Permalänk
Medlem

Sälja mmo accounts

Det verkar ju finnas hur många sidor som helst där man kan sälja sin account men de flesta av de verkar skumma. Nån som vet vilka som är säkra om man ska sälja sin wow, eve eller aoc account?

Permalänk

Blocket?

Permalänk
Medlem

Blocket.
Dock får man inte sälja MMO account enligt de flesta spelföretags EULA'n. Därav strider den här tråden också mot Sweclockers forumregler, right?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Blocket.
Dock får man inte sälja MMO account enligt de flesta spelföretags EULA'n. Därav strider den här tråden också mot Sweclockers forumregler, right?

Tycker jag inte. EULA är inte svensk lag.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Tycker jag inte. EULA är inte svensk lag.

men han har en poäng vi får inte snacka crack för att ta bort behovet av cd skiva i cd läsaren häller och det bryter också bara mot Eula'n

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
men han har en poäng vi får inte snacka crack för att ta bort behovet av cd skiva i cd läsaren häller och det bryter också bara mot Eula'n

Fast, crackdiskussioner brukar nog cirkulera runt piratkopior. Som ju är något olagligt, accountförsäljning handlar ju om onlinespel. Som inte är olagligt, så sådär kan du nog inte riktigt resonera.

OT: Ja, Blocket är väl vad dom flesta använder.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Sötast

Sålänge man får sina pengar först så borde väl sidan kvitta, även om den ser skum ut?

Permalänk
Avstängd

CRACK handlar oftast om piratkopior.

Släng upp på blocket och se till så du får pengar i förväg alt gör dealen på IT cafe om du säljer lokalt.

Låt ALDRIG någon provspela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
CRACK handlar oftast om piratkopior.

Släng upp på blocket och se till så du får pengar i förväg alt gör dealen på IT cafe om du säljer lokalt.

Låt ALDRIG någon provspela.

Crack handlar oftast om trial-baserade mjukvaror (30 dagars version är vanligt) som är gratis att ladda ner och med hjälp av cracket låsa upp fullversionen utan tidsbestämning. Alltså inget som nödvändigtvis är piratkopierat då tillverkaren nästan uteslutande ger ifrån sig denna trial-version på deras hemsida.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ta det riktigt lungt säger jag bara, grymt lätt att få en jobbig jävel på halsen. Fick det vid ett byte en gång och därför säljer/byter jag aldrig mina karaktärer igen.

Ska du sälja bör ni träffas på It-café.

Permalänk

Blir faktiskt lite nyfiken på hur en sån här deal görs upp...

Här ovanför skrev Definition "Låt aldrig någon provspela". Visst men den som köper vill väl först se att accountet finns och sedan efter att ha betalat säljaren gå in och ändra lösenord och skit för att sedan ha slutfört dealen?

Ser inget annat sätt som en sån här grej kan genomföras på men någon får gärna upplysa mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
Blir faktiskt lite nyfiken på hur en sån här deal görs upp...

Här ovanför skrev Definition "Låt aldrig någon provspela". Visst men den som köper vill väl först se att accountet finns och sedan efter att ha betalat säljaren gå in och ändra lösenord och skit för att sedan ha slutfört dealen?

Ser inget annat sätt som en sån här grej kan genomföras på men någon får gärna upplysa mig!

Om dom vill se att accountet finns be dom skapa ett trial account och möta dig någonstans så dom kan inspecta din karaktär. Har sålt 2 av mina wow acc och båda gångerna har deras enda tillgång till att se mina karaktärer innan betalning varit i from av ingame inspection. om det inte passar personen så är det bara att vänta på nästa intresserade person. Och båda gångerna har blocket varit sidan jag använt, vid en av försäljningarna kom köparen hem till mig och slutförde affären.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Att SÄLJA ett MMO-konto brukar oftast inte vara så hemskt problematiskt trots allt.

Men däremot att KÖPA ska man passa sig för. Iallafall när det gäller World Of Warcraft. För man kan väl inte gå in och ändra de ursprungliga registreringsuppgifterna? Vilket då betyder att man kan sälja kontot för att sedan efter ett tag kontakta Blizzard och få kontot tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vad gäller Eve tror jag att man riskerar att bli av med kontot om det framkommer att man köpt det.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Vad gäller Eve tror jag att man riskerar att bli av med kontot om det framkommer att man köpt det.

Det gäller väll WoW med?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Crack är inte olagligt om spelet är köpt?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Crack är inte olagligt om spelet är köpt?

Inte det minsta.

Edit:

Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk.

Enl 6a kap 52c§ 1 st:
"Bestämmelserna om skydd för tekniska åtgärder i detta kapitel är inte tillämpliga om verket är ett datorprogram." E contrario...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Vad gäller Eve tror jag att man riskerar att bli av med kontot om det framkommer att man köpt det.

Man får sälja EVE konton för ingame ISK till andra, dock får man inte sälja dem för $. Går öppet sälja dem på deras forum, men som sagt va för ingame ISK.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man inte får snacka om crack till program tror jag är för att det glider lätt in på fildelning och blir därmed mycket jobbigt att hela tiden hålla reda på lagen. Därför förbjuder man allt snack om fildelning. Men att bryta mot en EULA är inte olagligt därför enkelt att hålla sig till i tråden

ont: Sälj på Blocket, Tradera eller Ebay

Permalänk
Avstängd

sälj överallt se bara till och få pengar först.

sälj sidor-
www.blocket.se
www.tradera.se
www.annonsparken.se
www.abc-annons.se

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem

De största skurkarna finns på blocket, tro mig, de använder tom annat folks identitet, falska id handlingar, "registrerade" nr för att kontakta dig. Träffas ansikte mot ansikte om du ska göra något, eller få pengarna i förskott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Inte det minsta.

Edit:

Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk.

Enl 6a kap 52c§ 1 st:
"Bestämmelserna om skydd för tekniska åtgärder i detta kapitel är inte tillämpliga om verket är ett datorprogram." E contrario...

Så EU Copyright Directive (EU's svar på USA's DMCA) är inte implementerat i Sverige? Det tycker jag låter mycket märkligt.

Enligt EUCD är det en "criminal act" att förbigå, eller försöka förbigå skydd på digitalt media.

Sorry för off topic post

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Så EU Copyright Directive (EU's svar på USA's DMCA) är inte implementerat i Sverige? Det tycker jag låter mycket märkligt.

Enligt EUCD är det en "criminal act" att förbigå, eller försöka förbigå skydd på digitalt media.

Sorry för off topic post

2001/29/EG (artikel 7.1.c) som du hänvisar till:

"7 kap. 57 a §

Den som i annat fall än som avses i 53 § säljer, hyr ut eller för försäljning, uthyrning eller annat förvärvssyfte innehar ett hjälpmedel som är avsett endast för att underlätta olovligt borttagande eller kringgående av en anordning som anbringats för att skydda ett datorprogram mot olovlig exemplarframställning, döms till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1992:1687)."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Tycker jag inte. EULA är inte svensk lag.

Om du nu (bevisligen) inte har en aning om vad en EULA är, har du en länk här så du kan läsa på först...och kommentera sen.

http://susning.nu/EULA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Om du nu (bevisligen) inte har en aning om vad en EULA är, har du en länk här så du kan läsa på först...och kommentera sen.

http://susning.nu/EULA

Om du nu (bevisligen) missat det så är inte EULA prövat i svensk domstol, det är långt ifrån klarlagt om det faktiskt rör sig om en giltig avtalsform.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Man får sälja EVE konton för ingame ISK till andra, dock får man inte sälja dem för $. Går öppet sälja dem på deras forum, men som sagt va för ingame ISK.

Nästan rätt, man får inte sälja kontot, men man får sälja sina karaktärer för ISK och säljaren betalar överföringsavgiften för överföringen av karaktären från sitt konto till köparens

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

fantastiskt off topic;

Citat:

00:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

imponerande tålamod

on topic: Sälja är nog ingen fara rent EULA-mässigt eftersom det .. ja.. inte rör dig längre, eller hur? Köparen kan (lär?) ju dock bli avstängd direkt eller ganska snabbt ?

Permalänk
Hedersmedlem

Att bryta mot en EULA eller våra regler här på forumet är inte brottsligt men det är ett avtal som sätter gränser och ger speltillverkaren eller oss vissa rättigheter mot användaren som att stänga av denne vid regelbrott och det även om denne har betalt för tjänsten eller varan. Så i regel accepterar vi inte saker som t ex crackar eller försäljning av karaktärer där detta bryter mot spelets EULA för hur skall vi kunna kräva att användare håller sig till våra regler om vi inte bryr oss om andras?

Vi har gjort ett fåtal undantag där man har ändrat sin EULA efter det att varan har sålts för att tvinga användare att köpa en ny produkt för att kunna fortsätta nyttja den men det är som sagt undantag.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM