misslyckad avinstallation av drivrutin

Permalänk
Medlem

misslyckad avinstallation av drivrutin

Skulle uppdatera grafikkortet(radeon 9600) igår och när jag skulle avinstallera den gamla drivrutinen så saknades någon fil och sen så låste sig dator.

Sen efter det så vill den inte visa något. Ingen post eller boot. Bara ett lång pip. (abit is7-e)
10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly

Någon som har lust o berätta hur man ska lösa detta?

edit: Testat tagit ut minneskorten men samma fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Satte du dit minnena igen?
Reseta bios.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Satte du dit minnena igen?
Reseta bios.

Japp men det är fortfarande samma pip. Har ett 6800gt liggandes vågar jag stoppa i det eller finns det en risk att det pajar?

Permalänk
Medlem

Om det är bara drivrutinen som har ballat ur, pga. en fil som saknades, så är det säkert inga större problem att stoppa i ett annat grafikkort och starta om den.

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GGeorgss
Om det är bara drivrutinen som har ballat ur, pga. en fil som saknades, så är det säkert inga större problem att stoppa i ett annat grafikkort och starta om den.

Ja jag väntar och ser om det är någon mer som ger klartecken angående graffbyte .
Men jag tycker ändå att jag borde komma till boot ivf även fast det blev fel vid avinstallation av en drivrutin :/

Permalänk
Medlem

har nu plockat isär och gjort rent och plockat ihop det . Testat ett nytt minne och graffe men samma fel återstår . Är det helt kört nu eller kan någon ge mig tips som man kan testa?

Permalänk
Avstängd

Du har inget annat graffe du kan testa med för och se vad som händer då?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Du har inget annat graffe du kan testa med för och se vad som händer då?^^

Samma långa pip med ett annat graffe . Förstår inte riktigt vad som kan ha hänt liksom! Moderkortet bör väl ändå inte ha sabbats?

Edit. Kan någon mod flytta tråden till felsökning?

Permalänk

I moderkortets manual (alt. tillverkaren hemsida), så står det vad pipkoderna betyder.

Skulle det visa sig att den koden du får är för grafikkort, även om du har testat ett fungerande grafikkort så är det troligtvis moderkortet som är paj.

Efter som du har problemet utanför windows så är det högst troligt någon hårdvara som felar och inte drivrutinsproblem.

/ T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
I moderkortets manual (alt. tillverkaren hemsida), så står det vad pipkoderna betyder.

Skulle det visa sig att den koden du får är för grafikkort, även om du har testat ett fungerande grafikkort så är det troligtvis moderkortet som är paj.

Efter som du har problemet utanför windows så är det högst troligt någon hårdvara som felar och inte drivrutinsproblem.

/ T

Ja det borde nästan vara moderkortet som pajat med tanke på att felet återstår när graffe o minnen är utbytta.
Man blir bitter att detta händer pga av en avinstallation har ett annat moderkort liggandes så det blir väl sista försöket innan tippen