Oblivion Shivering isles ?!?

Permalänk

Oblivion Shivering isles ?!?

Hjälp jag har precis installerat Shivering isles och knights of the nine på m itt oblivion men det funkar inte asså det ska liksom påbörjas ett quest om att man har sett en teleport i niben bay men det finns inte för mig jag har till och med simmat dit och kollat !

Saker jag redan prövat elr Gjort

1. Ja jag har aktiverat .ESP filerna och allt i oblivion data files ja

2.Patchat till nyaste versionene funkar ändå inte

MODS JAG HAR

Interface mods elven map redux - och den där som gör satt inventoryn blir större alltså ("mindre inventory items")

Alla DL contents som razor orrery , frostcrag spire etc...

och Beutiful people , Unenchanted staves och mer

Nåt som e icke kompatibelt kanske ?!?

Tacksam för svar - hjälp

MVH Marcus

//Marcus

Permalänk

Kolla om de står något vettigt här: http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Glitches

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

oki ska checka

Permalänk

hmm jag hittar inte problemet på den sidan ju

Permalänk
Medlem

Har du spelat några dagar ingame? Om jag minns rätt så ska det dyka upp som en quest automatiskt efter ett tag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Har du spelat några dagar ingame? Om jag minns rätt så ska det dyka upp som en quest automatiskt efter ett tag.

joo jag vet men asså asså det ska liksom påbörjas ett quest om att man har sett en teleport i niben bay men det finns inte för mig jag har till och med simmat dit och kollat !

Permalänk
Medlem

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:A_Door_in_Niben_Bay

"Typically, 24 in-game hours (but ranging from three hours to three days)"

Skulle nog säga att du ska spela på ett tag till....

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk

Ja, håll dig borta från just den "cellen" där teleportern kommer ploppa upp (Precis mitt ute i vattnet) under några dagar. Dra upp till Bruma eller Anvil och gör lite uppdrag så länge istället Har för mig att du ska få en markering på kartan att följa sen, även om du inte har upptäckt den än.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gå in i ditt hus och vänta i 5 dagar

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

men ska inte portalen finnas även om man inte har fått questet ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cancerskalle
men ska inte portalen finnas även om man inte har fått questet ?

Problemet är väl att det nya materialet inte blir inläst och aktiverat förrän du lämnat det området och kommer tillbaka igen.
Du vet, som att trycka F5.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Problemet är väl att det nya materialet inte blir inläst och aktiverat förrän du lämnat det området och kommer tillbaka igen.
Du vet, som att trycka F5.

funkar inte heller

Permalänk

Mysko mysko.
Finns kanske en risk att det är någon konflikt med någon av moddarna du har?
Hur många dagar har du låtit gå i spelet?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Mysko mysko.
Finns kanske en risk att det är någon konflikt med någon av moddarna du har?
Hur många dagar har du låtit gå i spelet?

just nu har jag gjort hela darkbrotherhood och mages guild och knights of the nine , men asså jag har inga mods nu jag har bara Oblivion , och alla deras "officiela" moder som frostcrag spire , hors armor , knights of the nine , etc , etc

men det har typ gått 20 dar eller nåt o_O