på att det är för att särskilja sig från alla andra tillverkare. Sticker ut ur mängden och visar direkt vem tillverkaren är, vilket är trevligt för kunden när produkten är både bra och dyr.

Precis.
Kan dra en jämnförelse för mitt jobb.
Säljer plogstål till vägplogar, bladen är turkosblåa.
istället för svarta osv osv.

Färgvalet är pga sticka ut från mängden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Korrekt, de har lånat konceptet med en rund ram som gör att man får plats med en 140mm fläkt i 120mm plats. Schyte har dock fler blad på fläkten.

http://www.scythe-eu.com/en/products/fans/kaze-maru-140mm.htm...

Jo precis, Scythe-fläkten har ett par blad extra. Trevliga fläktar annars för priset på ~100kr, har en själv 500rpm på min CPU-fläns.

Hoppas dock att dessa inte lider av det vanliga Noctua-syndromet av överpriser som vi har idag.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Finns en i princip identisk produkt från Scythe redan sedan ett tag tillbaka, dessutom passar inte Noctuas eller Scythe lösning i Chassina då dessa har 120mm hål inte 140mm.

Dremel!

Alternativt hammare och stämjärn, eller varför inte yxa? Spett? Motorsåg!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

NH-D14 lär ju bli en billig pryl.. Icke desto mindre känns ju vill-ha-faktorn hög..

Permalänk
Medlem

Hmm 140mm fläkt, intressant.. 3 såna blire..
Byta ut 140mm fläkten bak i datorn och mina 2 andra noctua fläktarna på processor kylaren..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Kanske inte så viktigt men varför denna hemska färgsättning på Noctuas fläktar? Visst, det är ju skönt att de inte fallit ner i diodträsket med bling-bling å skit, men det skulle definitivt tilltala mig mer med en mer diskret färgsättning.

Klickade du på länken och såg Coolinks nya fläktar? Diskret är deras esse.

http://www.techpowerup.com/img/09-06-05/coolink2.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Klickade du på länken och såg Coolinks nya fläktar? Diskret är deras esse.

http://www.techpowerup.com/img/09-06-05/coolink2.jpg

Hade inte de bytt namn till Fractal Design?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Trevligt, denna kommer ju antagligen utprestera deras tidigare NH-U12P och även truen med marginal.
Ser fram emot tester av denna.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Musikälskare

Läckert

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Hade inte de bytt namn till Fractal Design?

nae det var cooltek som bytte namn, inte coolink

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Kanske inte så viktigt men varför denna hemska färgsättning på Noctuas fläktar? Visst, det är ju skönt att de inte fallit ner i diodträsket med bling-bling å skit, men det skulle definitivt tilltala mig mer med en mer diskret färgsättning.

De gillar ubuntu.

Permalänk
Avstängd

Klaga inte på färgsättningen, man tvivlar ju inte på vilket märke det är. Vem känner igen Revoltec liksom?

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Klaga inte på färgsättningen, man tvivlar ju inte på vilket märke det är. Vem känner igen Revoltec liksom?

Hade inte de vart så jäääävla fula så hade jag lätt köpt ett par Noctua-fläktar.
För bra, det är dom.
Dessutom finns det lämpligare färger om man nu måste sticka ut.
Papst, som fär ett antal år sedan var märket som gällde, hade vad jag vet bara svarta fläktar, men folk köpte dom ändå.

Det var bara mina "two cents"..

Permalänk

Nice, verkar som man kan ta luft till en ny nivå med dessa kanske ?

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Typiskt att jag köpte en NH-U12P för mitt i7-system för bara några dagar sedan. En NH-C12P hade varit gött, för moderkortets MOSFETs blir fruktansvärt varma på mitt EVGA x58 SLI.

Jag har också NH-U12P på min EVGA X58 SLI och VREG håller sig runt 60-65 C.
Hur varm blir din?

Så hur skulle en NH-U12P göra saken bättre förstår jag inte. Men den där 140mm såg intressant ut även om den inte skulle få plats på mitt moderkort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag som tänkte åka förbi webhallen och köpa en kylare.... kanske kan vänta ett tag till

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com