XFX GTS 250 SLI (x2) eller XFX GTX 260/275.

Permalänk

XFX GTS 250 SLI (x2) eller XFX GTX 260/275.

Sitter här och funderar på ifall jag ska beställa ett till XFX GTS 250 512mb och köra SLI eftersom jag redan har ett. Eller ska jag spara pengarna och köpa ett singel XFX GTX 260/275 kort senare istället? vad kommer jag få mest prestanda ur?

Mitt system nu lite kortfattat består av:

Intel c2d 2,8GHz (E7400)
Asus P5Q SE2 P45 (ska kunna köra SLI enligt asus spec, men har bara 1 pci-e 2,0 x16 slot)
XFX GTS 250
Corsair 4gb 800 MHz minne
Antec 500watt nättagg

Jag fick inte med en SLI brygga med varken moderkortet eller grafikkortet, så jag behöver ha tag i en sådan, vart finner jag det?

Grafikkortet: http://www.dustinhome.se/pd_5010232090.aspx
Moderkortet: http://www.dustinhome.se/pd_5010197619.aspx?

Edit:
Moderkortet visa sig inte va SLI redo, så nu blir det annat moderkort.

Så fråga 2: Ska man köra på XFX nforce 780i 3-way SLI moderkort eller ett gigabyte i samma pris klass?

Permalänk
Sötast

1 x PCIe 2.0 x16
2 x PCIe x1
3 x PCI

på ditt moderkort = INGEN sli.

Var läser du att du kan köra sli? Står inget på asus hemsida om det, dock så kvittar det.

Du har bara 1x16 ändå så.

Du får såklart ut mer prestanda ur mer kronor.

Nu vet jag inte hur SLI 250 står sig, men 2x 260 är ungefär som 1x 295, dvs spelar vilket spel som helst på marknaden utan problem.

Edit: Ser nu att dustin påstår att moderkortet har SLI stöd, om du köpte det av den anledningen så får du ta det bråket med dem antar jag. Det stämmer iaf inte.

Permalänk

Okej, ska skicka ett mail till dustin nu. Förjävla surt att dom skriver att det är SLI ready fast det inte är det, sakerna är redan monterade och körda i några dagar nu. Aja, det ska nog gå att lösa. Kommer köra på dubbla XFX GTS 250 då jag redan har ett, hoppas prestandan räcker till sen, kommer köra dubbla skärmar när cashen rullar in.

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort stöder INTE sli.
http://se.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=709&l4=0&model...

Men som svar på din fråga om vilket du skulle få mest prestanda ur, så är det GTS 250 i SLI, det piskar till och med ett GTX 285.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf-gts250-sli_...

Så det du skulle tjäna mest på är att köpa ett nytt moderkort som stöder sli (du får ett bra för ~1300kr) och köpa ett till gts 250 (~1300kr), det landar ju då på ~2600kr.
Motsvarande så kostar ett GTX 275 ~2600kr och då 250 i SLI presterar bättre så är det mer prisvärt tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att Dustin gjort en sådan miss men de brukar vara flexibla så ge inte upp utan antingen skall de byta moderkortet som varken har stöd för SLI eller Crossfire eller häva köpet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Antielefant

Det står inte möjligtvis Hybrid SLI Ready...?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Stod endast SLI-stöd: Ja
Men det var fel. så nu skickar jag tillbaka moderkortet och beställer ett XFX nforce 780i som kan köras med upptill 3st geforce kort. bäst att inte snåla

Permalänk
Antielefant

Låter onödigt dyrt, men OK.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Mjo, det verkar bra det kortet med men jag ville pröva xfx moderkort, så har man grafik och moderkort av samma tillverkare också

Permalänk
Antielefant

Hehe, gör dock ingen skillnad. Ett XFX 750i då?
https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/xfx-mb-750i-72...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Kan säga att det redan är försent grejerna är beställda och en överlycklig Pelle väntar på sina saker Varför är det alltid lika kul att handla dataprylar? jävla träsk man hamnat i...!

Permalänk
Medlem

Så vad beställde du nu då?
Ett XFX moderkort och ett ytterligare GTS 250?

Permalänk

Japp, det blev ett XFX nvidia 780i SLI moderkort och ett xfx gts 250. var på webhallen igår och skaffade ett corsair tx 750w nätagg, är osäker på kvalitén i mitt ace 500w så jag satsa på ett riktigt istället

Permalänk
Medlem

hahah, GTS 250 spöar tom HD4850X2!
satsa på GTS 250, verkar skitbra! :D, undrar hur 8800gts g92 sli står sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fundamentals
Japp, det blev ett XFX nvidia 780i SLI moderkort och ett xfx gts 250. var på webhallen igår och skaffade ett corsair tx 750w nätagg, är osäker på kvalitén i mitt ace 500w så jag satsa på ett riktigt istället

Ok, det lät ju trevligt Bra att du köpte ett riktigt nätagg också, ace har ju aldrig varit några höjdare direkt

Permalänk

Linuz92, jag har redan ett xfx gts 250 sen innan, så nu har jag 2 Undra hur det blir med 3 st? :O, sökte på nätet men hitta inget kul att veta bara

Permalänk
Sötast

Det tredje kortet ger viss ökad prestanda, men inte prisvärd.

Jag kan inte ge några siffror på det, men jag vet att det andra kortet kan ge upp till 80% och det tredje tippar jag 20-50%

Permalänk

Ok, ovärt enligt mig då. bättre att köra på det jag har nu och bygga nytt till vinter/våren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
hahah, GTS 250 spöar tom HD4850X2!
satsa på GTS 250, verkar skitbra! :D, undrar hur 8800gts g92 sli står sig

Det gör det la ändå inte? Är inte det samma kort som 9800gtx+ fast omdöpt? Isåfall är det ungefär samma prestanda som ett hd 4850.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Fan, jäkla XFX eller dustinhome skicka inte med SLI 2-way och SLI 3-way kontakten, heller inte den fläkt som ska sitta på nordbryggans kylflänsar..! Nu fick dom ett mail där jag kräver att dom ska skicka det!

Permalänk
Medlem

du verkar ha ett sjuhelvetes flyt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det gör det la ändå inte? Är inte det samma kort som 9800gtx+ fast omdöpt? Isåfall är det ungefär samma prestanda som ett hd 4850.

oj :P, menar alltså GTS 250 sli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fundamentals
Fan, jäkla XFX eller dustinhome skicka inte med SLI 2-way och SLI 3-way kontakten, heller inte den fläkt som ska sitta på nordbryggans kylflänsar..! Nu fick dom ett mail där jag kräver att dom ska skicka det!

Skumt att du inte fick med någon sli-brygga. Köpte du ett demoexemplar?

eller har XFX slarvat?

Permalänk

Det är nog XFX som slarvat, det är inget demo ex då resten av sakerna var i obruten förpackning. Har dåligt flyt bara haha

Permalänk
Medlem

kör gärna lite tester på olika spel med sli och utan sli aktiverat.. är också sugen på en liknande setup nämligen

har ju ett 9800GTX+ redan och ska ändå köpa nytt moderkort pga att min nuvarande e kapputt.. o när man ändå är i farten kanske ett till grafikkort inte skulle sitta så fel

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

dom har ingen skyldighet att ha med sli brygga, däremot borde dom ha det xfx är ju ändå blande de bästa/bästa på marknaden enligt mig iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
dom har ingen skyldighet att ha med sli brygga, däremot borde dom ha det xfx är ju ändå blande de bästa/bästa på marknaden enligt mig iaf

fel, alla sli moderkort måste säljas med sin/sina sli bryggor.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
dom har ingen skyldighet att ha med sli brygga, däremot borde dom ha det xfx är ju ändå blande de bästa/bästa på marknaden enligt mig iaf

Det är i stort sätt ett krav. Vad jag vet så finns det inga butiker som säljer sli-bryggor. så vart ska man ta vägen om man inte finns någon fast det står på bundle att det ska vara med -.-.
Iof det finns väl tradera o blocket, om man har tur.

Permalänk

Jag ringde iaf dustinhome.se idag och de skulle kontakta tillverkarna av XFX kortet så de skulle skicka med de saker som fattades. "Råkade" beställa 2 st 22" philips skärmar samt ytterligare 2gb ram minne. Oops