Problem med ATI Radeon HD4870 X2

Permalänk
Medlem

Problem med ATI Radeon HD4870 X2

Jag skulle behöva lite hjälp!

Jag har precis installerat Vista på min datorn och skulle på skoj köra ett 3dmark vantage test, då resultatet blev till min förvåning!

Jag fick 11559 poäng, (GPU: 12384 CPU: 9633)

Datorn jag har kört testet på är en Intel q9300 2,50 GHz, ASUS Maximus extreme chipset X58, Sapphire radeon HD4870 X2 2 Gb, samt 2047 mb ram 1800 MHz

Ska tillägga att snittet på fps:en ligger på dryga 36 FPS. Körde testet med standard inställningar på både 3dmark och grafikkortet. Använder mig av directX 10.

Kan detta resultat stämma? Personligen tycker jag att det låter för lågt men är ingen höjdare när det gäller hårdvara och deras kapacitet.

Med vänliga hälsningar

Pierre

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att handla i baren.

Permalänk
Medlem

Inte för att detta leder till någon som helst hjälp men är du säker på att du har ett kort med X58 och en Q9300. Om inte jag misstar mig alles är väll X58 enbart monterat på kort med i7-pollen. X48 menar du kanske eller??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såhär går det när man inte läser igenom vad man skrivit det ska stå x38. Inte x58. Tackar för uppmärksamheten. hehe

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att handla i baren.

Permalänk
Medlem

men ja dom poängen stämmer , e processorn som flaskar ! klocka upp den till 3ghz eller mer så får du se bättre poäng i vantage....

Permalänk
Medlem

Okej! Då vet jag vart problemet sitter. Ja tackar för hjälpen. Nu blir det klockning som gäller

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att handla i baren.

Permalänk
Avstängd

Frågan är varför folk ska va så jävla kåta i 3dmark scores hela tiden?

Permalänk
Medlem

kan ju säga att det ger en fin prestanda höjjning även i spel/prog av att klocka upp den , inte bara 3dmark....

Permalänk
Avstängd

Men nehe? De jag menar är att så fort folk inte får EXAKT lika bra som nån annan med samma setup så gör dem en ny tråd om de och grinar här, så extremt trött på de...

Permalänk
Medlem

Kolla upp att du har på catalyst AI på advanced.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken