WC3:TFT och Windows 7 RC samarbetar inte?

Permalänk

WC3:TFT och Windows 7 RC samarbetar inte?

Hej

Har ett problem när jag försöker uppdatera WC3 The Frozen Throne via Battle.net. Den laddar ner den första uppdateringen och det står "wc3" måste startas om bla bla" fast på engelska då, som det brukar. Sen när man trycker "restart" så står det att "There was an error applying the upgrade"

Har aldrig sett det felmeddelandet förut - idéer?

När jag satte igång med installationen av WC3 Reign of Chaos så stod det någon varningstext i rött under "Install" som dillade om "Windows NT".

Kan nån hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

hum, jag får bara det felet med blizzard spel och patcher om jag har formaterat men har kvar spelet på en annna hårdisk... provat att installera om spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
hum, jag får bara det felet med blizzard spel och patcher om jag har formaterat men har kvar spelet på en annna hårdisk... provat att installera om spelet?

Tror inte att det ska vara det eftersom 7:an är helt nyinstallerad..

Permalänk
Medlem

Har du installerat WC3 igen eller startar du bara de "gamla" filerna?

Permalänk

Jag avinstallerade det helt och startade om datorn emellan. Sen installerade jag det igen.

Nu ska jag testa att uppdatera/patcha via battle.net på Wc3 reign of chaos och sedan installera TFT. Kommer det funka, tro? Vi får väl se..

Permalänk
Medlem

Hmm kan det vara som AOC att du behöver installera Vista drivrutinerna för ditt grafikkort i ditt W7RC för att du ska få det att funka ?

Permalänk
Medlem

Testa att köra spelet som admin. Fungerade när jag skulle uppgradera något spel som krånglade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psynoz
Testa att köra spelet som admin. Fungerade när jag skulle uppgradera något spel som krånglade.

Är helt grön på W7RC, hur gör jag det?

Vista-drivrutiner kan jag nog också testa om detta inte funkar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Är helt grön på W7RC, hur gör jag det?

Vista-drivrutiner kan jag nog också testa om detta inte funkar..

Högerklicka och välj "Kör som administratör".

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario