Spel ni får huvudvärk av? (Bokstavligt talat)

Permalänk
Medlem

Spel ni får huvudvärk av? (Bokstavligt talat)

Hah, ja? Är det något spel som ger dig huvudvärk, bokstavligt talat?
Jag såg nyss Two Worlds: Epic Edition i Steam, och blev påmind om när jag spelade det när det först kom ut för, när det nu va.. Sån FRUKTANSVÄRD huvudvärk jag fick efter den första halvtimmen alltså..

Det va någonting konstigt med grafiken, gräset va grynigt, frameraten va inte direkt hackig men det va någonting väldigt udda med allt som fick hjärnan att koka över.
Inte hjälpte det att vila några timmar heller, varje enskild gång jag försökte spela det spelet fick jag rejäl huvudvärk, och efter 3 dygn av skepsis (Säkerligen INTE ett litet spel som orsakar detta? Jag testar igen...) så fick jag ge upp.

Nu va det inget direkt höjdarspel så det är ingen större förlust.
Men riktigt konstigt ändå.. Det har aldrig hänt med något annat spel, och jag har spelat massor sen jag va 8.
Tippar fortfarande på det där att det va något skumt med frameraten, ungefär som att man kan få huvudvärk om man tittar på en film för länge som körs i 15fps.

Har ni några liknande 'sjukt dåliga' spelerfarenheter?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Crysis kommer jag ihåg var påfrestande, troligtvis pga alla knäppa detaljer och effekter. Ögonen får liksom inte vila, utan man tittar kors och tvärs och fokuserar hit och dit hela tiden. Fick ta många pauser under det spelet.

Sen dess har jag dock fixat terminal-brillor, vilket har gjort spelandet otroligt mycket behagligare (Och snyggare ), då jag ibland hade problem med huvudvärk när jag lirade längre stunder i mörkret i alla möjliga spel. Rekomenderas

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

The Sims 3 ... går ju fan inte att spela spelet med normal fart men på ultrafart får jag huvudvärk

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Gamla spel eller spel där man fastnar i saker hela tiden.

Permalänk

quake 2

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ihåg att jag blev ordentligt åksjuk av Duke Nukem.

Permalänk
Medlem

Medal of honor AA. Fyfan.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

NFSU 2

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd

contract jack för några årsen satt o lira flera timmar om dagen vilket gav mig riktig huvudvärk som varade länge.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag upplevde detta med gamla spel som Wolfenstein 3D, Ultima Underworld och Magic Carpet men troligen berodde det snarare på att jag spelade så mycket mer på den tiden.

Ice Climber är ett annat exempel men det gav snarare mardrömmar och insomningssvårigheter. Kommer ihåg hur jag som 10 åring efter en hel dags spelande förtvivlat försökte tänka på något annat än den där hemska loopande melodin.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

kommer ihåg att jag blev illamående och fick ont i huvudet av Doom II för många år sen

Permalänk
Medlem

Fanns något Net Yaroze spel som hängde med en PS1-demo skiva med SuperPlay en gång i tiden med något spel där man åkte en farkost genom en tunnel. farkosten och tunneln blinkade som fan. Grafiken var liknande en virtualizer i winamp eller media player eller nått sånt men gav mig både huvudvärk och illamående. Hade fått epelepsianfall helt klart om man vart eleptiker.

Svårt att förklara mer exakt men kändes som en jävla urflippad acid trip eller nått (inte för jag haft nån sån)

EDIT: Kollade upp Net Yaroze på wiki och kollade några spelen som fanns å kom på att spelet hette Between The Eyes finns tydligen en musikskiva med det namnet i genren Psychedelic rock så var inte helt fel ute när jag kallade det för acid trip.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Spel med "krämig" oskarp grafik som har 0 antialiasing whatsoever som GTA IV t.ex

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

I Team Fortress 2 är det: fullt ös, medvetslös. Så fruktansvärt mycket som händer. Gubbar flyger runt och/eller skriker hejvilt, konstant. Kan inte spela det för länge, blir helt utmattad psykiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Medal of honor AA. Fyfan.

Fyfan... det enda spel som gett mig huvudvärk... dock var det riktigt snyggt då när det kom ut

Permalänk
Medlem

Descent..

Inte när man spelade det men när man stängde av det och kom tillbaka in i "den riktiga världen"

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd

Flesta FPs spelen på konsol med massa värdelös blurr som gears of war.

Permalänk
Avstängd

Vodka

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

kommer ihåg när både NFS underground 1 & 2 kom.. båda hade en jätte jobbig effekt när man körde fort/NOS och sen starka ljus detaljer som gjorde att mina ögon inte pallade det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Backlight bakom skärmen och det löser många problem med huvudvärk.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

James Bond Golden eye på Super Nintendo gjorde att jag fick feber och spydde som en vattenslang.

/R

Permalänk
Medlem

Flickvännens jRPGs får mig att skära mig själv. Länge.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Flickvännens jRPGs får mig att skära mig själv. Länge.

Tråden handlade ju inte om vad man avskydde vad det gäller smak, utan vad man fick huvudvärk av, bokstavligt talat. Ursäktar att jag inflikar med detta (onödiga) inlägg som inte ger något i diskussionsvärde, men blir mörkrädd av att det finns så många som inte kan läsa.

Själv får jag sällan huvudvärk av spel (om jag inte sitter för länge). Blir däremot illamående av vissa. Exempelvis tidiga versioner av Unreal, Quake, Doom etc. Speciellt om man sitter brevid och kollar när någon annan spelar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Samtliga Guitar Hero spel!!!!

Permalänk
Avstängd

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Wow 2009-03-10 22-38-52-54 (3).avi
en bugg jag och min guild fick hos malygos. höll på att få migrän:( så jag fick bokstavligen huvudvärk >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Alien vs Predator 2 när man lirar som predator, alla ljud och starka färger kommer jag ihåg gav mig huvudvärk.

Permalänk

sacred 1. det blev nått konstigt grafikblurr när man gick runt på de

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Alla spel ger mig huvudvärk när de inte fungerar som jag vill!

Tex så installerade jag Doom 3 igår och skulle fixa en custom resolution med WS på det. Tog hela dagen och det fungerar fortfarande inte. För några dagar sedan installerade jag Crysis men skiten fungerar ju inte med AA. Har lagt ner väldigt många timmar på att försöka läsa mig till varför och om det går att fixa. Tog typ 2 dagar och det fungerar inte heller nu. Sån jävla skit ger mig huvudvärk.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Inget spel alls när jag inte är vrålhungrig som nu, men svart_smurf's video fick mig o bli rätt så snurrig ><

Jag fattar förresten inte hur man kan få huvudvärk av enkla spel som t.ex. Quake 2, Medal of Honor: Allied Assault o Golden Eye. Har ni druckit något innan själva spelandet, eller är ni allmänt hungriga just då? Jag är döhungrig just nu, så nu kan jag väldigt lätt få huvudvärk, oavsett spel eller vad jag gör över huvudtaget.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

När jag hade beställt far cry2 och lagt in det på datorn, jag hade väntat så länge på spelet och när för filmen till spelet drog igång så var jag så sugen att spela spelet, men när man äntligen fick börja spela så märkte jag att ett stelare och tråkigare spel har jag typ aldrig spelat som typ när man skulle köra bilen så var det som att åka tåg på en väg. Det gav mig huvudvärk varje gång jag skulle prova spela det så jag fick sluta.