Permalänk
Medlem

GTX 280 bara 500MB minne?

Jag märkte för ett tag sedan, när jag på skoj skulle gå in på systemrequirementslab.com och kolla var min dator hamnade på Crysis (inte första gången jag gjort det) men blev förvånad när det visade att grafikkortet inte klarade recommended, för att jag bara hade 494MB grafikminne (det har stått 3GB tidigare, det är ju också fel, men iaf inte för lite)

Kollade idag igen för att försäkra mig om att det inte var någon tillfällighet, men det såg lika ut.

Om jag går in på Bildskärmsinställningar\Avancerade inställningar så ser det ut så här:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--grafik.jpg

510MB ledigt minne, står det.

Har inte märkt någon försämring i spelen Left 4 Dead eller Killing Floor, men nu är de kanske inte så krävande heller. Bara undrar om någon vet vad som kan göra att det bara visas att jag har halva mängden minne?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Så är de för mig oxå..
Hehe vi har nästan samma rigg oxå fast ja har snabbare 280 min ligger på 665 o är fabriksklockad delux

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Posta en skärmdump med GPU-Z så får vi lite mer info.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem

Det tillgängliga är inte detsamma som det du har på kortet. Det du har på kortet ser du på dedikerat, och de du har allt som allt i den sista siffran alltså 3GB någonting, so don´t worry be happy!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag frågade var ju att det visades annorlunda på systemrequirementslab.com, men det verkar ju inte vara någon fara då

Länkar till GPU-Z iaf, även om det ser bra ut där:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/grafik2.jpg

Förresten, såg att fläkten på grafikkortet ligger på 40%
Hur ändrar jag hastigheten? Har inget emot att höja den så att kortet blir svalare, även om det inte varit några problem med värme hittills.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

rivatuner

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno
rivatuner

Tackar

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM